Onko se kovin yleistä, että kuollaan omaan kotiin?
Kommentit (35)
Äitipuoli ja sisko kuolivat kotiinsa, samoin isäpuoli joka sai sydärin. Mummo ja pappa kuolivat sairaalassa. Toinen mummo kuoli kotiinsa kun sai aivoverenvuodon.
Minä haluaisin kuolla mökille. Ja että tuhkat leviteltäisiin sinne.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu kuoli toisen kotiin. Meni siis kylään, alkoi yllättäen voida huonosti ja kuoli. Sai sydänkohtauksen.
Näin kävi mun eksälle myös.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti en itse kuole kotiin, eikä puoliso. Epämiellyttävä ajatus.
Isäni kuoli omaan sänkyynsä ja tuntui aika karulta siellä käydä huushållia tyhjentämässä. Äiti onneks tulee kuolemaan muualla.
Miksi ihmeessä noin tuumit? Jos äitisi tahtoo kuolla kotiin, pitäisi järjestää niin. Kotisaattohoito onneksi yleistyy.
Isälleni tapahtui kotona äkkikuolema melko nuorena.
Mummini taas riutui vanhainkodissa vuosikausia.
Ottaisin mieluummin isäni kohtalon, jos saisin valita, millä tavalla luonto korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti en itse kuole kotiin, eikä puoliso. Epämiellyttävä ajatus.
Isäni kuoli omaan sänkyynsä ja tuntui aika karulta siellä käydä huushållia tyhjentämässä. Äiti onneks tulee kuolemaan muualla.Miksi ihmeessä noin tuumit? Jos äitisi tahtoo kuolla kotiin, pitäisi järjestää niin. Kotisaattohoito onneksi yleistyy.
Ei halua kuolla "kotiin", ei hänellä kotia enää olekaan, ollut hoivakodissa todella pitkään.
Itsemurha tehdään yleensä kotona. Ja sehän on yleinen kuolinsyy - valitettavasti.
Joo. Mutta ei ole kiva jos joku kärsii ennen lähtöä. Jos on vain lähtenyt se lienee parempi, ettei olisi kipuja tai muuta. On vaikea tietää missä kunnossa ihmiset ovat, kipeänäkin, jos kuumehorkka. Jonkun pitäisi hakea lääkettä ja kaupasta toivotut tuotteet.
Äitini saattohoidettiin kotiin hänen omasta toiveestaan. Minusta hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Kotiinsa on moni kuollut.
Ja harvempi haudattu.
"The best that you can hope for is to die in your sleep." Vanhan uhkapelurin elämänviisaus.
-The Gambler: Kenny Rogers
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi äkkikuolema kuin pitkä kituminen. Moni tekee lähtöä vuosikausia ja kärsii kipuja.
Niinpä. Mutta kun asutaan tällaisessa tekojeesusmaassa niin ei ole eutanasiamahista, eikä sitä kehuttua saattohoitoakaan kuin harvoille.
Mihin tää saattohoitokommentti perustuu?
Ikävä näin yksinäisenä, kun kuolee kotiin. Kukaan ei löydä pitkään aikaan.
Oma koti on ihmiselle vaarallisin paikka.
Lapseni kuoli kotona sänkyynsä. Ei huono vaihtoehto, löytyi heti, tiesi, ettei kukaan tai mikään ulkopuolinen ollut toimillaan aiheuttanut.