Te jotka luulette perustoimeentulotuen menevän vain ruokaan -Tajuatteko että sillä pitää ostaa kaikkea muutakin? Eilen ostin hammastahnaa, tänään deodorantin, pyykinpesuaine on lopussa, ja vessapaperia 2 rullaa jäljellä
...Alusvaatteita pitää ihan juuri ostaa lisää kun alkavat olla reikäisiä.
Sillä perustoimeentulotuella pitää ostaa _paljon muutakin_ kuin vain ruokaa, ja siksi on hölmöä miten niin moni aina sanoo että kyllä hän sillä rahalla söisi...Joo syö, mutta kun IHAN KAIKKI kulut mitä vain keksit, pitää maksaa siitä rahasta (pl. reseptilääkkeet kunnalliselta, kunnallinen lääkäri, vuokra ja sähkölasku)
Se ei ihan oikeasti riitä enää nykyään kun otetaan huomioon mitä kaikkea sillä pitää hankkia.
Kommentit (904)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You shall not pass kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te ihmiset saatte tästä jankutuksesta, että jankutatte sellaiselle ihmiselle "mene töihin", jolla on useampia tutkintoja, eikä silti pääse töihin?
Tuolla on 12 000 työpaikkaa auki, joita hakee 284 000 työtöntä. On täysin selvää, että koskaan ei ole ollut, eikä tule olemaan riittävästi työpaikkoja, vaan osa ihmisistä jää aina ilman työpaikkaa.
Avatkaa hieman sielunmaisemaanne ja logiikkaanne. Mitä henkistä hyvää oloa tai ylemmyyttä se teissä aiheuttaa? Järkeä teidän toiminnassanne ei ole.
Ei siitä mitään saadakaan, mutta outo yhtälö meillä Suomessa tällä hetkellä vaan on, kun esim. sosiaali-, ravintola- ja vartiointialalla on paljon paikkoja auki & työvoimapula. Tekijöitä ei muka saa ja pomot soittelee aamuvuorolaisille ja vapaalla olijoille, että etkö nyt pääsisi töihin tai voisi jatkaa vielä iltavuorolla "kun ei ketään saada".
Sitten on myös samaan aikaan paljon työttömiä, jotka ei kuulemma saa töitä, vaikka haluaisivat.
Pitäisikö vaan kehittää joku systeemi, että oikeasti rankattaisiin ne tosissaan 100% varmasti työkyvyttömät ja heidät armahdettaisiin ja päästettäisiin vaikka eläkkeelle. Sitten lopuille vaan jotain määräystä töihin ja täytettäisiin eka nämä paikat, joihin ei muka ketään saa. Meidänkin firmassa olisi tehtäviä, joihin ei mitään ylitsepääsemätöntä vaatimusta olisi ja sitä voisi tehdä melkein kuka vain, joka osaa olla ns. ihmisiksi. Ja kohta joku vaatii firman nimeä esille, että sano nyt sitten. Okei, se kolmen punaisen pallon vartiointifirma. Eikä tarvitse olla mikään "vartija" perinteisessä mielessä, ihan asiakaspalveluduunia myös tarjolla.
Vartijaksi pääsevät vain nuhteettomat kansalaiset.
Nämä yhteiskunnan pohjasakkaa olevat eivät täytä vaatimuksia.
Se juuri on se syy miksi eivät työllisty.
Yksikään työnantaja ei ole niin epätoivoinen että tuollaisia palkkaisi.
Palkkaisitko itse tyhmän,laiskan,saamattoman ihmisen? Ihmisen joka kaiken lisäksi on vielä vastuuton?Eli minulla on kiitettävä todistus, 4 tutkintoa, kiitettävät työtodistukset edellisistä paikoista, olen päihteetön, rikosrekisterini on puhdas ja olen nuhteeton.
Mutta koska työnantaja ei palkkaa minua, niin olen yhteiskunnan pohjasakkaa, laiska, saamaton ja vastuuton?
