Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valokuvaus harrastuksena?

Aloittaja
30.08.2023 |

Oon joskus nuorena kuvannut paljon ja tykänny siitä, puhutaan nyt melkein 20 vuotta sitten. Oon nyt miettiny alkaisko herätteleen vanhaa harrastusta uudestaan. Näen aina joka paikassa kulkiessani maailman valokuvina, näen asioita mitkä olisi kauniita kuvina ja haluaisin oppia ne saamaan ihan oikeesti kuviksi.

Mutta, kun olen selannut järkkäreitä. On niin monenlaista vehjettä, objektiivia.. etten tajua mitä kannattaisi ostaa näin harjoittelijan. Oon jopa miettiny ratkasta ongelman sillä että ostaisinkin vain puhelimen missä on hyvä kamera.

Joten onko järkevämpi ostaa järkkäri vai puhelin hyvällä kameralla ? Ja mikä se puhelin olis

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkäri näyttää ammattimaisemmalta. Sitten vaan nuorille naisille Instassa tai muussa vastaavassa kyselyitä mallikuvauksiin.

Vierailija
2/9 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontokuvausta haluan harrastaa, en kuin mallien kuvaamista instaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluat vaikuttaa kuviin, niin kunnon kamera on oikea vaihtoehto. Esimerkiksi Canon G1mark kolme, pokkari mutta myös käsisäätö löytyy, kuvan laatu lähellä ammattilaistasoa. Jos haluat vaihdella objektiiveja niin joku järkkäri. Niissä sitten valikoimaa riittää..

Vierailija
4/9 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana harrastus. Itsekin harrastan. Auttaa olemaan hetkessä läsnä. Ja saa olla luonnossa. Kannattaa aloittaa uudestaan. Itsellä on Nikon p950.

Vierailija
5/9 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Nikonissa on 83 kertainen zoomi, eli kaukainenkin kohde tulee varmasti lähelle selkeänä. Kyseessä on kehittynyt kompakti, jossa on myös manuaalisesti mahdollista säätää. Eikä tarvi vaihdella putkia. Myös minulle on kehittynyt ominaisuus että näen luonnossa asiat valmiina kuvina ja sit vaan otan kuvan siitä.

Vierailija
6/9 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene harrastusryhmään kansalaisopistolle tai katso YouTubesta kuvaus- ja kameravinkkejä esim. Kamerakoulu.fi -kanavalta. Käytetyn järjestelmäkameran saa satasilla tai uutena varaudu muutamaan tuhanteen vähän aloittelijan paremmassa kamerassa.

Vierailija
7/9 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin lapsia tulee kannustaa valokuvausharrastuksen pariin. Heillä ei sitten enää jää rahaa huumeisiin!

Vierailija
8/9 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% valokuvauksen harrastajista vastaa että osta mahdollisimman kallis, monimutkainen ja eksoottinen järkkärirunko ja säkillinen objektiiveja ja filttereitä.

Itse kuulun siihen 1:een prosenttiin jonka mielestä hyvällä kameralla varustettu puhelin on aivan mainio väline harrastuksen aloittamiseen. Kameran ostaisin sitten kun olet varma että harrastus tulee kiinnostamaan pidempään ja haluat siihen satsata, ja tiedät myös mikä nykyisen kaluston ominaisuus rajoittaa kuviasi.

Puhelimella pystyy ottamaan hyviä kuvia, ja ennen kaikkea harjoittelemaan asettelua, rajausta, kuvakulmia yms. Lisäksi puhelin on aina mukanasi. Ja jos kuvaaminen harrastuksena ei jaksakaan kiinnostaa pidemmälle niin tarvitset kuitenkin puhelimen joten rahat eivät mene hukkaan.

Kännykällä oletetut kuvat ovat myös aina mukana ja helposti saatavissa, joten niitä on helppo selailla, editoida ja jakaa kavereille vaikka bussissa tai vessassa istuessa.

Toinen vaihtoehto näiden välistä olisi joku kiinteällä optiikalla varustettu laadukas digipokkari.

Paljon riippuu tietysti siitä mitä aiot kuvata, mikä on tavoittelemasi laatutaso ja haluatko suurentaa tms kuviasi.

Vierailija
9/9 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heei kiitti vinkistä, en edes ajatellu vaihtoehtona pokkaria :D