EU kieltämässä silakan kalastuksen Suomessa
Koska tää hulluus lopetetaan ja otetaan itsenäisen Suomen itsemääräämisoikeus takaisin?
https://yle.fi/a/74-20047478?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_c…
Kommentit (53)
Kun kerran suurin osa silakkasaaliista menee eläinten rehuksi niin miksei siihen kelpaisi joku särki ym roskakala?
Ei kaikkea EUsta tarvitse hyväksyä. Äänestetään Jussi Halla-ahoa, joka ajaa meidän omia etujamme.
Mikä hinku ihmisillä on tappaa eläinlajeja sukupuuttoon ahneuden takia? Ihminen pärjää aivan hyvin ilman silakoita vaikka loppuelämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka moni ketjussa keskustelevista on syönyt viimeisen kuukauden aikana edes yhtä silakkaa? Veikkaan että ei monikaan.
Minä. Teen itse silakkaruokia sesonkiaikana about joka viikko. Nyt viikonloppuna ostettiin kaveriporukalla (24-31v) torilta marjoja ja kasa silakkapihvejä. Oli hyvää ja ostan ensi viikonloppuna uudelleen. Koitan ehtiä myös torin nahkiaiskärrylle, ennen kuin nahkiaiset viedään käsistä.
T. Poriin muuttanut N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka moni ketjussa keskustelevista on syönyt viimeisen kuukauden aikana edes yhtä silakkaa? Veikkaan että ei monikaan.
Niin, yleensä isot päätökset vaikuttavat myös muihin asioihin. Kun merkittävä osa kotimaisesta kalasta puuttuu markkinoilta, niin se voi sitten aiheuttaa esimerkiksi isoja hinnannousuja muihin tuotteisiin.
Suurin osa kalaa ostavista kuluttajista ei osta silakkaa lainkaan. Sitä vain ryöstökalastetaan ja syötetään turkiseläimille, jotta epäekologinen turhamaisuus saa jatkua.
Yrittävät kieltää myös lohen kalastuksen Ahvenanmaan ja merenkurkun välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Teen itse silakkaruokia sesonkiaikana about joka viikko. Nyt viikonloppuna ostettiin kaveriporukalla (24-31v) torilta marjoja ja kasa silakkapihvejä. Oli hyvää ja ostan ensi viikonloppuna uudelleen. Koitan ehtiä myös torin nahkiaiskärrylle, ennen kuin nahkiaiset viedään käsistä.
T. Poriin muuttanut N27
Valmiiden pihvien ostaminen nyt ei varsinaisesti ole ruoan tekemistä.
On se hyvä että törkeä rehuksi jauhaminen loppuu, mutta ihmisten ruoaksi kalastus saisi jatkua vapaasti!
Edes Neuvostoliitto ei määrännyt mitä Suomessa saa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Poriin muuttanut N27
Silakoita ostavan "kaveriporukan" iän ilmoittaminen oli tärkeää koska...?
Jos silakka ei saa kutea rauhassa, niin turha sitä on edes yrittää kalastaa.
Vierailija kirjoitti:
Edes Neuvostoliitto ei määrännyt mitä Suomessa saa syödä.
Olisit sitten syönyt silakkaa sen sijaan, että sitä lähinnä vain ryöstökalastettiin turkiseläinten rehuksi.
Tuskin olen ensimmäistäkään silakkaa eläissäni suuhuni pannu, joten ei vaikutusta.