Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SDP valmis hallitukseen Kokoomuksen kanssa!! Hallitus nitisee liitoksistaan ja on kaatumassa

Vierailija
29.08.2023 |

Hallitus nitisee liitoksistaan ja on kaatumassa RKP:n takia. Jos käy niin, että hallitus kaatuu nyt, niin SDP on valmis perustamaan uuden hallituksen kokoomuksen kanssa. SDP ja Kokoomus yhdessä muodostavat jo riittävän enemmistön, eikä RKP:n kaltaista pienpuoluetta tarvitse enää ottaa uuteen hallitukseen. RKP jatkaa tässä skenaariossa oppositioon ja Anne Maja lentää pois bemarin takapenkiltä rivikansanedustajaksi, joka tulee bussilla eduskuntaan ministeribemarin sijaan.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Kokoomus saisi demareiden kanssa kahden enemmistöhallituksen kokoon, mutta 3 paikkaa suurempi PS ei riitä enemmistöön? Ja onko demarien mieli muuttunut, nytkö hallituspaikka muka kelpaisi? Marinhan torppasi kaikki kokoomuksen tekemät hallitustunnustelut ja lähti viihteelle.

Etkö sinä sitä tiedä, että SDP:n kannatus on selvästi noussut ja myös Kokoomuksen kannatus. Monta paikkaa lisää.

Vierailija
42/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko demarit, että tuollaisen epärehellisen ja älyllisesti imbesiilin räksytyksen jälkeen kokoomuksessa olisi vielä joku, joka haluaisi yhteistyötä näiden kanssa?😂😂😂

"Älyllisesti imbesilli"?

Nää persujen yritykset vaikuttaa fiksulta on aivan mahtavia!

Olen kokoomukselainen, ja vähiten kiinnostaa yhteistyö demareitten kanssa. Ennemmin keskusta.

Keskusta ei lähde mukaan leikkauksiin, koska se estäisi kannatuksen noston. Ainoastaan, jos hallituksen kaaduttua ja uusien hallitusneuvotteluiden epäonnistumisen jälkeen presidentti hajottaa eduskunnan ja uusissa vaaleissa Keskusta saisi takaisin kaikki pois kaikonneet äänestäjänsä, voisi Keskustassa olla kiinnostusta hallitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuilla on jokin outo käsitys, että mitä enemmän negatiivista puolueesta paljastuu, sitä enemmän kannatus nousee.

Kertokaas mihin tämä perustuu?

Myötätunto- ja empatiakortti ei toimi persujen kohdalla, kun ne itsekään ei hyväksy sellaisia tunteita.

Ne on psykopaatteja. Mitä häiriintyneempi ja empatiakyvyttömämpi käytös sitä parempi niiden mielestä. Nehän tavoittelee tänne jotain köyhäinvaltiota missä ihmiset kuolee talvella kadulle ja on vahvimman oikeudet yhteiskunnassa. Jos olet vähänkin vaille ei huippuyksilö niin ansaitset kuolla tai tippua ikuiseen köyhyyteen kunnes kuolet sairauksiin.

Tää on suomalaisten maa, ei afrikkalaisten. Miksi mä nään pelkästään ruskeita naamoja ku mä meen itäkeskukseen? Ihan ku asuis jossain Nigeriassa.

Sommaren lider mot sitt slut och folk har blivit bruna i solskenet.

Vierailija
44/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

demarit pääsevät hallitukseen, jos ovat valmiita julkisen sektorin leikkauksiin. Muuten EI

Vierailija
45/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen tuli telkkarissa, että keskituloisen verotus kevenee 40 euroa vuodessa.

Mutta jos vaimo irtisanotaan niin leikattu ansiosidonnainen on 2100 brutto palkalla 700 netto.

Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista ja lisäksi 2 kuukauden jälkeen ansiosidonnaista saa 80% ja jonkun ajan päästä 75%.

Itse saan ansiosidonnaista 1167 ja siinä on 2 lapsikorotusta, laskin laskurilla, että kun lapsikorotukset poistuu ja ansiosidonnainen porrastetaan niin se on 836 netto eli lähtee noin 300.

Tuo leikkaus tulee voimaan vuoden päästä jolloin mun lapsi täyttää 18.

Mutta säälittää perheet, joilla on taapero ikäisiä.

Ja tuon saa 2400 brutto tuloilla.

Pienemmillä palkoilla ansiosidonnainen menee työmarkkinatuen tasolle.

Vuoden päästä heinäkuussa ei saa enää omistusasuntoon asumistukea.

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyystuista eli 58 - vuotias irtisanottu saa myöd leikattu ansiosidonnaista 400 päivää ja jotta pääsee takaisin leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.

Vierailija
46/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sano muuta kuin että melkoinen tuuliviiripuolue tuo rkp on, se on nyt vissii koko hallituksen olemassa olon aikana venkoillut tuolla. Mikä on se syy miksi rkp meinaa lähteä hallituksesta?

Vierailija
47/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuilla on jokin outo käsitys, että mitä enemmän negatiivista puolueesta paljastuu, sitä enemmän kannatus nousee.

Myötätunto- ja empatiakortti ei toimi persujen kohdalla, kun ne itsekään ei hyväksy sellaisia tunteita.

Ne on psykopaatteja. Mitä häiriintyneempi ja empatiakyvyttömämpi käytös sitä parempi niiden mielestä. Nehän tavoittelee tänne jotain köyhäinvaltiota missä ihmiset kuolee talvella kadulle ja on vahvimman oikeudet yhteiskunnassa. Jos olet vähänkin vaille ei huippuyksilö niin ansaitset kuolla tai tippua ikuiseen köyhyyteen kunnes kuolet sairauksiin.

Tää on suomalaisten maa, ei afrikkalaisten. Miksi mä nään pelkästään ruskeita naamoja ku mä meen itäkeskukseen? Ihan ku asuis jossain Nigeriassa.

Itse käyn säännöllisesti niin Itäkeskuksessa muuten kuin varsinkin kaupoissa Itiksessä. Aina on tullut ihan suomalaisen näköisiä ihmisiä vastaan. Ehkä sun kannattaa käydä silmälääkärillä tai psykiatrilla, jos näet vain ruskeita ukkoja.

Vierailija
48/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen tuli telkkarissa, että keskituloisen verotus kevenee 40 euroa vuodessa.

Mutta jos vaimo irtisanotaan niin leikattu ansiosidonnainen on 2100 brutto palkalla 700 netto.

Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista ja lisäksi 2 kuukauden jälkeen ansiosidonnaista saa 80% ja jonkun ajan päästä 75%.

Itse saan ansiosidonnaista 1167 ja siinä on 2 lapsikorotusta, laskin laskurilla, että kun lapsikorotukset poistuu ja ansiosidonnainen porrastetaan niin se on 836 netto eli lähtee noin 300.

Tuo leikkaus tulee voimaan vuoden päästä jolloin mun lapsi täyttää 18.

Mutta säälittää perheet, joilla on taapero ikäisiä.

Ja tuon saa 2400 brutto tuloilla.

Pienemmillä palkoilla ansiosidonnainen menee työmarkkinatuen tasolle.

Vuoden päästä heinäkuussa ei saa enää omistusasuntoon asumistukea.

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyystuista eli 58 - vuotias irtisanottu saa myöd leikattu ansiosidonnaista 400 päivää ja jotta pääsee takaisin leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.

2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto ja sitä saa 400 päivää. Sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto.

Vierailija
49/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei SDP lähde pelastamaan Orpon katastrofihallitusta. Se saa aivan rauhassa sössiä asiansa! Ei kokkareet ja persutkaan suin surminkaan halunneet hallitukseen koronan aikana. Nyt ei ole koronaa mutta katastrofista vastaa itse hallitus!

Ensin vedetään Suomen talous kuralle, sitten louskutetaan, kun yritetään saada asiat raiteilleen.

Järkkyä asioiden hoitoa alkanut paljastumaan mm. taloudessa ja Suomen turvallisuudessa.

Vierailija
50/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sommaren lider mot sitt slut och folk har blivit bruna i solskenet.

på den här sommaren sken inte solen, jävla idiot

Vierailija
51/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn säännöllisesti niin Itäkeskuksessa muuten kuin varsinkin kaupoissa Itiksessä. Aina on tullut ihan suomalaisen näköisiä ihmisiä vastaan. Ehkä sun kannattaa käydä silmälääkärillä tai psykiatrilla, jos näet vain ruskeita ukkoja.

Kävitkö viimeks siel 1988

Vierailija
52/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt sano muuta kuin että melkoinen tuuliviiripuolue tuo rkp on, se on nyt vissii koko hallituksen olemassa olon aikana venkoillut tuolla. Mikä on se syy miksi rkp meinaa lähteä hallituksesta?

RKP on joukko keskenään riitaisia ihmisiä, joita yhdistää ruotsi äidinkielenä, mitään muuta yhdistävää tekijää ei ole. RKP joutuu Kokoomuksen kanssa riitaan, jos ei pysy ruodussa niin kauan, että tietyt muutokset työntekijöiden aseman heikentämisestä on läpi, eikä nykyhallituksen kaaduttua pääse mukaan sini-punaan, joka todennäköisesti tulee seuraavissa hallitusneuvotteluissa.

Keskustan kieltäytyminen hallitusvastuussa oli Kokoomukselle tappio, koska olisivat voineet neuvotella ns. kolmen suuren hallituksen (Kok+Kesk+SDP), ja jättää Persut valmiiksi oppositioon. Nyt joutuivat ottamaan Persut hetkeksi mukaan ja tekemään heikennykset nopeasti.

Vierailija
53/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RKP on joukko keskenään riitaisia ihmisiä, joita yhdistää ruotsi äidinkielenä, mitään muuta yhdistävää tekijää ei ole. RKP joutuu Kokoomuksen kanssa riitaan, jos ei pysy ruodussa niin kauan, että tietyt muutokset työntekijöiden aseman heikentämisestä on läpi, eikä nykyhallituksen kaaduttua pääse mukaan sini-punaan, joka todennäköisesti tulee seuraavissa hallitusneuvotteluissa.

Keskustan kieltäytyminen hallitusvastuussa oli Kokoomukselle tappio, koska olisivat voineet neuvotella ns. kolmen suuren hallituksen (Kok+Kesk+SDP), ja jättää Persut valmiiksi oppositioon. Nyt joutuivat ottamaan Persut hetkeksi mukaan ja tekemään heikennykset nopeasti.

Keskusta ei tajunnut etukäteen minkä karhunpalveluksen tekivät Suomelle. Nyt on sitten kärsittävä persuja.

Siis mikäli RKP ei tule järkiinsä, ja hallitus hajoaa.

Vierailija
54/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Kokoomus saisi demareiden kanssa kahden enemmistöhallituksen kokoon, mutta 3 paikkaa suurempi PS ei riitä enemmistöön? Ja onko demarien mieli muuttunut, nytkö hallituspaikka muka kelpaisi? Marinhan torppasi kaikki kokoomuksen tekemät hallitustunnustelut ja lähti viihteelle.

Etkö sinä sitä tiedä, että SDP:n kannatus on selvästi noussut ja myös Kokoomuksen kannatus. Monta paikkaa lisää.

Etkö sinä sitä tiedä, että paikat on jaettu 4 vuodeksi ja vaikka sdp kannatus olisi nyt 100%, ei se muuta mitään paitsi jos hallitus hajoaa ja tulee uudet vaalit.

Vierailija
55/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstinautomaattikorjaus näköjään muutti tekstiä. Piti olla: "käyn säännöllisesti Itäkeskuksessa muutenkin, mutta varsinkin kaupoissa Itiksessä...."

Viimeksi Itäkeskuksen läpi ajoin eilen ja Itiksessä kävin viime viikolla, joten tiedän, mistä puhun, toisin kuin hän, joka luuli asuvansa Nigeriassa.

Vierailija
56/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusta ei tajunnut etukäteen minkä karhunpalveluksen tekivät Suomelle. Nyt on sitten kärsittävä persuja.

Siis mikäli RKP ei tule järkiinsä, ja hallitus hajoaa.

Jos perussuomalaisille ei anna hallitusvastuuta niiden kannatus nousee 

Vierailija
57/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstinautomaattikorjaus näköjään muutti tekstiä. Piti olla: "käyn säännöllisesti Itäkeskuksessa muutenkin, mutta varsinkin kaupoissa Itiksessä...."

Viimeksi Itäkeskuksen läpi ajoin eilen ja Itiksessä kävin viime viikolla, joten tiedän, mistä puhun, toisin kuin hän, joka luuli asuvansa Nigeriassa.

ookko sä sokea sitte vai etkö oikeesti nähny yhtään tummapigmenttistä ihmistä

Vierailija
58/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä sitä tiedä, että paikat on jaettu 4 vuodeksi ja vaikka sdp kannatus olisi nyt 100%, ei se muuta mitään paitsi jos hallitus hajoaa ja tulee uudet vaalit.

Hallituksen kaaduttua ei tule uusia vaaleja vaan uudet hallitusneuvottelut, vasta jos presidentti hajottaa eduskunnan, esimerkiksi uusien hallitusneuvotteluiden epäonnistuttua, tulee uudet vaalit.

Vierailija
59/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ookko sä sokea sitte vai etkö oikeesti nähny yhtään tummapigmenttistä ihmistä

Kysehän ei ollut siitä, näkeekö yhtään tummapigmenttistä ihmistä, vaan siitä, että hän näki VAIN tummapigmenttisiä ihmisiä, johon totesin, että kannattaa käydä silmälääkärillä tai psykiatrilla, jos näkee vain ruskeita ukkoja.

Vierailija
60/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko demarit, että tuollaisen epärehellisen ja älyllisesti imbesiilin räksytyksen jälkeen kokoomuksessa olisi vielä joku, joka haluaisi yhteistyötä näiden kanssa?😂😂😂

Mutta persujen kanssa kaikki menee loistavasti???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän