Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö itse levitteesi voista ja öljystä?

Vierailija
30.08.2023 |

Mitä öljyä käytät? Kokeilin tehdä Lidl extra neitsyt oliiviöljyllä. Ihan hyvää, mutta oliiviöljyn haju ja maku liian voimakas.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen hummusta ja pestoa. Ne käy leivänpäällisenä, eikä tartte käyttää levitettä.

Vierailija
22/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen tehnyt. Maun takia perusrypsiöljy on parempaa, oliivin maku ei oikein hyvin sovi voihin. Mausteet kuten valkosipulin voi laittaa jälkeenpäin, esim vaikka vain osaan.

Epäterveellistä omega-6 huttua kuten muutkin siemenöljyt - hyi! Käytä vaikka avokado-öljyä jos ei oliivi maistu.

Ehh, rypsiöljyn n-3:n-6 suhde on parempi kuin oliivi- ja avokadoöljyn. Paras se on pellava- ja camelinaöljyissä, mutta maun takia niitä ei viitsi käyttää leivälle eikä salaattiin.

Ei se tee rypsiöljystä ihmisen elimistölle sopivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän harvoin levitteitä, mutta teen joskus itse yrtti- ja/tai valkosipulituorejuustoa. Margariini oksettaa, voita saatan laittaa joskus uunituoreen sämpylän päälle.

N30

Vierailija
24/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljy on hyvää leivällä sellaisenaan. Voita tai margariineja ei tarvitse mihinkään.

Vierailija
25/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen tehnyt. Maun takia perusrypsiöljy on parempaa, oliivin maku ei oikein hyvin sovi voihin. Mausteet kuten valkosipulin voi laittaa jälkeenpäin, esim vaikka vain osaan.

Epäterveellistä omega-6 huttua kuten muutkin siemenöljyt - hyi! Käytä vaikka avokado-öljyä jos ei oliivi maistu.

Ehh, rypsiöljyn n-3:n-6 suhde on parempi kuin oliivi- ja avokadoöljyn. Paras se on pellava- ja camelinaöljyissä, mutta maun takia niitä ei viitsi käyttää leivälle eikä salaattiin.

Voi olla mutta niissä on omega-6:sta moninkertaisesti verrattuna oliiviöljyyn. Mitä vähempi niin sen parempi.

Vierailija
26/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoista keittelen margariinia

Vierailija
27/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joskus puristanu valkkarinkynsiä rypsiöljyyn ja sitten siihen vielä sriracha-kastiketta.(rainbowin)

Siinä sitten dipannut leivän nurkkaa.

Vierailija
28/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kun valtakunnallisia suosituksia korjaamaan, kerta tiedät paremmin.

Vierailija
29/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliiviöljy on hyvää leivällä sellaisenaan. Voita tai margariineja ei tarvitse mihinkään.

Voita kyllä tarvitaan ihan kaikkeen ruokaan.

Vierailija
30/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse. 1/3 laadukasta extra virgen oliiviöljyä, 1/3 voita, 1/3 vettä. Tätä meillä on käytetty jo vuosikausia.

Vierailija
31/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä suositella. Järkevä syö kuitenkin sitä, mitä ihmisen ravinnoksi on sitä parasta.

Vierailija
32/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä suosituksia pitäisi korjata? Nehän perustuu talous- ja elintarviketeollisuuteen. Ihmisille suositellaan syömiset sen mukaan. Ruokateollisuus voi hyvin. Ihmiset ei.

Tiedätkö montakaan, joka pystyy syömään täysin suositusten mukaan näkemättä nälkää tai voimatta muuten huonosti?

Vierailija
33/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla mutta niissä on omega-6:sta moninkertaisesti verrattuna oliiviöljyyn. Mitä vähempi niin sen parempi.

https://www.terveystalo.com/fi/tietopaketit/omega-rasvahapot#Omega-6-ra…

"Omega-6-rasvahappo on ihmiselle välttämätön monityydyttämätön rasvahappo, jota elimistö ei pysty itse valmistamaan. ..Omega-6-rasvahapot ja varsinkin linolihappo ehkäisevät sydän- ja verisuonitauteja. Linolihappo on tärkeää kasvulle ja ihon terveydelle. Linolihappo on kolmanneksi yleisin äidinmaidossa esiintyvä rasvahappo öljyhapon ja palmitiinihapon jälkeen. Linolihapolla on myös myönteinen vaikutus veren hyytymiseen ja erityisesti LDL-kolesterolipitoisuuteen."

Vierailija
34/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljy Voimariini kelpaa.

Vierailija
35/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se itse pitää tehdä? Tuskin halvemmaksi ainakaan tulee.

Katso kilohintoja niin huomaat, että oivariinin kilohinta on suurempi kuin voin. No jos yhdistät tuohon voihin vielä halvempaa rapsiöljyä niin eikän tuon tyhmempikin tajua olevan halvempaa. Ja samalla yksi asia vähemmän mitä tarvitsee kaupasta ostaa.

Vierailija
36/36 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön ensin leivät ja sitten lusikoin voit päälle, ei tarvitse levitellä. Syön kaiken muunkin erillään, esim jos on perunoita ja pihviä, syön ensin kaikki perunat ja sitten pihvit tai toisin päin.

Ootko yrittänyt keskustella tuosta jonkun terveydenhoidon ammattilaisen kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi