~~~ Elokuisten torstai ~~~
RaDe, tämä mamma menee jo päivistä sekaisin ;). Torstaihan se on!
Kommentit (19)
Huomenta!
Uskaltaudun varovasti tälle puolelle. Olen niin onnelinen raskautumisesta. Vuosi ja kolmekuukautta siihen meni keskenmenon jälkeen. Alattelin jo et lääkäriin on lähdettävä lapsettomuus hoitoihin. Toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin. Oireita ei vielä ole sen kummemmin. Edellisessä raskaudessa olin tosi väsynyt jo ennen testausta,mut nyt en niinkään. Pahaa oloa kyllä muistelen kauhulla. No ilo voittakoon tunteen. Kaikille elokuisille ihanaa Joulun aikaa!
T:Taapero74 Rv 4+3
inavhis: Mukavaa joulua teille, rauhallista ja nautollista matkaa!!!
Taapero: Tervetuloa joukkoon. Tiedän tunteen kun pitkän yrityksen jälkeen tärppää =) Meillä suht sama aika ja epäusko meinasi jo iskeä. Minulla oli jo lääkäriaika varattuna, huomiseksi, mutta nyt pääsenkin sinne toisissa merkeissä =) Toivottavasti kaikki olisi hyvin!!!
Ihanaa kun joulu kolkuttelee ovea, on jotenkin jo niin malttamaton olo.... vaikkakin vielä ihan liikaa kaikkea puuhaa mitä pitäisi saada tehdyksi, mutta koitan olla stressaamatta!
Etova olo jatkuu, ja syödä pitäisi kokoajan...
Duracel rv 8+0 tai 9+0
Tervetuloa joukkoon taapero! On se tosi ihanaa kun pitkän odotuksen jälkeen on viimein raskaana. Mulla on vieläkin sellainen epätodellisen tuntoinen olo. Jotenkin tuntuu niin vaikealta vieläkin uskoa tätä todeksi. No, toivottavasti se todentuu sitten kun aikanaa rupeaa ne sydänäänet kuulumaan ja ultrassa jotain näkyy. Minä en vielä oikein tiedä täällä että miten ne ultrat menee mutta toivottavasti tammikuun lopulla pääsen.
Tarttis varmaan ruveta hommiin, mulla on leivänjuuri odottamassa. Ajattelin jotta jos jouluksi edes tuoretta ruisleipää saisi. On jäänyt leipomiset ihan kokonaan tältä joululta vaan vielähän tässä jotain ehtii kun pitää kiirettä.
Mirjalii 6+6
Minäkin varovasti uskaltaudun tälle puolelle...Eilen testasin plussan ja nyt onnesta ihan sekaisin... Meille mieheni kanssa tämä on ensimmäinen yhteinen odotus, ennestään molemmilla yksi tyttö. Tuntuu, että tämä on meille (etenkin minulle) niin uskomaton joululahja, etten parempaa tiedä. Yritystä ei ole takana " kun" nelisen kuukautta, mutta eron ja kaikenlaisten ikävien kokemusten jälkeen elämä tuntuu todella hymyilevän!! Oma tyttöni lähtee syksyllä kouluun ja olen niin toivonut, että saisin olla silloin kotona, nyt toiveeni on kuultu ja tämä on toteutumassa... Mutta olo on samalla epätoivoinen, mutta niiiin onnellinen!!
-K-, rv 4+2??
Minä jo tuonne elokuumeilijoiden puolelle kirjoittelinkin onnittelut taapero74:lle ja sen, että on kyllä aivan ihanaa kun taapero, duracel ja sofia27 saitte näin ihanat joululahjat pitkän yrittämisen jälkeen! Olette sen kyllä totisesti ansainneet. Missähän sofia luuraa, heti tietysti pelottaa, että onkohan nyt kaikki varmasti kunnossa!!! Sofia27 ilmoittelehan itsestäsi jo satut lukemaan pinoa!!!!
Taapero74: ihan sama juttu, kuopuksesta olin ihan sama, että järkyttävä väsymys alkoi heti oviksen jälkeen ja nyt ei juurikaan väsytä.
Rapuäiti ja duracel: tyttöjä meilläkin kolme ja tiedän, että ainakin sellaiset puolitutut tulevat kommentoimaan, että poikaako sitä vielä yritetään ja kyllä ärsyttää!!! Ihan kuin emme olisi neljättä halunneet jos meillä olisi jo poika!
Mötiäinen: Onnittelut ultrasta ja kiva, että pahoinvointi on nyt siedettävämpää!
Vappukala: painoa on mulla tullut aina sen 20 kg ja osasta jäänytkin jotain. Koskaan en ole makeasta piitannut raskausaikana ja tuntui, että kiloja vain tulee. Lapset ovat olleet pieniä alta kolmekiloisia kaikki. Kuopuksen syntymän jälkeen aloin vähentämään hiilareita ja se kyllä on pudottanut painoani 20 kg, enkä aio nyt tästä minulle hyvin sopivasta ruokavaliosta luopua raskausaikana, joten on ihan mukava nähdä miten kiloja nyt tulee. Hiilareita syön siis lähinnä aamuisin ruisleivän muodossa, muuten hedelmistä, vihanneksista ja maitotuotteista ja joskus aterialla otan liha/kalan ja kasvisten lisäksi täysjyväriisiä/pastaa, mutta ihan sellaisen max 1 dl annoksen. Tämä on sopinut mulle tosi hyvin. Katsotaan nyt miten sopii raskauden aikana, voihan olla, että jonkunverran joudun hiilareita nostamaan, mutta sen näkee sitten.
Aliisalle onnittelut plussasta ja tervetuloa joukkoon!
Lion 76 ja Gaia: onnittelut ultrakuulumisista, kiva, että kaikki oli hyvin ja gaia pysy vaan täällä elokuumeilijoissa!
Oma napa: Onpas pitkästi tekstiä. Oma olo on hyvä, hieman, ehkä nälkä yllättää herkemmin ja paleltaa + mieli on herkkä, joululaulut ja lapset itkettäää, nyyh...
No niin ja joulupuuhiin... Oli muuten ihanaa lukea tuota eilistä pinoa, kun oli niin aktiivinen ja pitkä pino, mikäs sen mukavampaa ja pidetäänpä pinot ylhäällä ja pitkinä!!!!
wintergirl 4+3
inachis:
Kävin taas kurkkimassa kultahippusia, mutta sinne ei voi edelleenkään edes hakea? Minulla on niin hyvät kokemukset esikoisen ajan sähköpostilistasta (aktiivinen vieläkin, kun taas sen ikäisten lasten äitien yhteiset keskustelut vauvalla ovat jo hiipuneet) että olisi kiva saada vastaava nytkin. Olisin voinut tarjoutua itsekin vaikka eloilot07-listaemoksi, mutten nyt tahdo astua kenenkään varpaille - saadaanko me joku ryhmä pelittämään :).
Alun oikeuksien modifioinnin jälkeen lista siirrettiin nimelle Kultahippunen (ilmeisesti niitä ei pystynyt muuttamaan) eli
http://health.groups.yahoo.com/group/kultahippunen/
Ja nyt lista on muodossa jossa viestejä pystyvät lukemaan vain jäsenet. En ole listan perustaja/mode, mutta jäsen kyllä.
Alan vähitellen tottua ajatukseen että viikkoja on vähemmän kuin alussa luulin. Eihän se heitto niin iso ole, mutta jotenkin nyt kaikki siirtyy eteenpäin. Neuvolankin sain varattua, aika on viikolla 3.
Onnittelut munkin puolestani uusille plussanneille!
V2.0 5+6
Tervetuloa uusille ja TAAPERO : meillä oli km viikolla 16 ennen edellistä tyttöä ja sen jälkeen meni myös meillä tuo 14 kk:tta ennen kuin tärppäsi uudelleen ja siitä raskaudesta syntyi ihana tyttönen, joka on nyt 13 kk:n ikäinen :o) Tiedän miltä tuntuu odottaa sitä raskautumista ja varmaan pelotkin yrittävät jyllätä mieltä, mutta onnea kovasti tähän raskauteen !
Eilen alkoi oksentaminen urakalla :o/ Yökin ja itken, itken ja yökin. Tää on yhtä hullua kuin edellisillä kerroilla, mutta tämän kestää kun tietää että viimeistä kertaa tässä raskaana ollaan, tosin vähän harmittaa........
Eilen lääkärissä muuten " tuttu" lääkäri kyseli että vieläkös työ monta aiotte tehdä ! Joo, sanoin että jos ja kun tämä saadaan elokuussa elävänä syliin niin viimeiseksi jää. Eipähän tokaissut siihen enää mitään...... Tuntui vähän oudolle tuollainen kysymys. Satun vaan tykkäämään lapsista ja viihdyn kotona, mutta tuntuu että aina saa selitellä ihmisille miksi meillä on " jo" 5 lasta...
Onkos täällä monta uusperhettä ? Me ollaan sellainen : 4 vanhinta tyttöä on eri isälle ja nämä 2 nuorinta tälle uudelle. Ongelmia ei tyttöjen ja isän tapaamisessa ole ollut ja meillä on mennyt erittäin hyvin tämmöisenä kokoonpanona. Nytkin isot tytöt ovat menossa isänsä kanssa mummolaan jouluksi :o) Toisaalta ihanaa viettää joulu pienenä perheenä näin kolmistaan ja antaa erityishuomiota kuopukselle kun ensi jouluna tilanne on jo toinen ;o)
Tytöt (3 vanhinta) saivat tänään todistukset : kyllä saa äiti olla ylpeä lastensa aherruksesta :o) Ensi viikolla pääsevät palkintona elokuviin koko poppoo, tosin minä jään kuopuksen kanssa kotio kun ei tuo jaksa elokuvia katella.
Nyt täytyy taas mennä maate ... alkaa yököttää istuminen...
Rapuäiti ja Lahja rv 7+2
Ensiksi tervetuloa uudet! Itsekkin pitkään yrittäneenä (2,5 vuotta) jaan teidän epäuskoisen tunteen.
Mutta meillä on nyt enempi näyttöä, eli ultrassa näkyi 7 mm pieni sikiö, jolla sydän humputti iloisesti! Ihanaa, kaikki on hyvin. Ainakin tällä hetkellä... Laskettu aika muuttui kahdella päivällä eli nyt oliskin 6+6 sijaan 6+4, eli 12.8. Meniköhän tuo nyt oikein... Mutta joka tapauksessa voin nauttia tästä pahoinvoinnista hyvin mielin ;) Vieläkin on olo silti epäuskoinen, jo ajat sitte olen " luovuttanut" ... ja silti toivonut.
Hyviä vointeja kaikille! Emma rv 6+4
Minunkin puolestani uusille tulokkaille tervetuloa eloisiin:)
Piparkakkutaikina odottaa, joten pikaiseen kirjoittelen. Eli kävin tänään neuvolassa, ja siellä täyteltiin paperit kuntoon ja tammikuun alussa menen kuulostelemaan niitä sydänääniä ja ultraan. Eli taas odotellaan....
Mutta onpahan päästy vähän eteenpäin.
Laskettu aika ois 3.8 eli viikot 7+6 ois menossa, mut saa nähä mitä ultra sit sanoo.
Mut nyt täytyy jo juosta......
Mukavaa päivänjatkoa kaikille:)
Iivokki 7+6
Mä oon niin jännityksestä soikeena, et en pysty kommentoimaan oikein mitään, enkä ketään....!
Emma: Onnee hyvistä ultranäkymistä roppakaupalla!
Ja mulla on parin tunnin piina edessä... Ultra on vasta klo 15.00..Ja oon nyt jo ihan paniikissa/hermorauniona.
Pitäis mennä suihkuun ja syödä, mutta mun logiikka ei nyt vaan toimi enkä pysty keskittymään mihinkään taikka tekemään yhtään mitään.
*sormet ja varpaat ristiin, et kaikki olis hyvin*
Ei olis tosiaan kyllä ihanampaa joululahjaa voinut saada,kuin tuon että saadaan vauva.
Minäkin haluaisin ison perheen joten rapuäidin perhe kuulostaa aivan ihanalta :)
Poika on nyt päikkäreillä niin on vähän omaa aikaa. Pitäisi siivota mutta jotenkin on niin väsyttänyt koko viikon,että en oo mitenkään jaksanut. Ei kylläkään olla edes kotona joulunpyhiä va sais täällä silti siivota. Tuo napero 10kk syö ja löytää näet kaikki roskat :)
Mennään mun vanhempien luo jouluaatoksi ja sitten joulupäivänä mennään miehen veljen perheen luo ja sinne tulee sitten anoppikin.
Etoo taas vaihteeksi mutta kivahan tuo on,että on oireita niin tuntuu enemmän,että on raskaana. Minäkin tahtoisin jo pian sinne ultraan mutta itselläni on se ultra vasta 19.1 Saapi tässä sitä vielä odotella ja jännittää.
Meinasin viime yönä pyörtyä. Oli eilen jotenkin niin kiireellinen päivä ja mulla oli sen verran huono ruokahalu koko päivän,että en muistanut klo14 jälkeen syödä mitään muuta kuin vanukkaan illalla ja juominenkin jäi vissiin liian vähälle. Imetän tuota esikoista päivin öin niin siihenkin menee sitä energiaa niin täytyis muistaa syödä ja juoda vaikka ei oo nälkäkään.
Heräsin yöllä klo2 ja imetin esikoisen. Sitten ajattelin,että käyn juomassa niin eipä voinut pitkää matkaa kävellä kun piti palata petiin. Rupes korvissa suhisemaan,huippaamaan ja puskemaan hikeä.Oon ennemminkin pyörtynyt niin tiesin,että pitää äkkiä päästä pitkälleen. Herätin miehen joka haki monta lasia vettä ja juguttia. Koska en ois pystynyt nousemaan petistä pyörtymättä.Siitä se olo sitten koheni. Poika ressukin heräs siinä tohakassa va onneksi jatko pian unia.
Oppipahan taas muistamaan,että täytyy syödä ja juoda.
Luulen,että minäkin tykkään täällä kirjoitella,kun oon tottunut tuolla helmivauvoissa kirjottelemaan. Toisinaan mulla on jaksoja,että en kopeudu kirjottamaan,joten älkää ihmetelkö :) Eikä mullekaan tuota vaikeuksia puhua täällä omista asioista. Jos joku hoksaa kuka oon niin mua se ei haittaa.
Ihana,kun miehellä on vapaata joulun välipäivätkin niin saa viettää oman perheen kanssa aikaa.
Mietiskelin tässä että pitää koittaa vanhempien luona käyttäytyä suht normaalisti,ettei näytä hapantanaamaa vaikka etoo,kun muuten arvaavat ja en halua vielä tästä raskaudesta kertoa.
Juu,va jos nyt vielä surffailis vähän aikaa netissä ennen kuin poika herää.
-Mirjami rv 6+1-
Onnea kaikille eloisille joululahjoistamme!
Lueskelin tuossa mielenkiinnolla viestejänne ja ihania ultrakuulumisia, on varmaan todella ihanaa nähdä pienen sydämen sykkeet!! Ajattelin vähän rustata esittelyn poikasta minusta ja meidänkin " tilanteesta" ku en ole aiemmin mitenkään kirjoitellut..
Meillä on ennestään kaksi ihanaa isoa ja reipasta koululaispoikaa -95 ja -99. Kolmatta pienokaista ollaan toivottu tulemaksi jo reilut 3,5 vuotta ja seurattu aktiivisena taustahenkilönä tälläkin palstalla jo todella kauan. Ja nyt ensimmäisen kerran testiin ilmesty 2 viivaa kahdeksan vuoden jälkeen!! Tuota ilmestystä ollaan sulateltu nyt jo toista viikkoa tosin vähän pelokkain mielin...
Alavatsa on todella " outo" en muista että tälläista olis näissä kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ollut, välillä sattuu todella varsinkin oikealle puolelle (samaa oli 2. raskaudessa) ja välillä koko alavatsa on ihmeellisen jomottava. Tiedän että tällainen kuuluu asiaa kohtu kasvaa jne, mutta kuuluuko sen olla siis koko ajan tälläinen? Onko muilla vastaavaa kipua tai jomotusta? Välillä joutuu ihan pitämään vatsasta kiinni ku kävelee ihan ku ois jo todella paljon pitemmällä..Siis en tiedä sattuuko siihen (mulla on aika korkea kipukynnys) eli en osaa kuvailla sitä tuntemusta oikein..
Toinen mieltä painava asia on tuhruvuoto, jota on tullut tiistaista asti ja aina iltapäivällä, aamulla, illalla ja yöllä ei tule ollenkaan, mutta aina iltapäivällä. Sitä ei tule paljon ihan vähän paperiin pyhittäessä, mutta tarpeeksi että pelottaa. Soitin tietenkin neuvolaan hädissäni ku pelkään ihan sairaasti menettäväni tämän pikkuisen. Ohjeena sain ottaa kaiken rauhassa, joulusiivoukset ja kiiret pois (täti sanoi että tuleehan niitä jouluja, muttei välttämättä uutta raskautta) nyt en sitten uskalla tehdä oikein mitään. Tosin en ole kyllä lepoa pistänyt pahitteeksi sillä olen sairaan väsynyt ja koko ajan.
Muita oireitakin on rinnat on todella kipeät suihkussa ei kärsi olla ku sattuu, hajut on 100X, pahoinvointia on hieman, oksentanut en ole mutta ruokaa olenkin lapannut siihen tahtiin ettei paha olo pääsekään yllättämään ja mikä erona muihin raskauksiin mahani toimii (ummetuksesta kärsineenä jo alkuraskauksissa, mutta kyllähän tässäkin kerkiää vielä)!! Semmonen tasasen tappavan huono olo, mutta kylläpä olen onnellinen jokaisesta tuskasta mikä tämä raskaus mulle antaa ja aiheuttaa!!
Saas nähdä miten tän tytön jouluna käy, olemme menossa jouluksi mummolaan. Emme olleet ajatellut vielä kertoa kenellekkään, mutta luulen että käry käy, ku ajattelenkin joulukinkun paistohajua!! Ja mun lemppari maksalaatikko joutuu jäämään pois..Uskaltaako sitä ottaa muuten yhtään?? Jos jätän ottamatta kaikki heti kyllä arvaa..
Voi kun vain uskaltaisin nauttia tästä kunnolla onhan meillä kaikilla siihen oikeuskin! Tilasin alkuraskauden uä:n ens perjantaille jos sais vähän helpotusta tähän koko ajan mieltä painavaan asiaan että kaikki ei ole ok..
Eli tuli tässä alkuun aika lailla omaa napaa, mutta tullaan tutuiksi niin joskus ehkä muistan muidenkin nimmareita..Eli kiitos että sain tuntojani purkaa ku ei tästä vielä viitsi hiiskua muille :)
Tsemppiä ja voimia kaikille vaavia ja ultraaki (tais olla vielä muutama ennen joulua) odottaville!
Oikein ihanaa ja rauhallista joulunaikaa kaikille meille!
Nani76 ja pikkuruinen rv5+5
Ja tulos oli tämä:
Sykehän siis, ehkä löytyi ja viikkoja kasassa n.5+3, eli juuri siinä rajoilla missä se alkaa näkyä. Lääkäri omasta mielestään näki sykkeen ja jopa minäkin olin näkeväni ruudulta pientä humputusta, mutta ei uskaltanut sata varmaks sitä vannoa kuitenkaan.
