Olisiko ihan hölmöä lopettaa tupakointi vasta hampaidenvalkaisuun?
Olen suunnitellut tupakanvärjäämien hampaiden valkaisua pari vuotta. Laserilla siis. Sanon aina itselleni, että jos olen puoli vuotta polttamatta, menen sitten valkaisuun. Olevinaan motivaatioksi.
Ei ole tullut puoli vuotta kertaakaan täyteen.
Ensi kuussa mulla on aika hammaskivenpoistoon, ja sen jälkeen voisi valkaista.
Tupakka kuitenkin kulkee sitkeästi mukana.
Mietin, että valkaisisin hampaat tupakasta huolimatta, ja että ne valkoiset legot suussa motivoisivat niin, ettei tupakkaa enää vaan polttaisi.
Jokainen on erilainen, nämä asiat ovat yksilöllisiä, mutta mitä te (ex?)-tupakoitsijat ajattelette, toimisiko tämä systeemi teillä?
Kommentit (33)
Hampaiden valkaisu se vasta typerää on eikä sovi kaikille. Hampaat heikkenee ja murentuu, lopulta ei ole hampaita ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi. Tupakointi ei ole fiksua. Haiset pahalle ja näytät white trashilta. Käytä mieluummin tupakkarahat kuntosaliin tai johonkin muuhun terveelliseen tai viihdyttävään. Ja tiedoksi, ettei hampaiden valkaisu ole mikään kestävä ratkaisu pitää hampaat valkoisina, paitsi jos syöt vain valkoista ruokaa.
Kyllähän sitä tosiaan muutamassa viikossa säästäisi jo kuntosalijäsenyyteen, mutta pahalle haiseminen ja white trash -habitus ei ole enää merkittävää kun puhutaan tosiaan alle kuukaudesta.
Täällä näkyy olevan tietäjiä: kuinkahan kauan tuollisen laserin vaikutus sitten kestää (ilman tupakkaa ja normaalilla ruokavaliolla)?
Ap
Juuri kävin kysymässä lisätietoja. Se on yksilöllistä mutta saattaa kestää useamman vuodenkin. Edullisempia ylläpitokäsittelyjä voi tehdä tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi. Tupakointi ei ole fiksua. Haiset pahalle ja näytät white trashilta. Käytä mieluummin tupakkarahat kuntosaliin tai johonkin muuhun terveelliseen tai viihdyttävään. Ja tiedoksi, ettei hampaiden valkaisu ole mikään kestävä ratkaisu pitää hampaat valkoisina, paitsi jos syöt vain valkoista ruokaa.
Kyllähän sitä tosiaan muutamassa viikossa säästäisi jo kuntosalijäsenyyteen, mutta pahalle haiseminen ja white trash -habitus ei ole enää merkittävää kun puhutaan tosiaan alle kuukaudesta.
Täällä näkyy olevan tietäjiä: kuinkahan kauan tuollisen laserin vaikutus sitten kestää (ilman tupakkaa ja normaalilla ruokavaliolla)?
Ap
Juuri kävin kysymässä lisätietoja. Se on yksilöllistä mutta saattaa kestää useamman vuodenkin. Edullisempia ylläpitokäsittelyjä voi tehdä tarpeen mukaan.
Kiitos!
Ap
Älä odota mitään, lopeta röökin vetäminen. Oikeesti. Tuhannesta syystä. Mä poltin vuosikausia, kävin hampaiden valkaisussa sinä aikana. Olihan siitä iloa yhden (1) päivän ajan, värjäytymät palasi heti, kun jatkoin tupakoimista. En muista mitä maksoi, joitakin satasia, että kyllä kannatti. Hyvä minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit lopettanut jo, jos olisit lopettanut. Kun et ole lopettanut, et lopetakaan minkäänlaisten temppujen avulla.
No tätä en halua uskoa. Joskus tavalla tai toisella lopetan, koska vaihtoehto on kuolla yrittäessäni.
Olen polttanut tupakkaa 22 vuotta, ja olen kuullut että kessut voi kyllä jättää pidemmänkin sauhuttelun jälkeen ja useamman epäonnistumisen kauttakin.
Aå
No etpä ole jättänyt kessuja. Tuskin onnistut valkaisunkaan vuoksi.
Kiitän vielä erikseen tästä tsemppaavasta kommentista!
Ihan kuin ette haluaisi, että tupakoitsijat lopettavat tai edes yrittävät lopettaa. Mistä lie johtuu, taivas tietää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä odota mitään, lopeta röökin vetäminen. Oikeesti. Tuhannesta syystä. Mä poltin vuosikausia, kävin hampaiden valkaisussa sinä aikana. Olihan siitä iloa yhden (1) päivän ajan, värjäytymät palasi heti, kun jatkoin tupakoimista. En muista mitä maksoi, joitakin satasia, että kyllä kannatti. Hyvä minä.
Voi harmi. Kiitos varoittavasta esimerkistä, näinhän siinä voi minullekin käydä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit lopettanut jo, jos olisit lopettanut. Kun et ole lopettanut, et lopetakaan minkäänlaisten temppujen avulla.
No tätä en halua uskoa. Joskus tavalla tai toisella lopetan, koska vaihtoehto on kuolla yrittäessäni.
Olen polttanut tupakkaa 22 vuotta, ja olen kuullut että kessut voi kyllä jättää pidemmänkin sauhuttelun jälkeen ja useamman epäonnistumisen kauttakin.
Aå
Oletko käynyt keuhkokuvissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aå
En, mutta haluaisin. Voiko kuvauksiin ikään kuin noin vain mennä? Ilman oireita siis?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aå
En, mutta haluaisin. Voiko kuvauksiin ikään kuin noin vain mennä? Ilman oireita siis?
Ap
Mut laitto normi terkkarilääkäri keuhkokuviin, eli lähetteellä menin. Mun mielestä noihin yksityisiin lääkärikeskuksiin voi tilata ajan ja mennä vaan. En ole varma tästä. Pelkäsin niin paljon, että melkein oksensin röntgeniin mennessä ja unettomia öitä, kun odotin vastausta. Ei löytynyt mitään. Tupakointi loppunut ja käyttääkseni kliseistä sanontaa, se oli elämäni paras päätös.
Älä turhaan lopeta. Saat kohta keuhkoahtauman ja vain yksinkertaisesti lopetat hengittämisen. Silloin loppuu myös tupakointi.
Mulle tehtiin valkaisu juuri ja muista ettei tulos ole täysin tasainen. Kannattaa ottaa se jälkiaine niin ei vihlo hampaita toimenpiteen jälkeen.
Kannattaa siirtyä nahkasikarin tuprutteluun.
Eka missio kannattaisi olla tupakoinnin lopettaminen. Siihen ei kannata sotkea tätä hampaiden valkaisua.