Apua. Selviänkö? Lääkäriä paikalla?
Olen 30 lähestyvä alkoholisti ja viimeiset 3 vuotta juonut liikaa.
Vuoden 2023 olen juonut jokailta 5-9 annosta alkoholia, vaikka käyn töissä.
Yleensä olutta. Joskus viiniä tai viinaa.
Luulin pitkään, että alkoholisairaudet kehittyy hitaasti.
Luin tuosta, että se voi tulla nopeastikin jos on akuuttia tyyppiä.
Alkoi pelottamaan ja päätin lopettaa juomisen kokonaan ainakin hetkeksi.
En ole käynyt verikokeissa enkä oikein uskalla mennä.
Aloin pelkäämään hirveästi, että jos sairastankin jo akuuttia maksanvajaatoimintaa ja kuolen parin kuukauden sisällä.
Oireita ei ole, mutta pelottaa.
Onko se todennäköistä? Olisiko oireet voimakkaita?
Kommentit (25)
Mikäs sulla on tilanne nyt?
Laitas tänne viestiä niin yritetään jeesiä sua niin pääset eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tietää, missä kunnossa elimistö on, ellei oteta tarpeellisia kokeita.
Sukulaiselleni ei tullut sisäelinvaurioita, mutta magneettikuvissa näkyi vaikeat alkoholin aiheuttamat aivovauriot. Hän ei ollut itse ollenkaan huomannut, että pää oli alkanut lahota. On edelleen hengissä, mutta itsenäinen eläm ei enää onnistu, kun hän ei pysy pystyssä pikkuaivovaurion vuoksi.
En tiedä voiko näin oikeasti käydä, mutta eräs tuntemani alkoholisti kuoli nuorena ja syyksi kuvattiin, että hänen pikkuaivonsa olivat käytännössä liuenneet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juonut 12 vuotta eikä tunnu vielä missään. En ole edes muuttunut alkoholidtiksi.
Juotko päivittäin? Jos kyllä niin paljonko?
Alkoholistin ei tarvitse edes juoda päivittäin. Jo pelkkä viikonloput kännissä ja keskiviikkona muutama kalja riittää, jos ei voi olla juomatta. Mikähän kirjoittajan mielestä on vasta alkoholisti? Onko se hänen mielestään housuihinsa kussut humalainen sillanaluksen resupekka? Aika monen mielestä se vasta on alkoholisti, eivätkä tajua oman juomisensa määrää "kun pystyy käymään töissä".
Kyllä mun faijakin pystyi käymään töissä. Ja laskut tuli maksettua. Mitä nyt viinaa kului viikonloppuisin ja viikolla muutama pari kolme kaljaa iltaisin. Oikeastaan vain työ esti juomasta. Lomat meni täysin kännissä. Kuoli haimatulehdukseen.
Lopeta alkoholinkäyttö tai alkoholinkäyttö lopettaa sinut.