Teki myös sisätutkimuksen, vaik ei pitäny, ja kohtu on selkeästi kasvanu ja sikiöpussi selkeästi näkyvissä, eli tuulimunan mahdollisuus on pois suljettu. Nii ja yks kaiffari siellä vaan olla möllöttelee.
Eli oikeastihan mulla menkkojen mukaan pitäis olla viikkoja 6+3, et taas tultiin viikoissa alaspäin! Tosin oviskin tuli viikon myöhässä omien tuntemusten mukaan, joten siltä osalta nuo nykyiset 5+jotain viikot pitäis enemmän kuin hyvin paikkansa!
Uuteen ultraan käy mun tieni 2vk päästä... Siellä pitäisi sit näkyä jo kaikkee mahdollista, jos on näkyäkseen.
Eli hieman pinna kireällä, kun tää odottelu ja epävarmuus on mulle pahinta mahdollista myrkkyä.
Jep, toivottavasti huomisilla ultraan menijöillä on parempi tuuri kun mulla!
Terkuin Helga, viikoilla jotain..
Tällä on takana taas karmea aamu. Heti aamusta oksensin monta kertaa ja sama vaan on jatkunut sitä mukaa, kun on jotakin syönyt. Mietin jo, että onko tämä ihan normaalia.
Miehen vanhemmat ovat viimeiset ihmiset, joille tässä vaiheessa tahtoisin kertoa, mutta jouluna lienee hankala selitellä, miksi ravaan oksentamassa koko ajan.
Kun muutkin nyt ovat täällä vähän kaikesta avautuneet, niin meidän vauva ei todellakaan ole ollut mitenkään suunniteltu vaan lähinnä sen tulos, että olen uskonut että mieheni on lapseton ja tämän vuoksi emme ehkäisyä juuri käyttänyt, mitä nyt varmoja päiviä laskeskelin, mutta ilmeisesti väärin laskin. Toisaalta ei me nyt kovin aktiivisesti vauva ajatusta vastustettukaan - miehellä ollut jo pitkään kaamea vauvakuume ja itse keksin tämän lapsettomuusteorian siitä ettei mieheni exvaimo tullut koskaan raskaaksi. Eiköhän tästä siis voisi sanoa, että puolisuunniteltu juttu tms.
Voiko raskauden aikana kuitenkin harrastaa sellaista liikuntaa, jonka tarkoituksena on kiinteyttää mahaa?
Mukava kuulla, että niin monella on ultra ollut hyvä kokemus.
Tervetuloa uusille minultakin!
Meillä tätä toista lasta ei ehditty kauan yrittää (mies jopa hieman pettyi, kun minun joka toinen päivä-vaatimani tekniikka loppui suht lyhyeen). ;) Miehen suostuttelussa kestikin sitten yli vuosi.
(.) Nyt taitaa iskeä ihana flunssa juuri jouluksi. Oon tosi väsynyt, nenässä tuntuu tukkoselta ja aivastuttaa. Onneksi suurin osa lahjoista on hommattu, mutta vielä tarvitsisi säntäillä ruokien perässä ym. Tylsää. Onneksi on pari vapaata ja tytön kanssa voidaan myös rauhassa siivoilla tai leipoilla. Jos äiti jaksaa. Oireet vaihtelee: tänään taas kuvotti, nälkä on useasti, lihon älyttömästi, rinnat ovat isot ja vähän arat. En vieläkään kyllä tilannut alkuraskauden ultraa, joten taidan mennä sinne viikolle 12-13 asti, jolloin saa kunnallisen ultrauksen.Nyt kelpaisi jo uni, taidan lopetella siis tähän.
västis 5+6
Tai sorry, meitähän on kaksi ;)
Uskalsin heti hypätä tämmöiseeen kirjoitteluun mukaan, tein meinaan Plussatestin tänään! :) Viikkoja on kasassa 5!
