Ihmiset, jotka soittavat, vaikka voisi tekstata
Esim. On sovittu, että kampaaja ilmoittaa, mihin aikaan huomenna sopii. Sen sijaan, että laittaa viestin, hän soittaa. Hohhoijaa. Rasittavaa.
Kommentit (37)
Minua ärsyttää periaatteesta että pitäisi olla 24/7 sen soittajan mielen mukaan tavoitettavissa. Sitten kehtaavat vielä närkästyä jos et vastaa puheluun esim. kesken elokuvissa istumisen, treffien, joulupäivällisen, lapsen syntymäpäiväkutsujen, kuntosalin, uimisen, siivoamisen, töiden, nukkumisen.
Ei, sinun oma aikasi ei ole tärkeää vaan se että vastaat puheluuni HETI.
Vaikkei minulla ole edes mitään asiaa.
Kiireelliset asiat soitetaan. Jos asia on monimutkainen tai on tarkoitus vain turista joutavia, niin sovitaan viestillä aika, milloin soitellaan. Toisten aikaa täytyy kunnioittaa.
Koska viimeksi olette saaneet puhelun, joka oli ihan pyyteetön. Kun mun puhelin soi, se tarkoittaa, että multa halutaan palveluksia, myydään jotain tai joku haluaa käyttää mua ilmaisena terapeuttina.
Olen kaukonäköinen ja joudun kaivamaan rillit joka kerta, esim. nyt, kun tekstaan.
On raivostuttavaa kun ei voi soittaa pikkuasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiireelliset asiat soitetaan. Jos asia on monimutkainen tai on tarkoitus vain turista joutavia, niin sovitaan viestillä aika, milloin soitellaan. Toisten aikaa täytyy kunnioittaa.
Myös kiireellisissä asioissa voi lähettää viestin, paremmin niin saa kiinni.
Sit ne soittaa aina kun olet sonnalla just se 5min kun olet poissa puhelimelta. Soittamista tarvita mihinkään. Puhelimessa myös unohtaa kaikki asiat viestissä ne on tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa ikinä jos joku soittaa, jos ei nykypäivänä osaa whatsappia tai teksiviestiä käyttää niin se on voi voi.
MIksi olet noin pelokas? Ei sieltä puhelimen kautta kukaan sinua syö :D
Sillä on telefobia, ihan oikea tila. Puhelimessa puhumisen pelko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös kiireellisissä asioissa voi lähettää viestin, paremmin niin saa kiinni.
Niinpä raivostuttaa että pitäs tietää jotain tärkeää ja joku pälli kerran yrittänyt soittaa kun viestillä asia olisi jo perillä
Vierailija kirjoitti:
Soittaminen on ajantuhlausta: ensin pitää esittäytyä ja tervehtiä (make tässä moi), hölistä jotain turhaa kohteliaisuuden nimissä (missäs oot? mikä meininki? ootko pahassa paikassa?) ja vasta sitten päästään asiaan (sitä mä vaan tässä mietin, että ollaanhan me menossa huomenna sinne konserttiin ja voisitko tuoda tullessasi mun sateenvarjon, jonka unohdin teille)
Toinen kysyy: mihinkäs aikaan se konsertti olikaan? Ai kaheksalta? Ei kuulu! Häh, kello kaheksantoista, niinkö sanoit? Ja mitä mun pitää tuoda? Ei kuulu! Voitteko te siinä mennä jonnekin muualle huudattamaan sitä lehtipuhallinta, kun mä oon just puhelimessa...
Viestillä asia olisi hoitunut paljon nopeammin.
Usein soittamalla asioiden hoitaminen on kyllä nopeampaa koska samassa ajassa liikkuu moninkertainen määrä informaatiota eikä tarvitse odottaa että joku reagoi viestiin. Tekstiviesti tai whatsapp on hyvä juuri tuollaisiin yksinkertaisiin asioihin joilla ei ole kiire ja jotka eivät vaadi selventämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään, mutta minulla on todella huono muisti. En mielelläni sovi asioista soittamalla. Jotenkin sen puhelun jälkeen jää epävarma olo, et mitenkäs se nyt olikaan...
Kynä ja paperi on keksitty. Käytä niitä puhelun aikana. Näppärimmät merkkaa samalla kännykän kalenteriin.
Ajaessa ei ole kätevin konsti . Tekstariin voi vastata kun sopivassa kohtaa tai perillä .
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää periaatteesta että pitäisi olla 24/7 sen soittajan mielen mukaan tavoitettavissa. Sitten kehtaavat vielä närkästyä jos et vastaa puheluun esim. kesken elokuvissa istumisen, treffien, joulupäivällisen, lapsen syntymäpäiväkutsujen, kuntosalin, uimisen, siivoamisen, töiden, nukkumisen.
Ei kukaan mulle soittava ainakaan noin ole olettanut. Soittaneet toiste jos en vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska viimeksi olette saaneet puhelun, joka oli ihan pyyteetön. Kun mun puhelin soi, se tarkoittaa, että multa halutaan palveluksia, myydään jotain tai joku haluaa käyttää mua ilmaisena terapeuttina.
Viime viikolla.
Luulen, että kampaajalla oli vaan kiire. Soittaminen on nopeampaa ja vaatii vähemmän ajattelua. Ja voihan sillä olla vaikka lukihäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mulle soittava ainakaan noin ole olettanut. Soittaneet toiste jos en vastaa.
Kyllä mulle vaan. Jos en ole vastannut kesken em. toimien, on seuraavaksi otettu puhelu lapsilleni "SANO SILLE ETTÄ VASTAA, MISSÄ SE ON, MIKSEI SE VASTAA" -tyylillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään, mutta minulla on todella huono muisti. En mielelläni sovi asioista soittamalla. Jotenkin sen puhelun jälkeen jää epävarma olo, et mitenkäs se nyt olikaan...
Kynä ja paperi on keksitty. Käytä niitä puhelun aikana. Näppärimmät merkkaa samalla kännykän kalenteriin.
Entäs jos olen sillä hetkellä auton ratissa, panemassa piilolinssiä silmään, panemassa puolisoani, uimassa tai meluisassa jääkiekkokatsomossa?
Et vastaa, soitat takaisin myöhemmin.
Joillekin on luontevaa puhua, toisille ei. Minulle ei ole, joten pistäkää viesti. Haittaa muuten työntekoa ja harrastamista jos flow katkeaa koko ajan. Varsinkin kun nämä pälpättäjät eivät osaa lopettaa, minuutin asiasta tulee tunnin jaarittelu.päläpäläpälä