Karita Tykän aviomiehen tuskainen päivitys facebookissa
IS Karita Tykän aviomiehen sometilille ilmestyi yllättävä päivitys: ero? https://www.is.fi/viihde/art-2000009824968.html
Kommentit (5330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sinä tiedät mikä Petrin kirjoituksessa on totta vai onko mikään?
Karita olisi kertonut varmaan ettei ole totta.
Jos nainen on parisuhdeväkivallan uhri ja mies päättää häpäistä naisen julkisesti somessa, niin ei, nainen ei todellakaan itse kerro yhtään mitään. Koska pelkää mitä tapahtuu seuraavaksi ja yrittää minimoida toisen kohtauksia. Nainen on silloin ihan hiljaa, koska on tottunut elämään pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään joka on seurannut Karitaa pidempään, kuunnellut podcastit ja osallistunut valmennuksiin? Itse olen ja olo on todella hämmentynyt. Oli pettämistä tai ei, Petrin ulostulo ei ole linjassa sen kanssa mitä Karita on suhteesta kertonut. Hehkuttanut miten tiivis tiimi ovat ja tekevät aina kaiken yhdessä. Kumpikaan ei kaipaa omia poikien tai tyttöjen reissuja vaan viihtyvät
parhaiten yhdessä kotona. On myös jakanut parisuhdevinkkejä podissaan. Tulee vähän huijattu olo, koska kaikki on ollut selkeästi kulissia. Ajatuksia tästä? En siis lynkkaa Karitaa enkä tiedä miten asiat todellisuudessa ovat, mutta eivät ainakaan niin kun on julkisuuteen hehkuttanut joten ihan kylmärväreet menee miten ihminen voi pitää kulisseja yllä ja miksi, rahano takia?
Tuo on yllättävän yleistä, että ihminen, joka on sekaisin kuin seinäkello, alkaa neuvoa ja opettaa toisia. Sanoittaa toisille sen, miten itse haluaisi toimia, jos pystyisi.
En nyt väitä, että Karita olisi sekaisin kuin seinäkello. Mutta seuratkaapa huvikseen ihan tavismammojakin. Ne, jotka eniten neuvoo lastenhoidossa, koiranhoidossa ja parisuhteissa elävät kaaoksessa ja kakarat hyppii seinille.
Näin kärjistetysti ilmaistuna.
Muistui juuri mieleen tuo kasvatusguru Anna Wallgren, jonka omat lapset traumatisoituivat. Siitä on keskustelua myös täällä:
Keskustelu - Anna Wahlgren (lapsikirja) on kuollut | Aihe vapaa | Vauva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi nyt tyhjästä nousta aikamoinen myrsky. Mustasukkainen mieli tekee vaarallisia päätelmiä ja yön pimeinä tunteina asiat paisuu mielessä järjettömiin mittasuhteisiin. Mies tarvitsee apua mustasukkaisuuteen, uskon, että palaavat vielä yhteen, kunhan pöly laskeutunut.
Karita on pettänyt aiemmissa suhteessakin, joten uskon, että niin on tehnyt nytkin. Petrin kanssa suhde sai aikoinaan alkunsa siitä, että Karita petti Joonas Hytöstä juurikin Petrin kanssa.
Siinäkin keississä Karita kertoi illastavansa yhteistyökumppanin kansaa. Ihan kuin nytkin. Kaikki kiellettiin ja kappas kummaa, ero tuli ja ns:yhteistyökumppani muuttui kumppaniksi. Tuo kumppani oli Petri itse, joten taisi tietää, miten Karita toimii.
Ja Perti luuli Karitaa sinkuksi vai? Pettämiseen tarvitaan aina kaksi.
Ei vitsi miten tekopyhä toi Petri jos näin on! Eli siis Karita pettänyt silloista puolisoaan aikoinaan Petrin kanssa ja nyt Petri tällä tavalla purkautuu ja haukkuu Karitan kun tekee saman hänelle?
Ei vitsi mikä halpishoro toi Karita on, ensin petti kihlattuaan Petrin kanssa, ja nyt aviomiestään ja lapsensa isää Teemun kanssa.
Mut hällä ei ole lehtolapsia kuten Hallalla ja Pyhiksellä. Siinä vasta hortsut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on parisuhdeväkivallan uhri ja mies päättää häpäistä naisen julkisesti somessa, niin ei, nainen ei todellakaan itse kerro yhtään mitään. Koska pelkää mitä tapahtuu seuraavaksi ja yrittää minimoida toisen kohtauksia. Nainen on silloin ihan hiljaa, koska on tottunut elämään pelossa.
onko uhri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei nää pettäjien vastustajat hyökkää Pyhimystä ja Halla-ahoa vastaan? Tyypeillä lehtolapset vaikka aviossa!!!! Mutta nainen on lorddo kun kyttääjämies niin somessa sanoo. Haloo!!
Onko Halla-Ahon, Pyhimyksen, Jörkan, Mikon, Granlundin ja muiden pettäjämiesten somet täyttyny hoorittelulla ja muulla epäasiallisella? Onko haukuttu mennen ja tullen? Minkä helvetin takia ei?
Siksi koska noiden seuraajat on lähinnä miehiä. He eivät pahemmin välitä tällaisesta. Karitan seuraajat taas ovat naisia, ja nainen on tunnetusti naiselle susi.
Ei vaan mies ei välitä miehen pettämisestä. Jos mies pettää, se on vaan oikein ja hyvä juttu ja naisen vika jollakin tavalla (pihtari tai rahan perässä oleva). Mutta jos nainen väitetysti pettää, niin siitä välittää niin naiset kuin miehetkin. Karitan instassa oli pääosin miehet ulvomassa ja haukkumassa.
Juuri näin. Kyllä Karita luultavasti teki kovin alhaisen teon itsekin, mutta mielestäni tuo miehen ulostulo oli jotenkin ahdistava, miltei sairas. Loi itsestään pyhimysmäisen uhrautujan kuvan, paitsi antoi vähän siimaa, että itsekin...karma(hehheh). Ei OIKEA mies itke noin, ei vaan tee tuolla tavalla. Nämä asiat puidaan siellä kotona, ja missä puidaankin. Käydään vaikka terapiassa, some ei ole paikka sellaiselle, ei koska lapsi on mukana kuviossa. Mikään ei asia ei oikeuta tuollaista julkista tekstiä.
Se että mies väittää pettämisen tapahtuneen, koska näki vaimonsa istuvan työkaverin autoon ei tee vielä väitteestä totta. Karita on eristäytynyt ystävistään eikä vietä aikaa enää missään juhlissa, ei ole viettänyt vuosikausiin. Mistähän johtuu, ei kai vain kontrolloivasta ja mustasukkaisesta puolisosta? Tämä klassinen tarina.
työasioissa sovitaan paikka missä tavata ja tullaan omin kulkuneuvoin. Karitallakin varmaan on auto.
Ai? Kyllä minä olen useammankin kerran mennyt työkaverin kyydillä, joka on muuten mies. Ja vaikka minulla on oma auto.
Jos olisin naisystäväsi, niin pitäisitkö faktana sitä, että petän, koska menen miespuoleisen työkaverin autoon? Onko työkaverin kyydillä meneminen sinun maailmassasi aina selvä todiste pettämisestä? Erityisesti jos on oma auto, niin mitään muuta syytä ei voi olla toisen autoon menemisellä kuin pettäminen? Näinkö ajattelet?
Totta. Se entinen elämäni mustasukkaisen, kontrolloivan miehen kanssa oli juuri tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloisen mustasukkainen ukko, pelottavaa. Kukaan aikuinen, järki-ihminen ei kirjoittele tuollaista julkisesti. Raivon vallassa kirjoitettua tekstiä. Toivottavasti ei tee mitään muuta harkitsematonta.
Mun mielestä se on sydän verellä kirjoitettu. Rakasti vaimoaan ja perhettään.
Vai sitä, mitä hyötyä hän niistä sai?
Kaikki ei rakasta hyötymielessä.
Kauheeta sekin jos on väkivaltaa tämä yleisesti ottaen. Tuskin tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että nyt Petri on leimattu väkivaltaiseksi! Kirjoitus oli ehkä typerä veto mutta siitä huokui tuska ja pettymys. Mies siellä on altavastaajana ollut.
Muistutan ihan jokaista, joka pelkää parisuhdeväkivaltaa, hakekaa apua. On olemassa myös Turvataloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloisen mustasukkainen ukko, pelottavaa. Kukaan aikuinen, järki-ihminen ei kirjoittele tuollaista julkisesti. Raivon vallassa kirjoitettua tekstiä. Toivottavasti ei tee mitään muuta harkitsematonta.
Mun mielestä se on sydän verellä kirjoitettu. Rakasti vaimoaan ja perhettään.
Vai sitä, mitä hyötyä hän niistä sai?
Influencer-sukupolvi eivät ymmärrä, että kaikki ei ole laskelmoitua, ei kaikesta hyödy.
Luultavasti joko tämä julkkis eli julkisuudella rahansa tienaava henkilö tekee julkisen nöyrtymisen tai uhriutumisen. Kirjoittaa kirjan ja luennoi jo parin vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei nää pettäjien vastustajat hyökkää Pyhimystä ja Halla-ahoa vastaan? Tyypeillä lehtolapset vaikka aviossa!!!! Mutta nainen on lorddo kun kyttääjämies niin somessa sanoo. Haloo!!
Onko Halla-Ahon, Pyhimyksen, Jörkan, Mikon, Granlundin ja muiden pettäjämiesten somet täyttyny hoorittelulla ja muulla epäasiallisella? Onko haukuttu mennen ja tullen? Minkä helvetin takia ei?
Siksi koska noiden seuraajat on lähinnä miehiä. He eivät pahemmin välitä tällaisesta. Karitan seuraajat taas ovat naisia, ja nainen on tunnetusti naiselle susi.