Tää olo on kyllä aivan uskomaton! Uskon, en usko, uskon....! Ihanaa tää on totta!
Ultrassa on käyty ja sieltä kohdusta löytyi pieni ihmiselämä ja sydän siellä löi kovasti. :-) Minullekin kävi nyt niin, että laskettua aikaa myöhäistettiin, koska ovulaatio ollut pitkän kuukautiskiertoni takia myöhemmin. Kuukautisten mukaan nyt ois ollut rv 7+6, mutta nyt ultran mukaan on rv 6+4. Maailman parhaan joululahjan sain. :-)
Aaltoilevaa pahoinvointia on ilmassa. Onneksi ei ole vielä tarvinnut oksentaa, sillä kahdessa aikaisemmassa raskaudessa oksensin rv 16 saakka ja melkein 24/7.
T: Ona rv 6+4
Tänään ollut väsynyt mutta muuten ihan jees olo. Iltaa myöten tullut taas etomista, mutta ihan siedettävissä määrin. Toivottavasti nää oireet ei nyt taas katoa yhtäkkiä, vaikka tuulimunassa mikä mulla oli lokakuussa, ei oireita ollut ollenkaan. Miehen kans tossa puhuttiin että ens viikolle varataan ultraan aika. Siihen sit toivottavasti päättyis tää suurin stressaus.
Ainiin, sopisko jos muistettaessa lisäis aina edellisen pinon linkin uuden pvä pinon alkuun, niin ei kaikkien tarvitse edellistä etsiä, jos haluaa lueskella?
Mutta nyt jatkuu tsunami ohjelma, joten huomiseen, ja öitä:)
T. Falz
Ollaan tänään lähdössä joulun viettoon monen sadan kilometrin päähän ja nähdään sukulaisia siellä, seuraavaan kertaan on varmaan taas aikaa, kun on tuota välimatkaa. On mietitty joko kerrotaan pikkukakkosesta, kun nyt saataisiin se nokakkain tehdä. Mies on muutenkin vähän hölösuu, ei kai ymmärrä näitä alun riskejä...
Oireita ei oikeastaan vieläkään ole, ehkä lievää etomisen kajetta jota oli esikoisestakin aina välillä, mutta se ei missään vaiheessa laajentunut edes pahoinvoinniksi. Olisin tosi tyytyväinen jos selviän oksentamatta tämänkin raskauden. Esikoisesta muistan valtavan väsymyksen, toivottavasti samaa ei tule, nyt kun on pikkuvekarakin jaloissa niin nukkuminen milloin tahansa ei onnistu.
Kävin taas kurkkimassa kultahippusia, mutta sinne ei voi edelleenkään edes hakea? Minulla on niin hyvät kokemukset esikoisen ajan sähköpostilistasta (aktiivinen vieläkin, kun taas sen ikäisten lasten äitien yhteiset keskustelut vauvalla ovat jo hiipuneet) että olisi kiva saada vastaava nytkin. Olisin voinut tarjoutua itsekin vaikka eloilot07-listaemoksi, mutten nyt tahdo astua kenenkään varpaille - saadaanko me joku ryhmä pelittämään :).
Joku vielä kyseli mikä tuollainen " suljettu lista" on. Itse tarkoitan sillä sähköpostilistaa, jossa jos yksi kirjottaa viestin ja lähettää sen listan sähköpostiosoitteeseen, kaikki listalaiset saavat viestin. Mm. yahoossa on moinen palvelu, jossa voi valita myös, että lukee viestit nettisivujen kautta eikä sähköpostista. " Suljetulla" tarkoitan sitä, että viestejä ei voi nettisivujenkaan kautta lukea kukaan muu kuin listan jäsen, jäseneksi pitää hakea ja listaemon tai listan moderaattorin jäsenyys hyväksyä. Esikoisen listalla on juteltu kaikki ilot ja surut ja moni on tosiaan tapaillutkin jne.
inachis 4+6