Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni älyttömän pihi, en jaksa enää..

Vierailija
01.09.2023 |

Esimerkkejä:
- Käy työpaikallaan suihkussa, kotona ei käy ollenkaan ja myös minulle aina sanoo että ihan 2-4 minuuttia riittää suihkussa. Kerran laittoi jopa ajastimen, ja alkoi valittaa kun menikin hurjat 6 minuuttia!
- Tankkaa autoon juuri ja juuri sen verran bensaa, että pääsee sillä töihin. Ikinä ei tankkaa täyteen, en ymmärrä miten kuvittelee säästävänsä tällä??
- Käyttää teepussia useasti, kerran yritti tarjota minullekkin sitä moneen kertaan käytettyä teepussiteetä, sanoin vaan että ei kiitos...
- Pesee likaiset muovipussit pesukoneessa.
- Ei osta astioita, vaan pesee kaikki jugurttipikarit sun muut ja käytetään sitten näitä esim juomalaseina.
- Käy kusella julkisissa vessoissa tai jopa ulkona, koska eihän sitä vessaa voi käyttää kun vie vettä....

Mitä tekisitte itse tällaisessa tilanteessa, jaksaisitteko katsella tällaista?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että mitäkö tekisin? No vaihtaisin parempaan tai olisin ilman puolisoa, jos sopivaa ei löydy. Ei täältä muita vinkkejä saa, mutta usein kyllä näitä lukiessa tuntuu, ettei paljon muita tarvitakaan.

Hän on muuten kyllä ihana mies, ystävällinen, rauhallinen, ja olen ollut yhdessä jonkin aikaa ja meillä muuten tuntuu menevän hyvin mutta tämä pihiys vain raivostuttaa. Ap

Olette olleet yhdessä vasta jonkin aikaa, joten tuskin asutte yhdessä eli anna hänen hoitaa oma huushollinsa omalla tavallaan ja hoida sinä omasi kuten haluat. Ei hän voi kieltää sinua ottamasta kotonasi niin pitkiä suihkuja kuin haluat.

(P.S. Tunnistin kyllä, että olet taas kerran palstan satutäti.)

Tietenkin omassa kodissa käytän ihan oikeita astioita ja käyn suihkussa niin pitkään kuin huvittaa, mutta se ongelma onkin kun käyn tällä miehellä kylässä, esim jos olen yötä ja haluan käydä suihkussa, silloin on kontrolloiva sen ajan suhteen. Ap

Älä ole yötä. Älä alistu tuollaisiin hulluuksiin, jos et niitä itse halua suorittaa.

Vierailija
22/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu ok, paitsi tuo muovipussienpesu!?

Voithan sä lutrata suihkussa ihan niin paljon kun tykkäät, kunhan maksat oman osuutesi vesilaskusta. Yksikertaista, eikö?

Samaa mieltä. Vähän tankkaamalla, auton paino on pienempi, jolloin se kuluttaa vähemmän bensaa.

Mitä vähemmän tankkaa kerralla, sitä useammin joutuu ajamaan tankille. Ellei bensa-asema ole aivan päivittäisen ajoreitin varrella, näihin tankkausreissuihin kuluu bensaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu ok, paitsi tuo muovipussienpesu!?

Voithan sä lutrata suihkussa ihan niin paljon kun tykkäät, kunhan maksat oman osuutesi vesilaskusta. Yksikertaista, eikö?

En nyt menis sanomaan että nuo muutkaan jutut mitä tekee on kovin ok.

Vierailija
24/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihana mutta pää pimeä. Huhhuh.

Vierailija
25/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno mies eikä mikään vastuuntunnoton hunsvontti.

Vierailija
26/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan erehdy lapsia tekemään, jos olet sen ikäinen. Tuo eikun pahenee tuosta ja kuulostaa pakkomielteeltä. . Mites kun pitää ostaa uusia koneita kotiin tai vaikka kalusteita? Tuleeko sohvapöydäksi pahvilaatikko? Mielellään maksattaa menonsa muilla eikä vaan osallistu kustannuksiin? Mites, raskiiko laittaa rahaa esim. synttärilahjoihin? 

Munkin mies on pihi, johtuu köyhästä lapsuudesta ja narsisti-isästä, mutta sillä on kuitenkin tervettä maalaisjärkeä ja kykyä ajatella asioita toisten kannalta. Muinoin piti kyllä vääntää rautalangasta hankinta-asioista.  Meillä ei tosiaankaan pestä jugurttipurkkeja (en edes tajua mitä siinä säästää kun lasit tulee pitkässä juoksussa paaaaaljon halvemmiksi) ja ihan se kotona suihkussa käy eikä kyttää mun suihkuaikoja. Työkalut ostetaan aina kunnolliset, kun aikoinaan tajusi että osta sikahalpa, hajoo ja on tehoton->osta kohta uusi....ja 50-vuotislahjaksi sain ihan kunnon lahjakortin kun kerroin toiveesta ostaa uusi kamera. 

Kysymys on: millaista elämää haluat elää tämän ainoan elämäsi? Haluatko kuluttaa sen pakkomielteen kanssa taistelemiseen? 

Vierailija
27/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä mielenterveystoimistoon. Sinnekin kannattaa varata aika ensin itselle, jotta voi selittää tilannetta ja sitten yrittää saada sinne se pakkomielteestä kärsivä osapuoli.

Vierailija
28/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan mitään yhteenmuuttoa tai semmoista mieti. Sanoisin, että kannattaa luovuttaa ennen kuin suhde muuttuu liian vakavaksi. Ei tuo tuosta kummene ellei itse halua eikä todennäköisesti halua.