Olet siis hyvä oppimaan lukemaasi, mutta mikset osaa ajatella tulevaisuuttasi? Olet ilmeisesti suorittanut 4 tutkintoa aloilta, joille yhdellekään ei palkata tekijöitä. Kun valitset sen viidennen tutkinnon, voisitko harkita miettiväsi etukäteen onko se ala työllistävä?
Miltä tahansa alalta voi joutua työttömäksi.
Tottakai voi. Minä olen alalla, jossa sopimukset kilpailutetaan muutaman vuoden välein. Yritys, jossa työskentelin, hävisi kilpailutuksen, ja tuli isot yt.t. minut irtisanottiin. Siirryin kilpailevaa yritykseen, jossa oli myös pian yt.t, koska hekin hävisivät tarjouskilvan. Meidät viimeksi tulleet irtisanottiin. Sain heti töitä toisesta yrityksestä, hieman eri työtehtäviä. He eivät halunneet maksaa palkkaa oikein, ja töitä piti tehdä jopa 100 tuntia kahdessa viikossa. Ylitöitä ei maksettu. Kun vaadin palkkojani maksettavaksi oikein, minut irtisanottiin. Tämä kaikki siis kahden vuoden sisällä. Etsin silti töitä, en jäänyt tuille makaamaan. Nyt olen töissä taas. Työttömänä olin tuona aikana 2 kuukautta.
Ala on yksi näistä ketjussakin ehdotetuista, missä siis töitä on, tosin kaikki työnantajat eivät ole halukkaita maksamaan Tes:n mukaan palkkaa. Palkkakin on aika pieni, saisin vuokralla asuessa saman rahan tukina kotiin.
Siksi en ymmärrä valitustanne. Jos opiskelemasi ala ei työllistä, tee jotain muuta.
Minäkin olen tehnyt myös monenlaista muuta työtä, kaupassa, maatiloilla, siivoojana...
Minullakin on sairauksia. Käteni ovat aina kipeät, niissä on vikaa. Myös slekäni on kipeä. Näin on myös monella työkaverillani, mutta silti siellä töissä ollaan,upujen ja vaivojen kanssakin, eikä käytetä vaivoja verukkeena sille, ettei töihin haluta mennä.
Sinä joka väitit syyksi ettei voi työllistyä kun jalat on amputoitu. Älä viitsi valehdella. Henkilö, jolla on jalat amputoitu, on myös invaliditeetti %. Sellainen henkilö saa kuntoutusta, ja myös uudelleen koulutusta. Vai tosissasiko välität, että kaikilla teillä työttömille on jalat amputoitu, selkö hajalla, kellään ei ole ajokorttia ja vuorotyökään ei huvita.
Kyllä teillä selityksiä riittää.
Ja vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinasuvan toimeentulotuen perusosa on 555,11 kuukaudessa. Pärjäisin sillä vallan hyvin, kun asumista ja terveydenhoitomenojahan tuosta ei tarvitse maksaa.
Palkkani on yli neljätonnia kuussa. Verojen, asumisen ja päivähoitomaksujen jälkeen ei taida jäädä eees noin paljoa käteen kuussa. :D Kyllä työnteko kannattaa!
Miksi valitat? Olet hyvätuloinen ja menosi ovat selvästi liian suuret omien valintojesi takia.
Luulisi fiksun, menestyvän työssäkäyvänkin pystyvän elämään toimeentulotuen veroisella määrällä rahaa, kerta haukkumansa köyhät luuseritkin siihen pystyy. Niin. Sehän on mahdollista.
Ymmärsin siitä aiemmasta viestistä, että niin hän pärjääkin. Vaan onko sinusta kohtuutonta, jos odottaa että työssäkäyvänä verojen, asumisen ja päivähoitomaksujen jälkeen työtätekevälle jää enemmän rahaa kuin työttömälle? Minusta varsin kohtuullinen odotus, toki en tiedä mikä heidän asumisratkaisunsa on ja onko se kohtuuton talouden tuloihin nähden.
Kohtuutonta on laittaa palkastaan 1000 euroa talolainaan/sijoituksiin yms. ja sen jälkeen vaittaa, että jää vähemmän käteen kuin tukea saavalle jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen perusosasta (yksinelävä 555e) 49% on budjetoitu ruokaan ja 51% muihin kulutustarpeisiin. Oma vika jos käyttää ruokaan 99%. Yksi aikuinen syö kuukaudessa ihan hyvin n. 270 eurolla, oli sossumasseilla tai palkkatulquote]oilla. Sillä jopa wolttaa tai syö ulkona muutaman kerran kuussa perussafkan lisäksi.
Ja jos tarvitset korjata pyörän, niin se on korjattava tuosta ruoan osuudesta. Pyörän korjaus maksaa 200 euroa ja saat ruokaa 70 eurolla.[/
Kannattaisi varmaan ennemmin ostaa uusi pyörä 130 eurolla. 🤣 200 euron korjaus vaatii varmaan kolarin? Olitko kännissä vai ajoiko auto päälle? Ja kyllä siinä toimeentulotuessa on 50 euroa kuussa laskettu liikennemenoihin. Sillä saisi neljä tuollaista halpaa pyörää vuodessa ja vielä jäisi rahaa säästöönkin.
Nyt alkoi kiinnostamaan... Mistä saa uusia aikuisten pyöriä 130 eurolla?
uusi SINULLE, käytetty/kierrätetty pyörä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin.. jos tosiaan opiskelee kuudetta tutkintoa, mutta ei siltikään ole saanut sen vertaa töitä että olisi maksanut yhtäkään viiden edellisen opintolainaa pois, niin kyllä se sitten on niin, että yhteiskunta ei vaan voi enää auttaa. Katsos kun lähtökohtaisesti täällä jokainen vastaa itse itsestään ja toistuville huonoille valinnoille ei edes "systeemi" voi mitään.
Niin siis minkä henkilö sille mahtaa, että jokaiseen työpaikkaan tulee valituksi vain yksi hakija? Yksi saa työn ja loput jäävät jokaisesta hausta työttömiksi. Tämä työttömäksi jäänyt ei ole jäänyt kotiin syljeskelemään, vaan hankkinut koko ajan lisää osaamista. Miksi se on huono valinta? Rapajuoppousko olisi ollut parempi kuin lisäopinnot?
Miten se työnhakijan syy on, että ei tule valituksi työhön? Työnantajanhan vika se on. Ei työnhakija sitä päätä tuleeko valituksi vai ei.
Kai se osaamisen hankkiminen on työntekijän tehtävä?
Niille naisille joilla on runsaat kuukautiset. Hankkikaa lääkäristä resepti cyklokapron lääkkeellä. Sitä kun syö heti kuukautisten alusta lähtien, ja vielä jos on mahdollista ottaa ibuprofeiinia lisäksi, sen vaikutus kuukautisvuotoa vähentävästi on tehokas. Lääke ei ole hormoni!
Minulla on aina ollut todella runsaat kuukautiset. Vuodan sen viikon, ja rajusti.
En töissäni pääse usein vessaan, ja verta tulee tulvimalla. Tuo lääke auttaa, eikä ole kovin kallis.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka väitit syyksi ettei voi työllistyä kun jalat on amputoitu. Älä viitsi valehdella. Henkilö, jolla on jalat amputoitu, on myös invaliditeetti %. Sellainen henkilö saa kuntoutusta, ja myös uudelleen koulutusta. Vai tosissasiko välität, että kaikilla teillä työttömille on jalat amputoitu, selkö hajalla, kellään ei ole ajokorttia ja vuorotyökään ei huvita.
Ja vaatimuksia.
Se on kyllä hauskaa, miten silmät eivät avaudu. Esimerkeillä on tarkoitus herätellä lukijan aivoja samaistumaan toisen tilanteeseen. Kuvittele miten jalattomuus rajoittaisi omaa ammatinvalintaasi. Jalaton voi aivan hyvin hommata tekojalat ja ajaa autoa, juosta marootin, tehdä töitä jne. Nykyään tehdään loistavia tekojalkoja. Lukijan vaan pitäisi hetkeksi pysähtyä miettimään omaa pystyvyyttään jos jalat otettaisiin yhtäkkiä pois. Jokainen normaali ihminen kykenee asettumaan toisen ihmisen tilanteeseen, joka poikkeaa omasta tilanteesta. Psykopaatit ja autistit eivät pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen perusosasta (yksinelävä 555e) 49% on budjetoitu ruokaan ja 51% muihin kulutustarpeisiin. Oma vika jos käyttää ruokaan 99%. Yksi aikuinen syö kuukaudessa ihan hyvin n. 270 eurolla, oli sossumasseilla tai palkkatulquote]oilla. Sillä jopa wolttaa tai syö ulkona muutaman kerran kuussa perussafkan lisäksi.
Ja jos tarvitset korjata pyörän, niin se on korjattava tuosta ruoan osuudesta. Pyörän korjaus maksaa 200 euroa ja saat ruokaa 70 eurolla.[/
Kannattaisi varmaan ennemmin ostaa uusi pyörä 130 eurolla. 🤣 200 euron korjaus vaatii varmaan kolarin? Olitko kännissä vai ajoiko auto päälle? Ja kyllä siinä toimeentulotuessa on 50 euroa kuussa laskettu liikennemenoihin. Sillä saisi neljä tuollaista halpaa pyörää vuodessa ja vielä jäisi rahaa säästöönkin.
Nyt alkoi kiinnostamaan... Mistä saa uusia aikuisten pyöriä 130 eurolla?
uusi SINULLE, käytetty/kierrätetty pyörä.
Tuossa kyseenalaistettiin uuden pyörän hinta. Vain lasten pyörä löytyi tuolla hinnalla uutena.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaatimuksia.
Nokialla Salossa oli erittäin pätevä insinööri, ilman jalkoja. Kulki pyörätuolilla ja oli sellainen erikoisauto ja parkkipaikka oven lähellä. Tarkoitus tässä on herätellä vähän työnvieroksujia siihen, että jokaisen kuuluu tehdä oma osansa, omien kykyjen mukaan. On se sitten vähän tai paljon, riippuu kunnosta, mutta toisten rahoilla elely, koska ei huvita tehdä töitä, sietäisi tulla päätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin.. jos tosiaan opiskelee kuudetta tutkintoa, mutta ei siltikään ole saanut sen vertaa töitä että olisi maksanut yhtäkään viiden edellisen opintolainaa pois, niin kyllä se sitten on niin, että yhteiskunta ei vaan voi enää auttaa. Katsos kun lähtökohtaisesti täällä jokainen vastaa itse itsestään ja toistuville huonoille valinnoille ei edes "systeemi" voi mitään.
Niin siis minkä henkilö sille mahtaa, että jokaiseen työpaikkaan tulee valituksi vain yksi hakija? Yksi saa työn ja loput jäävät jokaisesta hausta työttömiksi. Tämä työttömäksi jäänyt ei ole jäänyt kotiin syljeskelemään, vaan hankkinut koko ajan lisää osaamista. Miksi se on huono valinta? Rapajuoppousko olisi ollut parempi kuin lisäopinnot?
Miten se työnhakijan syy on, että ei tule valituksi työhön? Työnantajanhan vika se on. Ei työnhakija sitä päätä tuleeko valituksi vai ei.
Kai se osaamisen hankkiminen on työntekijän tehtävä?
Missä hän hankkii sitä kun opinnot ovat tehty ja töihin ei pääse. Tynnyrissä? Pimeässä vaatehuoneessa?
Vävypoika on "jalaton", eli pyörätuolissa, lisärasitteena adhd. Hänellä on ajokortti, auto ja vakityö jossa bruttopalkka noin 4000e. Hänellä menee taloudellisesti paremmin kuin minulla, jolla toimii kaikki neljä raajaa, ja joka on ollut pätkätöissä pari vuosikymmentä.
