Hedelmällisyyden mittaus
Voikohan tuollaiseen hedelmällisyyttä mittaavaan amh-verikokeeseen mennä jos ei suunnitelmissa ole raskautuminen?
Olen vähän päälle 40, ja ehkäisynä on kondomit. Haluaisin mittauttaa tämän sen takia, että sitten mahdollisesti voisin olla rennommin niiden kondomien käytön suhteen. Eli siis ihan oman mielenrauhan vuoksi tähän tutkimukseen haluaisin. Olisin tyytyväinen jos raskauden mahdollisuus olisi mahdollisimman pieni.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Jälkiehkäisypillereitä kotiin varmuuden vuoksi.
No ei kovin järkevää. Siis hätätilassa joo. Mutta tässä ei nyt ollut siitä kyse.
Ap
Minä haluaisin tietää, voiko siihen mennä, vaikka käyttää hormoneita. Sairastan endometrioosia, enkä millään voi luopua lääkkeistäni.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin tietää, voiko siihen mennä, vaikka käyttää hormoneita. Sairastan endometrioosia, enkä millään voi luopua lääkkeistäni.
Löysin tällaisen
"AMH-mittausta suositellaan yli 35-vuotiaille naisille, endometrioosia sairastaville tai sellaisille henkilöille, joiden äidillä on vaihdevuodet alkaneet aikaisin eli noin 40 ikävuoden paikkeilla."
https://novavita.ee/fi/hedelmallisyyskatsastus/naisen-hedelmallisyyden-…
Eli varmaan voi.
Kaikkea näitä vaan suositellaan niille, ketkä haluavat raskautua, niin mietin katsooko ne pahalla jos menee päinvastaisesta syystä:D Mutta toisaalta, kai sitä voi mennä kun kerta siitä maksaa.
Ap
Jälkiehkäisypillereitä kotiin varmuuden vuoksi.