Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ylioppilaskirjoituksissa kirjoitaa molemmat pitkän ja lyhyen englannin?

Vierailija
02.09.2023 |

Mulla on nyt syksyllä pitkän enkun yo, ja mietin että pystyykö keväällä kirjoittamaan lyhyen enkun? En oo ihan varma, mut mun mielest meijän opettaja mainitsi jotain siitä että siitä olis jotain hyötyä sit myöhemmin. Oon käynyt lukiossa vaan pitkän enkun kursseja et en tiiä onks lyhyelle enkulle jotain omii kurssei.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohta ylioppilas, etkä tiedä tällaisia asioita, etkä osaa itse selvittää, vaan päätät tulla kysymään Vauva-palstalta? Oikeasti?

Vierailija
2/13 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy. Tiettyihin ulkomaisiin opintointoihin haettaessa ei ole väliä minkä laajuinen tuo englanti on. Eli keskipitkä L on sama kuin pitkä L.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
4/13 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mitähän hyötyä?

Eiköhän se pitkän englannin kirjoittaminen riitä ja anna sen osalta tarpeeksi hyvät pisteet, jos tulos on hyvä. En näe ideaa kirjoittaa sitä kahdesti, en vaikka ammatillinen tähtäimesi olisi kys kielen opettaja, tulkki tmv.

Oma poikani kirjoitti Ressusta pitkän englannin 2020 eikä hällä edes käynyt mielessä, että olisi kirjoittanut sen myös lyhyenä, ja tulos oli L.

Vierailija
5/13 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei varmaa ällää ole tulossa, niin toi kannattaa. Lyhyen kielen L on arvokkaampi kuin pitkän kielen heikohko arvosana.

Vierailija
6/13 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs järkeä siinä on?

Vierailija
7/13 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmiä te vastaajat olette? Justhan tossa kertoi edellä joku, että lyhyen L on parempi kun pitkän M.

Vierailija
8/13 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmiä te vastaajat olette? Justhan tossa kertoi edellä joku, että lyhyen L on parempi kun pitkän M.

Sitten kirjoittaa suoraan lyhyenä. Turhaa sitä kahteen kertaan kirjoittaa.

Vierailija
9/13 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet opiskellut pitkän kielen, niin se pitää pitkänä myös kirjoittaa. Lyhyen kirjoittaminen on extraa, jolla voit saada paremmat pisteet, mikäli ei tule pitkästä L.

Vierailija
10/13 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistun nyt ylioppilaaksi ja kirjoitin lyhyen enkun. Pitkässä enkussa tein harjoituskokeen koulussa ja tulos oli B. Lyhyestä kirjoitin E, joka antaa paremmat pisteet jatko-opiskeluihin, kuin pitkästä B, eli todellakin voi ja kannattaa!!

Vierailija
11/13 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet opiskellut pitkän kielen, niin se pitää pitkänä myös kirjoittaa. Lyhyen kirjoittaminen on extraa, jolla voit saada paremmat pisteet, mikäli ei tule pitkästä L.

Ei ole pakko kirjoittaa pitkää kieltä, jos kirjoittaa pitkän matikan. Mun lapsi ei nimittäin kirjoittanut enkkua, vaan pelkän matikan pitkänä.

Vierailija
12/13 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä uutisoitukin ylioppilaita, jotka ovat kirjoittaneet vaikka pitkän ja lyhyen matikan tai pitkän ja keskipitkän ruotsin.

Vierailija
13/13 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko kirjoittaa pitkää kieltä, jos kirjoittaa pitkän matikan. Mun lapsi ei nimittäin kirjoittanut enkkua, vaan pelkän matikan pitkänä.

Tähän vielä lisäys: yksi kieli kuitenkin pitää kirjoittaa, eli riittää vaikka keskipitkä toinen kotimainen + pitkä matikka, ei ole pakko kirjoittaa tämän lisäksi sitä pitkää kieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme