En pysty katsomaan ranskankielisiä ohjelmia tai elokuvia
Toi kieli on minusta rumin mitä tiedän ja aina kun sitä kuulee, tulee ankea tai ahdistava olo.
Onko sulla joku kieli mikä inhottaa, niin ettet pysty esim just katsomaan ollenkaan ohjelmia joissa sitä puhutaan?
Kommentit (22)
En ymmärrä ranskaa sanaakaan, mutta kuulostaa todella sulavalta ja kauniilta kieleltä minusta :)
Paras mahdollinen kieli asmr videoille :)
Sama homma. Sitten menin ja rakastuin mieheen, jonka äidinkieli on ranska. Voihan kohtalo, minkä teit!
P.s en edelleenkään osaa ranskaa, puhumme keskenämme suomea. En vain pysty opiskelemaan sitä kun se kuulostaa niin karmealta korinalta.
Minä oon kans nuoresta asti ollut sitä mieltä, että ranskan kieli on hyvin ruman kuuloista.
En minäkään pidä tuosta räkäkielestä yhtään.
Inhoan viron kieltä. Ällöttävää mökeltämistä ja eestiläisillä on epämuodostuneet kasvot.
Minä taas jätin sen Skam-sarjan kesken, kun en kestänyt norjaa.
No minkäs teet.
Älä sitten katso niitä.
Se on ihan niin helppoa.
Mä inhoan saksaa. Se on niin raa'an ja pahan kuuloista. Ja venäjää myös.
Mua "pelottaa" ranskan puhumisen harjoittelu ajatuksena, koska kurkku R kaotuttaa kurkkua. Kutittaa kauheasti.
Onneksi en ole mikään kielifoobikko.
Ranskahan on hyvällä tavalla erikoinen kieli. Mikään muu kieli ei kuulosta samalta.
Pidän myös riikinruotsin laulavasta soinnista. Siinä on ero suomenruotsiin kuin yöllä ja päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoan saksaa. Se on niin raa'an ja pahan kuuloista. Ja venäjää myös.
kaksi maailman ruminta kieltä ranskan lisäksi
Kieli on niin järkrkrkyttävän rumaa etten minäkään.
Katso Irreversible niin muutat mielesi.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon kans nuoresta asti ollut sitä mieltä, että ranskan kieli on hyvin ruman kuuloista.
Sittenhän sen täytyy olla niin.
Kylä jänpti on näin!!
Vierailija kirjoitti:
Désolé. Qui a dit que la vie est juste ?
No en minä ainakaan . (olisko joku ranskalainen filosofi?)
Hassu homma, että en ole minäkään koskaan oikein pitänyt ranskan kielestä. En tiedä, mistä johtuu. En ole jaksanut koskaan aloittaa. En pidä oikeastaan espanjastakaan, enkä italiasta. Portugali menee. Kreikka on jo kaunista, mutta onkin eri juurta kuin nuo.
Mulla on ranska, saksa ja portugali sellaisia kieliä mitä mun korvat ei siedä. Portugali on ällöttävän pyöreätä, pehmeätä ja lässyä verrattuna espanjaan ja italiaan, jotka on mun lempikieliä. Saksa on kovaa ja säksättävää ja ranska käsittämätöntä mongerrusta. Moni leffa ja ohjelma jäänyt katsomatta kielen takia.
Sama juttu. Jotenkin se kieli ei "soi" lainkaan kauniisti korvissani ja saa ärtyneeksi vaikka ymmärränkin sitä joten kuten.
Se vaan kuulostaa niin rohisevalta ja räkäiseltä että pahaa tekee. Samoin etelä-ruotsalaisittain lausuttu r-kirjain on jotain ihan hirveää vaikka muuten ruotsinkieli ja etenkin riikinruotsin nuotti on mulle ihan silkkaa nautintoa.
Ei ole. Ranska on hyvin kaunis kieli.