Miehet sinne Karitan someen kuitenkin nyt huutelee. Että ja tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään joka on seurannut Karitaa pidempään, kuunnellut podcastit ja osallistunut valmennuksiin? Itse olen ja olo on todella hämmentynyt. Oli pettämistä tai ei, Petrin ulostulo ei ole linjassa sen kanssa mitä Karita on suhteesta kertonut. Hehkuttanut miten tiivis tiimi ovat ja tekevät aina kaiken yhdessä. Kumpikaan ei kaipaa omia poikien tai tyttöjen reissuja vaan viihtyvät
parhaiten yhdessä kotona. On myös jakanut parisuhdevinkkejä podissaan. Tulee vähän huijattu olo, koska kaikki on ollut selkeästi kulissia. Ajatuksia tästä? En siis lynkkaa Karitaa enkä tiedä miten asiat todellisuudessa ovat, mutta eivät ainakaan niin kun on julkisuuteen hehkuttanut joten ihan kylmärväreet menee miten ihminen voi pitää kulisseja yllä ja miksi, rahano takia?Tuo on yllättävän yleistä, että ihminen, joka on sekaisin kuin seinäkello, alkaa neuvoa ja opettaa toisia. Sanoittaa toisille sen, miten itse haluaisi toimia, jos pystyisi.
En nyt väitä, että Karita olisi sekaisin kuin seinäkello. Mutta seuratkaapa huvikseen ihan tavismammojakin. Ne, jotka eniten neuvoo lastenhoidossa, koiranhoidossa ja parisuhteissa elävät kaaoksessa ja kakarat hyppii seinille.
Muistui juuri mieleen tuo kasvatusguru Anna Wallgren, jonka omat lapset traumatisoituivat. Siitä on keskustelua myös täällä:
Useampiakin esimerkkejä näistä täydellistä somekulissia ylläpitävistä löytyy.
Juuri osui silmiin uutinen, jossa somessa lastenkasvatusohjeita muille jakanut perheenäiti on tuomittu lastensa kaltoinkohtelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko uhri?
Onko Petri uhri, vai väkivaltainen puoliso?
Nooh Naiset vaikenee. Paitsi nämä uskovaiset seuraajat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
parhaiten yhdessä kotona. On myös jakanut parisuhdevinkkejä podissaan. Tulee vähän huijattu olo, koska kaikki on ollut selkeästi kulissia. Ajatuksia tästä? En siis lynkkaa Karitaa enkä tiedä miten asiat todellisuudessa ovat, mutta eivät ainakaan niin kun on julkisuuteen hehkuttanut joten ihan kylmärväreet menee miten ihminen voi pitää kulisseja yllä ja miksi, rahano takia?Tuo on yllättävän yleistä, että ihminen, joka on sekaisin kuin seinäkello, alkaa neuvoa ja opettaa toisia. Sanoittaa toisille sen, miten itse haluaisi toimia, jos pystyisi.
Lääkäripiireissä esim psykiatrit on juuri yleinen vitsi, heillä usein itsellään flippaa pahemman kerran.
Jokaisella on omat murheet ja valinnat. Tsemppiä ja voimia molemmille.
Narsistivibat tulee ukkelista. Ei tolla tavalla avaudu kuin sairas yksilö narsistisen raivon vallassa, vaikka mitä olis tapahtunut. Heillä kuitenkin 13-vuotias poika, herkimmässä iässä.
Syyllistäminen, uhkailu, sääli, uhriutuminen. Kaikki merkit täyttyy. Kokenut onistavansa vaimonsa ja niinhän se ei mene.
Pettämistä en puolustele, mutta joskus ihastumisiakin tapahtuu 20 vuoden suhteessa. Ihan puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näemmä Pete vaihtanut profiilikuvansa Jeesukseksi.
Oikeasti? Ja eilen oli Leo di caprio?
Toivottavasti hän voi hyvin.
Onkohan sattumaa, että laittaa profiilikuvikseen komeita hiuksellisia miehiä? Miksi ei laita jotain Tyyris Tylleröä tai Danny DeVitoa, jotka olisi lähempänä totuutta?
Karitahan ei ole kommentoinut avioliittonsa tilaa mitenkään paitsi sanomalla, että juuri nyt on vaikeaa. Ei ole mustamaalannut miestään. Karita ajattelee yhteistä lasta ja sitä, miten tämä kaikki vaikuttaa lapseen.
Itse olen ollut suhteessa mustasukkaisen miehen kanssa, jonka mielestä minä petin. En koskaan pettänyt. Hänen sairaassa mielessään olin kuulemma kiivennyt ikkunasta ulos ja lähtenyt humputtelemaan, vaikka nukutin yhteistä nelivuotiasta poikaamme, makasin siis lapsen vieressä sängyssä, ja mies kävi makuuhuoneen ovella, metrin päässä seisomassa. Onneksi pääsin sakeasta tyypistä eroon. Toivottavasti Karitakin pääsee.