Enää 2 kuukautta niin saan tehdä ekan erän joulutorttuja
Ennen marraskuuta en viitsi tehdä ettei jouluinen tunnelma laimene. Joulutortut on ihan parasta herkkua. Tarvii kokeilla eri valmistajien taikinalevyjä, mistä tulee parhaat. En tee voitaikinoita itse.
Kommentit (18)
Hyvä kun mainitsit. Voisin tehdä heti tänään iltateen kanssa.
Saan leipoa "torttua" vaikka joka ilta/yö ei siihen joulua tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin äsken tortulla.
Oliko luumuhilloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin äsken tortulla.
Oliko luumuhilloa?
siltä se ainakin näytti. saattoi olla myös mämmiä.
Minä teen "joulu"torttuja monta kertaa vuodessa. Käytän mansikka-tai aprikoosimarmeladia.
Vierailija kirjoitti:
No, makunsa kullakin. Itse keksin paljon parempiakin herkkuja kuin kuiva joulutorttu jossa on kaiken lisäksi pahaa hilloa.
Ite oot kuiva torttu
No mikä sua estää tekemästä jo nyt?
Odotellessa voi uppopaistaa muutaman erän valmislevyistä, kaksi levyä painetaan yhteen, leikataan ohuehkoja nauhoja ja kierretään spiraaleja, paistettuna sokerivesikuorrutusta päälle.
Vierailija kirjoitti:
No, makunsa kullakin. Itse keksin paljon parempiakin herkkuja kuin kuiva joulutorttu jossa on kaiken lisäksi pahaa hilloa.
Oletko yleensäkin näin ikävä ihminen? Olisit voinut vastata vaikkapa "onpa kiva, että on jotain herkkua mitä odottaa! Minä aion ostaa just sen tietyn konvehdirasian ja glögiä johon laitan lavan kaljaa".
Vierailija kirjoitti:
koska elämäni on niin vaikeaa (itse aiheutettu)
Ai kauheeta, en oo tiennyt, että niiden tekemiseen on joku aikarajoitus 🤯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollut oikea ap.
En tee joulutorttuja tähän aikaan vuodesta, ettei jouluinen tunnelma laimene. Aloituksessa tämän jo kerroin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollut oikea ap.
En tee joulutorttuja tähän aikaan vuodesta, ettei jouluinen tunnelma laimene. Aloituksessa tämän jo kerroin.
Ap
So?
Enää alle 4 kuukautta, niin päivät alkavat pitenemään!