Vierailija
29/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Vähän tankkaamalla, auton paino on pienempi, jolloin se kuluttaa vähemmän bensaa.[/quote]

Mitä vähemmän tankkaa kerralla, sitä useammin joutuu ajamaan tankille. Ellei bensa-asema ole aivan päivittäisen ajoreitin varrella, näihin tankkausreissuihin kuluu bensaa.[/quote]

Usealla asemalla bensan hinta vaihtelee päivittäin. Kannattaa käydä tankkaamassa vähemmän kalliina päivinä.

Vierailija
30/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi mies?Sano jo se on moro ja näkemiin.

Vierailija
31/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Tule minun luokse suihkuun. Saa olla vaikka 30 minuuttia.

Tai minun, pesen selän.

Vierailija
32/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet suurennellut asiaa mm.

Pesee likaiset muovipussit pesukoneessa.

- Ei osta astioita, vaan pesee kaikki jugurttipikarit sun muut ja käytetään sitten näitä esim juomalaseina.

Mutta, mutta tietty säästäväisyys palkitaan joskus. Sinulla tulee olemaan oma koti ja kaikki mitä haluat myöhemmin.

Mene sinäkin kirppiksille ja tee sieltä ostot. Muovirasioita minäkin säilyttämiseen käytän. Kyllä on hyvä käydä töissä suihkussa, saa lotrata. Me käydään nopeissa suihkuissa.

Kuljetaan pyörällä bussilinjojen  rajalle, ettei tarvitse maksaa niin paljon.

Vierailija
33/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näpräsin aikanaan kaikkea ylimääräistä helpottaakseni omaatuntoa tämän sairaan kertakäyttökulttuurin keskellä. Ahdistuneen käytökseni takana oli tietenkin valtava padottu henkinen pahoinvointi.

Hänen toimintansa on periaatteessa arvostettavaa ja hyvä että tekee niin jos se auttaa saamaan mielenrauhan. Avainsana on suhteellisuudentaju. Onko hän kertaakaan tinkinyt mistään näistä asioista sinun vuoksesi? Tai minkään vuoksi? Onko se nuukailu ainoa asia joka häntä kiinnostaa? Voiko näistä keskustella edes?

Ps. Auton bensatankkiin tiivistyvä kosteus ja epäpuhtaudet aiheuttavat vähemmän harmeja jos siellä olisi sitä itteäänkin välillä... Ja moottorille tekisi hyvää vähän nostaa kierroksia välillä vaikka meniskin 1-2e enemmän rahaa kuukaudessa...

T. Toinen nuuka mies

Vierailija
34/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet suurennellut asiaa mm.

Pesee likaiset muovipussit pesukoneessa.

Mutta, mutta tietty säästäväisyys palkitaan joskus. Sinulla tulee olemaan oma koti ja kaikki mitä haluat myöhemmin.

Mene sinäkin kirppiksille ja tee sieltä ostot. Muovirasioita minäkin säilyttämiseen käytän. Kyllä on hyvä käydä töissä suihkussa, saa lotrata. Me käydään nopeissa suihkuissa.

Kuljetaan pyörällä bussilinjojen  rajalle, ettei tarvitse maksaa niin paljon.

Säästäväisyys on eri asia. Todellinen pihiys ei palkitse koskaan, paitsi perikunnalle. Elämä on loppuun asti kitsasta, ei pihi raaski koskaan rahaa "tuhlata".

Vierailija
35/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 minuuttia suihkussa paljon?

Kuule sano herralle, että tutkitusti suihkussa menee noin 10-15 minuuttia. Jos on pitkät hiukset niin menee enemmän aikaa, ilmeisesti ei sitä tiedä.

Ja ihmisen perusluonnetta ei voi muuttaa. Sano mun sanoneen. Että on ihan turhaa alkaa "muuttaa" häntä.

Vierailija
36/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväisyys on hyve, saituus on sairaus. T.N50+

Vierailija
37/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais tollasta viikkoakaan. Sairaushan toi on.

Vierailija
38/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että viemärit tukkeutuu jos jos niitä ei käytä. Avaaminen vasta kallista on.

Vierailija
39/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että mitäkö tekisin? No vaihtaisin parempaan tai olisin ilman puolisoa, jos sopivaa ei löydy. Ei täältä muita vinkkejä saa, mutta usein kyllä näitä lukiessa tuntuu, ettei paljon muita tarvitakaan.

Hän on muuten kyllä ihana mies, ystävällinen, rauhallinen, ja olen ollut yhdessä jonkin aikaa ja meillä muuten tuntuu menevän hyvin mutta tämä pihiys vain raivostuttaa. Ap

Olette olleet yhdessä vasta jonkin aikaa, joten tuskin asutte yhdessä eli anna hänen hoitaa oma huushollinsa omalla tavallaan ja hoida sinä omasi kuten haluat. Ei hän voi kieltää sinua ottamasta kotonasi niin pitkiä suihkuja kuin haluat.

(P.S. Tunnistin kyllä, että olet taas kerran palstan satutäti.)

Tietenkin omassa kodissa käytän ihan oikeita astioita ja käyn suihkussa niin pitkään kuin huvittaa, mutta se ongelma onkin kun käyn tällä miehellä kylässä, esim jos olen yötä ja haluan käydä suihkussa, silloin on kontrolloiva sen ajan suhteen. Ap

Fiksu mies. Tämä on sitä aitoa ekologisuutta, ei mikään lentely ilmastokonferensseihin ja Mannerheimintiellä makoilu merkkivaatteissa ja diesel-autolla kotiin mäkkärin kautta.

Vierailija
40/52 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loinenhan tuollainen on.