Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kolmekymppisenä on rahaton, voiko tästä enää nousta?

Vierailija
29.08.2023 |

Omakohtaisia kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/13 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini lopetti aikoinaan lukion kesken ja loisi tyttöystävänsä ja sittemmin vaimonsa nurkissa vuosikymmenen. Sitten se jostain syystä ryhdistäytyi ja meni opiskelemaan merkonomiksi. Pääsi töihin kauppaan ja jatkoi kauppiaskoulutuksesa. Muutamassa vuodessa se oli ison liikkeen myymäläpäällikkö ja olisi päässyt kauppiaaksikin, jos olisi halunnut. 

Niin muuttui 500€:n tulot 5000€:n tuloiksi. Eli että voiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi. on kokemusta.

Vierailija
4/13 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 30 v. perseaukisimmassa tilanteessa koskaan. Nyt täytän 50 ja elämä on ihan päinvastainen eli kyllä pystyy.

Vierailija
5/13 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, menee ensin kouluun ja sitten töihin.

Vierailija
6/13 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti voi.

Kouluun/töihin siitä ja menot pienemmäksi kuin tulot.

Vierailija
7/13 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei voi nousta. Katuoja kutsuu sinua pian.

Vierailija
8/13 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. 5 vuotta sitten olin 34 v pitkäaikaistyötön ja sossun asiakas, nykyään vakituisessa hyväpalkkaisessa työssä ja varallisuuttakin yli 50k.

Vierailija
9/13 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin noin 30 v. perseaukisimmassa tilanteessa koskaan. Nyt täytän 50 ja elämä on ihan päinvastainen eli kyllä pystyy.

Näinpä.

30+ olin pienituloinen yh (90 luvun lama vielä).

40v mulla oli jo okt ja hyvin keskituloinen elämä. Ja tuosta vaan parantunut

Vierailija
10/13 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Itellä oli oli 30v velkaa n.20 000€, ei mainittavaa omaisuutta. Pienet tulot vanhempainvapaalla/kotihoidontuella.

Nyt 50v 35 000 € arvoinen auto, sijoituksia 30 000 € edestä. Plus hätävarakassa 3000 €. Ei velkaa. Tämä ei ole iso omaisuus, mutta talous on tasapainossa.

Ostin asunnon, pidin sitä 10v, maksoin lainaa, myin sen voitolla. Maksoin velat pois ja aloin sijoittamaan (pienellä riskillä).

Eli:

-hanki säännöllinen työ

-maksa kulutusluotot pois

-sijoita järkevästi

-tee hyvät asuntokaupat sopivassa taloussuhdanteessa. Osta max. 10v vanha asunto hyvällä sijainnilla, hyvästä taloyhtiöstä eli ettei kulu rahaa remontteihin. Myy asunto pois ennenkuin isot remontit (kylppäri/katto/putkiremppa) ovat käsillä. Nyt ei ehkä ole vielä se ajankohta ostaa, odota vielä hintojen laskua.

Vierailija
11/13 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit nousta en sano että kaikilla onnistuu mutta joillakin.  Itse keskityin tutkimiseen yms en työssä ole ollut kun nuoruus vuosina 17-28v sitten tajusin että työt ei ole minun juttu. Ja olin monessa mukana raksa,kmetalli,muuttopalvelut,kiinteistöhoito yms. 

Tutkiminen on se mun juttu. Olen ns freelancer journalisti (oman elämän) kuten ennen vanhaan ilman ammattia.

Rahaa voi hankkia monella tapaa. Uhkapeliä en suosittele, ellet ole pokerissa älyttömän hyvä.

Itse sain elämäni budjetin 1€/rivi maksavalla lotolla.

Vierailija
12/13 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita lotossa tai nai rikas mies

Vierailija
13/13 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä voi, ellei sitten ole putki- tai sähköasentaja tai joku muu suurituloinen.