Väitän, että se on asenteesta hyvin pitkälti kiinni, kuinka täällä pärjää. Vävy on niin teräsmies, että ei jää mitään surkuttelemaan, vaan aina keksii keinon, miten voi tehdä jonkin mahdottomalta tuntuvan asian.
Vierailija kirjoitti:
Sigma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wc paperiakin voi alkaa säännöstelemään. Itekin aloin. Aiemmin meni 5 arkkia pisuunkin. Nykyään 2. Iso hätä 4.
Pyyhi naisen menkkaveret kahdella palalla, monta kertaa päivässä, monta kertaa kuussa.
Oisko käsisuihku mitään?
Ihan siinä WC pytyn vieressä sellainen pillupuhelimeksikin kutsuttu laite..
Tais tulla sulle nyt uutena asiana?
Kysy joltakin aikuiselta,niin neuvovat.Omahoitaja on ollut huolimaton jos ei ole vielä avustettavaansa opettanut.
Tuo on kuitenkin ihan perus hygieniaan liittyvä asia.
Toivottavasti edunvalvoja puuttuu asiaan.å
Kommentoin nyt sivusta kun tätä asiaa on jo muutamankin kerran otettu esille, käsisuihkua siis. Esim minä asun vanhassa talossa johon tulee pihalle kylmä vesi. Se sitten kantovetenä tupaan ja saunaan ja wc:na on ulkohuussi. Harvinaisempaa toki mutta ei kaikilla ole mitään bidesuihkua. Enkä valita mistään, tyytyväisenä elelen, pyykitkin saan pestä naapurissa tai työpaikalla - mutta en kyllä verellä kyllästettyjä pyyhkeitä sinne kantelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You shall not pass kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te ihmiset saatte tästä jankutuksesta, että jankutatte sellaiselle ihmiselle "mene töihin", jolla on useampia tutkintoja, eikä silti pääse töihin?
Tuolla on 12 000 työpaikkaa auki, joita hakee 284 000 työtöntä. On täysin selvää, että koskaan ei ole ollut, eikä tule olemaan riittävästi työpaikkoja, vaan osa ihmisistä jää aina ilman työpaikkaa.
Avatkaa hieman sielunmaisemaanne ja logiikkaanne. Mitä henkistä hyvää oloa tai ylemmyyttä se teissä aiheuttaa? Järkeä teidän toiminnassanne ei ole.
Ei siitä mitään saadakaan, mutta outo yhtälö meillä Suomessa tällä hetkellä vaan on, kun esim. sosiaali-, ravintola- ja vartiointialalla on paljon paikkoja auki & työvoimapula. Tekijöitä ei muka saa ja pomot soittelee aamuvuorolaisille ja vapaalla olijoille, että etkö nyt pääsisi töihin tai voisi jatkaa vielä iltavuorolla "kun ei ketään saada".
Sitten on myös samaan aikaan paljon työttömiä, jotka ei kuulemma saa töitä, vaikka haluaisivat.
Pitäisikö vaan kehittää joku systeemi, että oikeasti rankattaisiin ne tosissaan 100% varmasti työkyvyttömät ja heidät armahdettaisiin ja päästettäisiin vaikka eläkkeelle. Sitten lopuille vaan jotain määräystä töihin ja täytettäisiin eka nämä paikat, joihin ei muka ketään saa. Meidänkin firmassa olisi tehtäviä, joihin ei mitään ylitsepääsemätöntä vaatimusta olisi ja sitä voisi tehdä melkein kuka vain, joka osaa olla ns. ihmisiksi. Ja kohta joku vaatii firman nimeä esille, että sano nyt sitten. Okei, se kolmen punaisen pallon vartiointifirma. Eikä tarvitse olla mikään "vartija" perinteisessä mielessä, ihan asiakaspalveluduunia myös tarjolla.
Vartijaksi pääsevät vain nuhteettomat kansalaiset.
