IPS työllistyminen tai koulutus kokemuksia?
Onko kokemusta IPS eli Sijoita ja valmenna työhönvalmennuksesta mielenterveyskuntoutujille? Oletko onnistunut työllistymään tuon kautta?
Kommentit (4)
Kokeiltu on.. Te-toimiston sivuilta katsottiin mahdollisia työpaikkoja ja sitä rataa. Valmentaja oli kiitettävästi yhteydessä ja kertoi taas Te-toimiston tilanteen... Ei johtanut työllistymiseen kohdallani. Omien yhteyksien kautta jotain pientä työtä hommasin samaan aikaan.
Eli hyvin työllistää IPS henkilökuntaa , asiakkaat ovat ihan samalla viivalla muiden työttömien kanssa ja kilpailevat samoista paikoista. Ehkä vähän tämmöinen työvoimatoimistopalvelu menneeltä ajalta...
Itselläni on toisenlainen kokemus. Katsoimme netistä työpaikkoja kyllä mutta se kerrottiinkin ennen kun aloitin tämän työvalmennuksen. Sain työpaikan viime syksynä ja edelleen samassa paikassa. Omalla kohdallani auttoi kun valmennus ei loppunut heti vaan oli voimassa neljä kuukautta alkuun koska itse sitä toivoin. Pomonikin kertoi että ei olisi välttämättä minua uskaltanut palkata ilman että valmentaja lupautui olemaan mukana tarvittavan ajan.
Olen tehnyt yhteistyötä IPS-asiantuntijoiden kanssa ja heidän onnistumisprosenttinsa on hyvä.
Samaa mietin. Onko ihmiset työllistyneet tuon IPS hankkeen kautta?