En ymmärrä miksi hallitus vie yrittäjiltä asumistuen. Eikös heidän pitäisi nimenomaan kannustaa yrittäjyyteen?
Olen itse vakavasti harkinnut yrittäjäksi ryhtymistä. Nyt en enää uskalla. Jos jatkossa yrittäjä ei saa asumistukea, on liian iso riski ryhtyä yrittäjäksi. Asiakkaita ei heti ole niin paljon, että voisi itsensä elättää pelkästään yritystuloilla.
Olen ajatellut, että kokoomus olisi puolue, joka haluaisi kannustaa yrittäjyyteen. Ei tämä kyllä nyt siltä vaikuta.
Sen sijaan, mikäli haluaa varnan toimeentulon, kannattaa alkaa kokopäiväpummiksi (mikäli palkkatyötä ei edelleenkään löydy) - toimeentulotukea ei olla leikkaamassa.
Kyllä nyt Suomi nousee 🕺
Kommentit (22)
Kyllähän he suuryrityksiä kannustavat yrittäjyyteen monin eri tavoin. Mutta joku toiminimipelleilijä tms. "yrittäjä", joka hädin tuskin saa ansaittua voita leipänsä päälle... Ei semmonen mitään yrittämistä ole. Kannattaa jättää semmoset puuhat ammattilaisille, jotka osaavat kokemuksella kusettaa asiakkaita.
Todellisten tulojen mukaanhan se asumistuki pitäisikin tulla, ihan niinkuin kaikilla muillakin. Olen itse työtön ja suunnittelen yrityksen perustamista, ja mielestäni tämä on ihan ok ja reilu uudistus, toisin kuin lähestulkoon kaikki muut hallituksen kyhäelmät.