Nämä yhteiskunnan pohjasakkaa olevat eivät täytä vaatimuksia.
Se juuri on se syy miksi eivät työllisty.
Yksikään työnantaja ei ole niin epätoivoinen että tuollaisia palkkaisi.
Palkkaisitko itse tyhmän,laiskan,saamattoman ihmisen? Ihmisen joka kaiken lisäksi on vielä vastuuton?Eli minulla on kiitettävä todistus, 4 tutkintoa, kiitettävät työtodistukset edellisistä paikoista, olen päihteetön, rikosrekisterini on puhdas ja olen nuhteeton.
Mutta koska työnantaja ei palkkaa minua, niin olen yhteiskunnan pohjasakkaa, laiska, saamaton ja vastuuton?
Olet siis hyvä oppimaan lukemaasi, mutta mikset osaa ajatella tulevaisuuttasi? Olet ilmeisesti suorittanut 4 tutkintoa aloilta, joille yhdellekään ei palkata tekijöitä. Kun valitset sen viidennen tutkinnon, voisitko harkita miettiväsi etukäteen onko se ala työllistävä?
Miltä tahansa alalta voi joutua työttömäksi.
Tottakai voi. Minä olen alalla, jossa sopimukset kilpailutetaan muutaman vuoden välein. Yritys, jossa työskentelin, hävisi kilpailutuksen, ja tuli isot yt.t. minut irtisanottiin. Siirryin kilpailevaa yritykseen, jossa oli myös pian yt.t, koska hekin hävisivät tarjouskilvan. Meidät viimeksi tulleet irtisanottiin. Sain heti töitä toisesta yrityksestä, hieman eri työtehtäviä. He eivät halunneet maksaa palkkaa oikein, ja töitä piti tehdä jopa 100 tuntia kahdessa viikossa. Ylitöitä ei maksettu. Kun vaadin palkkojani maksettavaksi oikein, minut irtisanottiin. Tämä kaikki siis kahden vuoden sisällä. Etsin silti töitä, en jäänyt tuille makaamaan. Nyt olen töissä taas. Työttömänä olin tuona aikana 2 kuukautta.
Ala on yksi näistä ketjussakin ehdotetuista, missä siis töitä on, tosin kaikki työnantajat eivät ole halukkaita maksamaan Tes:n mukaan palkkaa. Palkkakin on aika pieni, saisin vuokralla asuessa saman rahan tukina kotiin.
Siksi en ymmärrä valitustanne. Jos opiskelemasi ala ei työllistä, tee jotain muuta.
Minäkin olen tehnyt myös monenlaista muuta työtä, kaupassa, maatiloilla, siivoojana...
Minullakin on sairauksia. Käteni ovat aina kipeät, niissä on vikaa. Myös slekäni on kipeä. Näin on myös monella työkaverillani, mutta silti siellä töissä ollaan,upujen ja vaivojen kanssakin, eikä käytetä vaivoja verukkeena sille, ettei töihin haluta mennä.
Niin minäkin olen tehnyt töitä maatiloilla ym. silloin kun selkäni oli terve. Se on eri asia jos selkä kipeytyy, kun jos selkä menee toimintakyvyttömäksi = joudut sänkypotilaaksi. Ei siinä ole työnantajan kannaltakaan mitään järkeä, että selkäsairas on päivän töissä ja makaa 3 kuukautta sen jälkeen työkyvyttömänä. Ole kiitollinen, että sinun selässäsi ei ole niin pahaa vaivaa, joka löisi jalat altasi. Joillakin on ja he työllistyvät toivottavasti niille aloille, joita pystyvät joka päivä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vävypoika on "jalaton", eli pyörätuolissa, lisärasitteena adhd. Hänellä on ajokortti, auto ja vakityö jossa bruttopalkka noin 4000e. Hänellä menee taloudellisesti paremmin kuin minulla, jolla toimii kaikki neljä raajaa, ja joka on ollut pätkätöissä pari vuosikymmentä.
