Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteeko kukaan nykypäivänä mitään aitoa? Surua esimerkiksi?

Vierailija
03.09.2023 |

Luin äsken loppuun vuoteen 1965 sijoittuvan kirjan missä yksinäisen ihmisen ainut omainen laskee uurnan maahan. Sanat "elämän pohjalla oleva surumielisyys oli läsnä, hetki lyhyt ja koruton" jotenkin säpsähdyttivät.
Tuli mieleen että sureeko kukaan nykyään edes omaisiaan kun vouhkaaminen jostain ilmastonmuutoksesta ja rasismista vallitsee ihmisten tunne-elämää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tunnen ja se on hyvä juttu. Ei pitäisi kaikkea lääkkeillä turruttaa.

Vierailija
2/7 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Ap:ssa vika. Ei ole päässyt kosketuksiin tunne-elämysten kanssa.

Kyllä useimmat, joilla on läheisiä, surevat heidät menettäessään tai jos heille jotain sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kai kuo mitenkään sulje pois toisiaan?

Minä olen mm. ilmastonmuutoksesta huolissani, mutta kyllä minä surin nuorena kuollutta siskoa. Eihän se ilmastonmuutos liittynyt siskon kuolemaan mitenkään.

Vierailija
4/7 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, moni meistä kykenee toimimaan usealla eri tasolla. Minä pystyn suremaan kuollutta ystävääni ja isääni ja iloitsemaan lapsestani. Samalla pystyn silti tuntemaan vihaa ja surua yhteiskunnan ongelmista. Sinä voit pitää sitä vouhkaamisena aivan vapaasti, mutta ei se meille muille mikään temppu ole, moniajo

Vierailija
5/7 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä taas en ole tippaakaan huolissani mistään ilmaston muuttumisesta.

Ilmasto muuttuu. Mitä sitten. Ihmiskunta sopeutuu. Niin se on aina sopeutunut. Samoin eläimet. Osa selviytyy, osa ei

Näin se on aina ollut ja tulee olemaan.

Vierailija
6/7 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä taas en ole tippaakaan huolissani mistään ilmaston muuttumisesta.

Ilmasto muuttuu. Mitä sitten. Ihmiskunta sopeutuu. Niin se on aina sopeutunut. Samoin eläimet. Osa selviytyy, osa ei

Näin se on aina ollut ja tulee olemaan.

Tämä ei kerro sinun tunne-elämästäsi mitään vaan ensisijaisesti siitä, että koulutustasosi ei ole varmaan kauhean korkea.

Vierailija
7/7 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, vitutus on varsin aito tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi