Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako maksaa F-securesta 79.99 vuosimaksu?

Vierailija
28.08.2023 |

Sain sähköpostina F-securesta ilmoituksen, että nykyinen sopimukseni on päättymässä viikon kuluttua ja olisi aika päivittää virustorjunta jälleen vuodeksi eteenpäin. Hinta on 79.99 euroa. (kolmelle koneelle, tosin minähän en tarvitse kuin vain tähän yhteen koneeseen).

Sitten huomasin googlettaessani, että F-securen samainen paketti maksaa halvimmillaan 23,68 euroa eräässä verkkokaupassa.

Miten se on mahdollista? Minä en tiedä tietoturva-asioista juurikaan mitään, joten en pysty vertailemaan eri ohjelmia keskenään, mutta ihmettelen vaan, miten tuo hinta voi vaihdella noin paljon, kun kuitenkin on kysymys samasta tuotteesta, samalle ajanjaksolle ja samalle määrälle koneita.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata maksaa mistään virusturvasta mitään. Windowsin oma sisäänrakennettu Defender on aivan yhtä hyvä ellei parempikin. Paljon kevyempi myös eli koneesi toimii jouhevammin.

Vierailija
2/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kannata maksaa mistään virusturvasta mitään. Windowsin oma sisäänrakennettu Defender on aivan yhtä hyvä ellei parempikin. Paljon kevyempi myös eli koneesi toimii jouhevammin.

Suojaako se myös verkkopankkitoiminnot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojaako se myös verkkopankkitoiminnot?

Suojaa koko koneen kuten muutkin virusturvat. Käyttääkö muka joku noita F-securen tuotteita? En itse tiedä ainuttakaan.

Vierailija
4/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olet maksanut verkkorikollisille vs. F-securelle?

Vierailija
5/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit ei vaadi f-securen asentamista koneelle, joten ei kannata maksaa.

Lisäksi ei niitä viruksia tule yhtäkkiä tuosta noin vaan, kansa on läpipeloteltu näillä.

Vierailija
6/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitten varmaan niiden ainoa asiakas, kun maksan. Mutta en tiedä onko se järkevää. Ei kai siitä haittaakaan ole ja saa puhelimeenkin suojauksen.

Vierailija
7/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta luotettavalta toimittajalta kuten Prisma. Älä osta Halvat hinnat - palvelusta, siellä myydään epäaitoja tuotteita myös ja voi menettää rahansa. Kannattaa olla vähintään F Secure Safe, millähän nimellä se on nykyään. Kannattaa maksaa jopa 40 euroakin F securesta, mutta ei mistään halvat hinnat comista. 

Vierailija
8/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maksanut tuosta jokusen vuoden. Minusta pankkiyhteyssuojaus ja VPN ovat hyvä bonus. Tykkään myös, kun kyseessä on suomalainen firma. Joidenkin ilmaissovellusten tiedetään keräävän tietoja mainostajille. Tähän luotan enemmän.

Vierailija
9/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitten varmaan niiden ainoa asiakas, kun maksan. Mutta en tiedä onko se järkevää. Ei kai siitä haittaakaan ole ja saa puhelimeenkin suojauksen.

Haittoja:

- maksat turhasta

- F-secure ei välttämättä löydä samoja viruksia kuin Windowsin oma tutka jolla on miljoona kertaa enemmän käyttäjiä, testaajia ja päivittäjiä

- hidastat turhaan konettasi raskaalla ylimääräisellä virustutkalla

- voi tulla yhteensopivuusongelmia Windowsin päivitysten jälkeen koska käytät marginaalista virustutkaa etkä Windowsin oletusarvoista Defenderiä

Vierailija
10/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mä oon maksanut monta vuotta sit ihan turhaan.

Vierailija
11/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittoja:

- maksat turhasta

- F-secure ei välttämättä löydä samoja viruksia kuin Windowsin oma tutka jolla on miljoona kertaa enemmän käyttäjiä, testaajia ja päivittäjiä

- voi tulla yhteensopivuusongelmia Windowsin päivitysten jälkeen koska käytät marginaalista virustutkaa etkä Windowsin oletusarvoista Defenderiä

Älä ap usko tuota hakkeri-trollia ^ 

Vierailija
12/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka braindamage edes maksaa virus tutkasta? Huh mitä porukkaa?

Vierailija
13/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, mä oon maksanut monta vuotta sit ihan turhaan.

Näin se markkinatalous toimii. Käytännössä Windows 7:n jälkeen kaikki kaupalliset virusten torjunnat ovat olleet turhia.

Vierailija
14/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jokin tuote on valmistettu Suomessa ei ole tue laadusta etenkään F-securen kohdalla. Kyllähän sitä Suomessa rakennetaan hometalojakin edelleen ja joka alalta löytyy omat sählärinsä.

Vierailija
15/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittoja:

- maksat turhasta

Taidat itse olla trolli tai kyseisen firman palkkalistoilla kun ei ole esittää mitään vasta-argumenttia.

Vierailija
16/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkerit sai kytkettyä Defenderin pois päältä lukuisia kertoja. Siksi minulla on toinen virustorjunta ja maksan siitä. 

Vierailija
17/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittoja:

- maksat turhasta

Taidat itse olla trolli tai kyseisen firman palkkalistoilla kun ei ole esittää mitään vasta-argumenttia.

Ei ole tarvetta. Riittää kun kone on hyvin suojattu. Konetta ei suojata argumenteilla. 

Vierailija
18/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, saattaa olla tietoturvariski tuo fsecure tai muut vastaavat.

Vierailija
19/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli F-Secure enkä voi sanoa, että olisin ollut kovin tyytyväinen. Pelkkä kokeilujaksosta tilaajaksi ryhtyminen oli liikaa desktop-sovellukselle, joka meni sekaisin. F-Securen asiakaspalvelu etäyhteyden avulla yritti sitä ratkoa, mutta ei se vaan kerta kaikkiaan onnistunut. En jaksanut pelleillä joten poistin koko p**kan ja rahat meni kankkulan kaivoon.

Mobiilissa minulla on vielä Freedome käytössä, mutta tämän tilausjakson lopussa menee vaihtoon.

Vierailija
20/30 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneiden suojaamiseen riittää valveutunut käyttäjä. Riski saada mömmöjä vauva-palstalta on astronomisen pieni siihen asti, kunnes alkaa kliksuttelemaan jotain linkkejä joista pitäisi ladata jotain tai antaa salasanaa.