Voi voi tätä työvoimapulaa kun on vaan 310 000 työtöntä!
Eikä yhdelläkään heistä ole yhtäkäistä tutkintoa, eikä yksikään heistä osaa tehdä edes yksinkertaista työtä.
Huoh
Kommentit (25)
No jos heillä olisi tutkinto ja jos he osaisivat tehdä töitä, niin he olisivat alle 3 kuukaudessa töissä.
Miksei työttömiä velvoiteta kouluttautumaan työllistävälle alalle? Moni vaan nostelee tukia vuodesta toiseen jopa ilman mitään koulutusta. Esim. lähihoitajana voisi työllistyä heti ja tutkinto on todella helppo suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei työttömiä velvoiteta kouluttautumaan työllistävälle alalle? Moni vaan nostelee tukia vuodesta toiseen jopa ilman mitään koulutusta. Esim. lähihoitajana voisi työllistyä heti ja tutkinto on todella helppo suorittaa.
Moni ei uskalla opiskellä, koska tuet laskevat. Ei opintotuella kai asuta yksiössä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreistäkin pula. Velvoitetaan yliopistot ottamaan työttömiä opiskelemaan lääkäriksi ilman pääsykokeita.
Uskonatonta, että siellä on joukossa jotain turhuuksien maistereita, joille ei oikeat työt maistu. Kysyntä ja tarjonta ei vain kohtaa. Sitten tietyillä aloilla on hurja pula tekijöistä, kuten varhaiskasvatus tai hoitoala.
Vierailija kirjoitti:
Siihen koulutukseen pitäisi tarjota jokin tuki, vaikka työmarkkinatuki. Ei työkkäri välttämättä hyväksy työttömän uudelleenkoulutusta vaikka työtön itse haluaisi opiskella uuden ammatin. Opiskelu saattaa katkaista tuet.
Mikäs työttömyydessä on vikana. Saa olla vapaa eikä kenenkään orja koska ei kukaan maksa enää kohtuu palkkaa edes työntekemisestä.
Minä määrään oman kohtaloni elämässä ja se ei ole palvella yritys korporaatioita jotka ei arvosta hyvää työntekijää eikä maksa kohtuu palkkaa edes. Ihmiset ovat liian orjuus myönteisiä eivätkä saa elämässä mitään lopulta. Ovat velkaa pankille ja ties mille ja kärsivät ja raatavat vaan itsensä sairaaksi. Minä en tee niin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä töitä mistä ei saa rahaa?
-ex-raksarane
Kiltti mies kirjoitti:
Mikäs työttömyydessä on vikana. Saa olla vapaa eikä kenenkään orja koska ei kukaan maksa enää kohtuu palkkaa edes työntekemisestä.
Minä määrään oman kohtaloni elämässä ja se ei ole palvella yritys korporaatioita jotka ei arvosta hyvää työntekijää eikä maksa kohtuu palkkaa edes. Ihmiset ovat liian orjuus myönteisiä eivätkä saa elämässä mitään lopulta. Ovat velkaa pankille ja ties mille ja kärsivät ja raatavat vaan itsensä sairaaksi. Minä en tee niin.
Raatavat ja kadehtivat köyhiä hampaitaan narskutellen.
Vierailija kirjoitti:
Uskonatonta, että siellä on joukossa jotain turhuuksien maistereita, joille ei oikeat työt maistu. Kysyntä ja tarjonta ei vain kohtaa. Sitten tietyillä aloilla on hurja pula tekijöistä, kuten varhaiskasvatus tai hoitoala.
Nuo on sellaisia aloja joihin vaaditaan tekijältä tiettyä luonnetta. Tänä päivänä lähimmäisestä huolenpito ei ole enää trendikästä vaan ennemmin tanssitaan ties missä tikitoko videolla jne.
Suurin työttömien ryhmä on "ei minkäänlaista ammattikoulutusta", joka tarkoittaa sitä, ettei peruskoulun jälkeen ole minkäänlaisia opintoja.
On kaksi tutkintoa. Toinen ammatti on opiskeltu koska en voi tehdä entistä työtä sairauden takia.
Kari Tolvanen jätti eduskunnan, irtisanoutui poliisista ja aloitti sopeutumisrahan nostamisen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/bc4dfc04-385f-4b95-a4e0-a0fc81812…
Sitä parempaa loisimista?
Kiltti mies kirjoitti:
Se on se vika että että tämä yhteiskunta ei pyöri ilman että käydään töissä ja maksetaan veroja. Kyllä ihmisen täytyy kyetä kantamaan oma osuutensa mikäli hän on työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Se on se vika että että tämä yhteiskunta ei pyöri ilman että käydään töissä ja maksetaan veroja. Kyllä ihmisen täytyy kyetä kantamaan oma osuutensa mikäli hän on työkykyinen.
Miten yhteiskunta pyörii jos työntekijällä ei ole rahaa kuluttaa eli ylläpitää toisen työpaikkaa olemalla asiakas?
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Totta kai mutta yrityksen pitää kyetä maksamaan palkkaa jotta tulee toimeen ja jaksaa käydä töissä. Ei se ruoka ilmaista ole. Monet vaan ilmoittaa että pitää tehdä ensin 1-2 vuotta harjoittelua eli käyttävät vaan hyväksi ja sen jälkeen ei saa palkkatöitä vaan ottavat seuraavan. Sen takia minä en suostu enää orjaksi ilmaiseksi vaan haluan heti palkkaa.
Ens vuonna työtön joutuu vastaanottamaan työtä toiselta paikkakunnalta.
Toivottavasti sut palkataan edes johonkin. Toivottavasti joku haluaa just sun.
Ulkomailta pitää haalia työntekijät. Ensin suomen kursseille. Täällä on koulutettuja jo suomea osaavia, kulttuurikin tuttu, työttöminä. Pitäiskö työnantajien kysyä te-toimistosta koulutettuja työntekijöitä, niin ei tarvitse työpulasta vinkua. Kotimaiset ensin.
Minä voin ilmoittaa että minulla on huutava työvoimapula enkä saa yhtään työntekijää paitsi että minulla ei ole edes firmaa .😊