Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko kummin hoitaa oikeat tehtävänsä?

Vierailija
21.12.2006 |

Minulla on 6-vuotias kummipoika, minulle hyvin rakas ja tärkeä. Lahjat olen aina pojalle ostanut, viettänyt aikaa ja hoitanut tarvittaessa. Lapsen vanhemmat kuuluvat kirkkoon, joskin ns. tapauskovaisina.

Nyt olen huomannut, että lapsen äiti ei koskaan suostu antamaan lasta mukaani mihinkään seurakunnan tilaisuuksiin, ei nukketeatteriin, ei kauneimpiin joululauluihin tai jouluvaellukselle. Viimeksi sanoi aivan suoraan, ettei tahdo lastansa antaa mihinkään uskontoon liittyvään mukaan.

Minä itse olen uskossa, mutten mikään " hihhuli" tai uskon tyrkyttäjä. Mielelläni kuitenkin hoitaisin myös niitä oikeita kummin tehtäviä.

Miten itse tekisitte? Antaisitteko olla ja jatkaisitte samalla tavalla, jättäisittekö pyytämättä lasta mihinkään uskontoon liittyvään vai lopettaisitteko myös lahja-automaattina olon?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että emme mieheni kanssa halua heidän ottavan osaa lapsen kristilliseen kasvatukseen. Nyt olemmekin koko perhe jo eronneet kirkosta. Kummit olivat enemmän kuin mielissään siitä, että heidän ei tarvitse opastaa uskonasioissa, sillä he eivät koe olevansa niissä jutussa mitään asiantuntijoita. Pitävät säännöllisesti yhteyttä, viettävät aikaa kummilastensa kanssa, ja tuovat ne lahjatkin jouluna ja synttäreinä.

Vierailija
2/3 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olla kummina, tärkeänä ihmisenä lapsen elämässä mutta jättää se " uskontokasvatus" hoitamatta koska vanhemmat niin haluavat.

t uskovainen myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oppikoon mitä oppii ja kysymyksiin tietenkin kotona vastataan, mutta siinä se.

Toki saa kummi kirkkoon viedä, mikäs siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi