Mikä häiritsee ihmisten puheessa eniten?
Kiroilu? Mutina? Itse en kestä jos toinen henkilö ei puhu selkeästi vaan jonnekin puseron sisään ja on vaikeaa kuulla mitä sanoo!
Kommentit (429)
Lapsellinen sössötys ja lässytys aikuisen ihmisen puhetapana ihan aikuisten kesken, vaikkapa työpaikalla. Sössönsöö.
Vierailija kirjoitti:
Kun ostin kaupasta ,äääääääää,,,, omenoita niin siihen tuli...ääääääää....joku vieras.
Siis tämä ärsyttää kun tuota ääääätä pukataan joka kolmannen sanan jälkeen.Mikä niitä vaivaa?
Ite alan lisäämään "uuuuuu" 😆
Nasaaliääni. Naisille sopii, mutta eikö "eräiden" ole raskasta puhua sillä tavalla.
Valehtelu. Valehtelijat on lähes pahimpia ihmisiä maan päällä. Ja kyllä valehtelua se pieni valkoinenkin valhe on
Vierailija kirjoitti:
Möläyttely. Esim. juhlissa möläytetään esim. mitä nuo tekevät täällä. Tai latistetaan juhlissa hyvä tunnelma puhumalla asioista jotka ei ole tilanteeseen sopivia esim. toisten ihmisten ongelmista tai suututaan puolisolle jostain mitättömästä.
Komppaan tätä. Tähän kuuluu myös se ettei ymmärretä lopettaa jotain aihetta ajoissa. Esim kysellään liikaa tai muuten jankutetaan jostain asiasta, vaikka toinen alkaisi jo ärtyä eikä osata lukea sitä tilannetta ja ärtymystä. Mulla kävi niin että kaveri(?) nosti esiin yhden vanhan elämänkokemukseni ja rupesi siitä kauheasti kyselemään ja sitten vielä alkoi väittää vastaan ja kyseenalaistaa että ehkä se ei mennytkään ja ehkäpä olen tulkinnut koko jutun ihan väärin. Voihan se niin olla mutta meistä kahdesta vain minä olin paikalla tilanteessa enkä vuotta myöhemmin kaipaa kaverin(?) uutta näkökulmaa kun haluan unohtaa koko asian ja meidän oli tarkoitus viettää mukavaa aikaa.
Toimittajien pakonomainen nyökyttelu täysin irrallaan sellaisen tarpeesta - esim silloin kun itse kysyy jotain.
Miehille suunnatuissa mainoksissa sellainen tekosonniöhkintä-äänellä puhuminen. Vaikkapa lätkäohjelmien mainoksissa monesti tätä.
Naisille suunnatuissa yhtä teennäinen enkelinpihinä...
Tunnin mittaiset lauseet, kun itsellänikin olisi jotain asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Nasaaliääni. Naisille sopii, mutta eikö "eräiden" ole raskasta puhua sillä tavalla.
Ei sovi naisillekaan
Ärsyttää se puhetapa kun tullaan ihan lähelle puhumaan ja kuulija tuntee puhujan hengityksen kasvoillaan ja haistaa syödyt ateriat ja hoitamattomat suun vaivat.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelu. Valehtelijat on lähes pahimpia ihmisiä maan päällä. Ja kyllä valehtelua se pieni valkoinenkin valhe on
Täällä vauviksella olet todella yksin mielipiteinesi.
Tuntikausien yksinpuhelua harjoittavat, välillä voi vaikka käydä kaupassa ja kun tulee takaisin, sama hölöttäminen on jatkunut keskeytyksettä. Sisältönä tietysti minä itte ja mun kaikki mahdollinen ja mahdoton.
Persuinen käninä sekä livekalaääninen autourheilumäkätys.
Ensinnäkin jos on sellainen tyhjästä hermostuja luonteeltaan ja sitten alkaa vihaisena puhumaan ja alkuun menee kaks minsaa änkyttämiseen: Ä,Ä,Ä,Ä,Ä,Ä...! sen sijaan että voisi asiallisesti sanoa ei. Kokee kohteliaammaksi ruveta kovaäänisesti änkyttäen hyökkäämään.
Vierailija kirjoitti:
"Keiden"?
Se saatananmoinen maiskautus kun alkaa pumuhaan, eikö sitä kieltä tosiaan voi irrottaa sieltä kitalaesta ilman sitä "MAISK" ääntä, siis todella ärsyttävää. Televisiossa ja radiossa kuulee tätä, erityisesti jotku mtv3 uutisankkurit vatkaavat mun aivoja tuolla maiskutuksella.
Juu niin olen. Se on tullut huomattua että olen yksin tämä ajatuksen kanssa kaikkialla missä on naisia
Tuhahdellaan pahantuulisesti vastaukseksi.
Ollaan tuppisuuna ja annetaan toisen kantaa koko keskustelu.
Puhutaan liian hiljaisella äänellä eikä artikuloida kunnolla.
Ei kuunnella, mitä toinen sanoo, vaan puhutaan päälle.
Ei olla läsnä. Katsotaan puhelinta koko ajan keskustelun aikana.
Jaarittelijat ja joo-joo ihmiset. Joo-joo ihminen toteaa kaikkeen joo-joo eikä mikään toteudu tai asiat unohtuu.
Epäselvä puhe, äännevirheet. Englanninkielisten sanojen sotkeminen sekaan, kun sanalle on käytössä suomenkielinen sana. Se antaa kuvan, ettei puhuja osaa edes omaa äidinkieltään.
Kummallinen intonaatio, kiekaistaan virkkeen päätteeksi.
Puppailut puheessa kuten näinhän se menee, up pup, vasu pois ja oujee 👴🧺💥💜🌈🎉🥸👽🔪🍬
Edellisessä työpaikassa oli henkilö, joka puhui niin nopeasti, että siitä ei tahtonut saada mitään selvää. Pikku hiljaa siihen vuosien aikana tottui, mutta tyyppi oli yleisesti tunnettu tyylistään ...
Nykyisessä työpaikassa nuorehko nainen, joka puhua pälpättää kovaäänisesti taukoamatta. Useimmat ovat ihan kypsiä koko tyyppiin.
Yleisesti miehet, jotka puhuvat vähän naismaisesti kimittävällä äänellä.