Väitän, että se on asenteesta hyvin pitkälti kiinni, kuinka täällä pärjää. Vävy on niin teräsmies, että ei jää mitään surkuttelemaan, vaan aina keksii keinon, miten voi tehdä jonkin mahdottomalta tuntuvan asian.
Kannattaa lukea miksi esimerkki amputaatiosta oli kirjoitettu.
Oletko ihan totta oikeutettu saamaan kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaatimuksia.Nokialla Salossa oli erittäin pätevä insinööri, ilman jalkoja. Kulki pyörätuolilla ja oli sellainen erikoisauto ja parkkipaikka oven lähellä. Tarkoitus tässä on herätellä vähän työnvieroksujia siihen, että jokaisen kuuluu tehdä oma osansa, omien kykyjen mukaan. On se sitten vähän tai paljon, riippuu kunnosta, mutta toisten rahoilla elely, koska ei huvita tehdä töitä, sietäisi tulla päätökseen.
No kiva että hänet on palkattu. Minä olen vajaakuntoinen joka haluaisi tehdä töitä mutta mua ei palkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wc paperiakin voi alkaa säännöstelemään. Itekin aloin. Aiemmin meni 5 arkkia pisuunkin. Nykyään 2. Iso hätä 4.
Pyyhi naisen menkkaveret kahdella palalla, monta kertaa päivässä, monta kertaa kuussa.
Voihan sitä varten ottaa vaikka kuukautispyyhkeen käyttöön ja pyyhkiä sillä isoimmat veret ja peset sitten, kun on pyykkipäivä?
Sähkön ja veden kulutus lisääntyy ja maksaa. Pyyhkeitä kuluu ja pitää ostaa lisää.
Mitä ihmeen piikkilankaa ja kaktuksia sulla on alapää täynnä jos sen kuivaaminen tuhoaa pyyhkeet niin, että niitä pitää olla alvariinsa uusia lisää ostamassa?!
Sillä yhdellä erillisellä käsipyyhkeellä kyllä kuivaa alapäänsä noiden pikapesujen jälkeen sen viikon verran (ja sehän ei sotkeennu mihinkään kun just on huuhtonut/pessyt alapäänsä) ja sitten se menee ihan samassa koneellisessa missä muutkin käsi- ja kylpypyyhkeet.
Ei sitä pyyhettä tarvitse erikseen pestä eikä varsinkaan joka kuivauksen jälkeen.
Ei sotkeennu mihinkään? Sinulla ei taida olla kokemusta runsaista kuukautisista?
Köyhillä on aina runsaat kuukautiset, jotka kestävät vähintään viikon kuukaudessa. Tällekään asialle ei voi tietenkään tehdä mitään. Ei voi esimerkiksi syödä sitä ketjussa mainittua halpaa Ibumaxia, joka tutkitusti puolittaa vuodon määrän. Ei myöskään köyhä voi syödä e-pillereitä, joka korjaa asian, ei laittaa ilmaista hormonikierukkaa, ei käyttää reseptilääkkeitä vuodon vähentämiseen. Ja kyllä saisi e-pillerit ja lääkkeet ilmaiseksi mutta se ei käy se ei käy se ei käy se ei kertakaikkiaan käy.
No nyt meni fuulaksi.. Että köyhän pitäisi alkaa ostaa ja syödä lääkkeitä tai hormoneja, jotta saa säästettyä pari senttiä vessapaperissa??? Mitä helvettiä mä juuri luin????
Niin, runsaat kuukautiset ovat sairaus. Sairauksista yritetään yleensä parantua, jos se on mahdollista. Monesti tässä yhteydessä käytetään apuna lääkäreitä ja lääkkeitä. Osassa lääkkeistä on myös hormoneja, kuten insuliinia, tyroksiinia tai D-vitamiinia.
Anteeksi kun ymmärsin väärin, köyhä ei tietenkään halua terveeksi. Pahoittelen oletustani.
No ei ole sairaus. Ja runsaat kuukautiset on muutenkin suhteellinen käsite. Jotain on varmaan hyvä tehdä, jos vuoto on niin runsasta, että kärsii anemiasta, kuukautiset ovat poikkeuksellisen kivuliaat tai haittavaat normaalia elämää.
Ihan järjetöntä esim. ottaa hormoneja sen takia, että rahat sattuvat olemaan tiukassa.
-eri
Runsaat kuukautiset eivät ole suhteellinen käsite vaan ne on silloin, kun kierron aikana vuotaa yli 80 ml. Toki köyhä tietää tämänkin paremmin kuin lääkärit.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00173
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiskuppi käyttöön niin ei sotkeudu pyyhe enää ikinä. Suosittelen. Säästyy myös rahaa pitkällä tähtäimellä. Niagarapöivinä yhdistän vielä yösiteeseen mutta noita ei montaa mene per menkat kun eivät oikeasti sotkeudu, ovat vain lisävqrmkstuksena.
Ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaatimuksia.Se on kyllä hauskaa, miten silmät eivät avaudu. Esimerkeillä on tarkoitus herätellä lukijan aivoja samaistumaan toisen tilanteeseen. Kuvittele miten jalattomuus rajoittaisi omaa ammatinvalintaasi. Jalaton voi aivan hyvin hommata tekojalat ja ajaa autoa, juosta marootin, tehdä töitä jne. Nykyään tehdään loistavia tekojalkoja. Lukijan vaan pitäisi hetkeksi pysähtyä miettimään omaa pystyvyyttään jos jalat otettaisiin yhtäkkiä pois. Jokainen normaali ihminen kykenee asettumaan toisen ihmisen tilanteeseen, joka poikkeaa omasta tilanteesta. Psykopaatit ja autistit eivät pysty.
Tosissasiko nimittelet toisia psykopaateiksi tai autisteiksi? Taidat olla se sama, joka kokoajan nimittelee toisia tyhmäksi. En ihmettele, ettei töitä löydy, sen verran passiivisagressiivinen olet.
Jos minun jalkani nyt amputoitaisiin, niin kyllä, opiskelisin uuden ammatin. Ehkä juuri sieltä it-alalta. Nykyiseen työhöni en pystyisi, se on selvä. En myöskään haluaisi jäädä kotiin makaamaan. Uusi ammatti olisi ehkä helpotuskin, niin kipeät minun käteni ja selkäni ovat. Mutta minulla ei ole varaa opiskella nyt, joten joudun jatkamaan nykyistä työtäni.
Jokin etätyö olisi kiva. Tai toimistotyö. Sellainen, missä on säännölliset tauot, hyvä ergonomia ja pääsisi vessaankin, kun on hätä. Nykyisestä työstäni nämä kaikki puuttuvat. Pitäisin myös mahdollisuudesta oppia uutta, vaihtelevista työtehtävistä ja mahdollisuudesta edetä uralla. Palkkakin olisi parempi kuin nykyisessä työssäni.
Sinä se jaksat saivarrella jaloista. Kaikkiko te amputoitu ja olette, ja juuri siksi työttömiä?
Älä viitsi. Se, että ilkeilet vastauksissasi, kertoo myös siitä, että yksinkertaisesti valehtelet. Pelkäät tukiesi menetystä.
Tuille on ihan liian helppoa jäädä elämään, ja on hyvä,että se ei nykyään olisi enää korrektia. Niitä, joilla on oikea sairaus, tai este työkyvylle on syytä auttaa ja tukea. Suurimmalla osalla ei ole mitään muuta estettä kuin oma haluttomuus.
Jos sinä juuri olet se neliraajahalvaantunut, joka ei voi työllistyä, tämä ketju ei koske sinua.
Kuukautiskuppi käyttöön niin ei sotkeudu pyyhe enää ikinä. Suosittelen. Säästyy myös rahaa pitkällä tähtäimellä. Niagarapöivinä yhdistän vielä yösiteeseen mutta noita ei montaa mene per menkat kun eivät oikeasti sotkeudu, ovat vain lisävqrmkstuksena.