Silmälasien käyttö vaikeaa
Minulla on tosi hankala tilanne silmälasien käytön kanssa. Vasemmalla puolella nenää ei ole mitään ärsytystä silmälaseista (tyynyllisistä/ilman tyynyä). Oikealla puolella nenävartta alkaa jomottamaan, kuumottamaan, olo on tosi ahdistava yrittäessäni käyttää silmälaseja. Minulle on sanottu silmälasiliikkeestä, että olen tosi harvinainen tapaus.. eli oli siis tosi lohduton.
Pakko olisi käyttää laseja, koska en voi laittaa enää piilolinssejä silmiini. Sain 3 vuotta sitten vakavan tulehduksen oikeaan silmään (pseudomonas..) ja olin menettää koko silmän. Näkö tosi vähäinen varsinkin vaurioituneessa silmässäni, joten lasit ovat tosi tarpeen.
Olen kertonut useille lääkäreille, mutta jokainen ihmettelee tilannettani. Seuraavaksi minulle tehdään hermoratatutkimus Tyks:ssä kasvoihin.
Olen vaan itse päätellyt, että voisiko olla nenän jokin kuorikko aiheuttamassa kipua. Olen huomannut laittaessani lasit kasvoilleni, että limakalvo oikealla tuntuu turpoavan sieraimessa, saattaa alkaa aivastuttamaan, tuntuu tukkoiselta. Kun otan lasit pois kipu helpottaa ja sieran aukeaa.. Myös vasemmalla kyljellä maatessani silmälasit kasvoilla, niin oireita ei nenään tule (sierain tuntuu tosi aukinaiselta) ja silmäsin tyyny ei lähde särkemään samalla tavalla.
Minulla on tosi kevyet silmälasit (Lindberg) tällä hetkellä ja olen hankkinut varmaan 10 lasit näiden vuosien aikana. Kaikilla sangoilla siis sama juttu.
Eli olisikohan pienikin paine aiheuttamassa limakalvoturvotusta tai reaktiota mahdollisissa kuorikoissa
Onko jollakin vastaavanlaisia kokemuksia?
Olo alkaa olla melkoisen epätoivoinen