kauanko juurihoito kestää
huomiaamuna aika juurihoitoon klo 8 ja nyt huomasin että ajanvarauslapussa lukee 60min! muutenkin kiire siitä suoraan töihin heti mutta kestääkö se tosiaan noin kauan?
Kommentit (29)
mäkin oon saanut useita ihania pitkiä juurihoito kokemuksia ja on lähetetty hirveen venymisen takia joskus seuraava potilas välistä kotiinkin. :) tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
mulla kolme kuukautta, yli 10 käyntiä, jokainen yli tunnin, ja lopulta hammas vedettiin pois. seuraavan annoin vetää suoraan ilman juurihoitoa.
Mulle tehty kaksi juurihoitoa vasten tahtoani. Vaadin toisella kerralla että hammas poistetaan mutta lääkäri teki juurihoidon. En voinut mitään. Potilas ei saa itse määrätä mitä hampaille tehdään.
Itsellä kesti hoitokerrat tunnin verran. Ensin hammastarkastus, sen jälkeen kaksi tunnin kestävää hoitoa ja sitten vielä yksi 45 min, jolloin hammas pinnoitettiin lopullisesti. Ei mennyt yliajalle mutta varasin varmuuden vuoksi joka kerta aamun ensimmäisen ajan.
Siis onko nämä totta nämä jopa kymmenen tunnin juurihoidot? Minulta on aikanaan juurihoidettu hampaita, mutta en tullaista kyllä muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla kolme kuukautta, yli 10 käyntiä, jokainen yli tunnin, ja lopulta hammas vedettiin pois. seuraavan annoin vetää suoraan ilman juurihoitoa.
Mulle tehty kaksi juurihoitoa vasten tahtoani. Vaadin toisella kerralla että hammas poistetaan mutta lääkäri teki juurihoidon. En voinut mitään. Potilas ei saa itse määrätä mitä hampaille tehdään.
Kyllä saa, lain mukaankin, ainakin kieltäytyä hoidosta. Toki mitä tahansa kallista ja tai väärää toimenpidettä ei voi vaatimalla saada. Mutta pakolla ei voida tehdä mitään.
Hoitokertojen hoitoajat yhteensä tarkoitin. Eli tunnista kahteen ja kahdeksan yhdeksän hoitokertaa yhteensä. Paljon yli kahta tuntia en ole kerralla yhteen soittoon juurihoidossa ollut.
mä oon ekan juurihoitodon jälkeen vaan poistattanu ja aina on käyny ainakin kunnallisella kun varmaan ovat ilosia nopeemasta ja halvemmasta hoidosta
Miulla päivystyksestä toissa syksyltä oikein kiva kokemus kun oli varmaan joku kandi vaan se tyttö ja poskihampaan juurihoito piti alottaa. Porattiin jo kamalan kauan ensin. Ja sitte se kesti ja kesti ja sitte lopulta laitto miut takasin ootushuoneeseen! Että kun kuulemma pakko ottaa välissä muita ja sitte jatkaa ku on niin hirviän hankala miun hammas! Että sitte viimesenä jatkaa miun hammasta niin on paremmin aikaa.
Siellä mie sitte istuksin melki kaks tuntia välissä! Eipä juur muut tuijotellu ku mie siellä kuola valuen tupot suussa ja muoviessu ja paperi kaulassa ja vielä hiusmyssy päässä istuksin! Sitte se lopuksi otti miut uuestaan ja jatko. Mahto olla ensin puoltoista ja sitte vielä toista tuntia se talkoo. Ja ootusajat päälle niin päivähän siinä meni!
Juurihoidot venyy minun kokemuksilla aina varatuista ajoista, joten varaudu ainakin 1.5 tuntiin. Pahin käynti itsellä reilusti yli 2 tuntia tuolissa.
Kun jo aloitettiin varmaan 1/2 tuntia myöhässä ja aika oli vain tunnin, niin sittenhän se hoitaja jo ramppasi siellä käytävässä lepyttelemässä seuraavia.
Kiva oli hoippua hoitohuoneesta käytävään, kun seuraavalla oli yli 1.5 melkein 2 tuntia aika myöhässä, ja siellä oli jo ainakin sitä seuraavakin.