Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehden outo otsikko " Hyvien perheiden ongelmat voivat olla karmivia"

Vierailija
27.08.2023 |

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/93cee7a5-d454-4ffb-bde7-1aa9…

Miten perhe voi olla hyvä, jos siinä on karmivia ongelmia. On sairas ajattelutapa ajatella, että varakas tarkoittaisi hyvää. Todella köyhäkin perhe voi olla hyvä perhe. Olen itse kasvanut vähävaraisessa, mutta hyvässä perheessä. Tiedän myös erittäin hyvätuloisia tyyppejä, joiden lapset käy sääliksi sen kaiken alkoholin huuruisen elämän keskellä. Oma perhettäni pidän hyvänä, sillä meillä oli rakkautta, rajoja ja lasten kanssa vietettiin aikaa. Samaa olen soveltanut omiin lapsiini ja uskon että oma perheeni on ollut hyvä perhe, emme ole rikkaita emmekä köyhiä mutta uskoakseni hyvä perhe.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittanee sitä, että hyvätuloisissa perheissä on ehkä suurempi tarve pitää ongelmat piilossa, joten tulee vaikutelma siitä, kuin kaikki olisi kunnossa.

Ei ne pistä lapsia yöllä ulos leikkimään, sammu pihalle, tai potki ovia rikki, kotona kovaan ääneen tappelusta puhumattakaan.

Kaikenlaista tapahtuu, mutta hiljempaa ja huomaamattomasti.

Ei varallisuus kerro siitä, miten lapsia kohdellaan.

Vierailija
2/6 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä "hyvä" viittaa vakavaraiseen/varakkaaseen ja päällepäin ehjään perheeseen jossa ikävät asiat pidetään visusti kodin seinien sisäpuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä "hyvä" viittaa vakavaraiseen/varakkaaseen ja päällepäin ehjään perheeseen jossa ikävät asiat pidetään visusti kodin seinien sisäpuolella.

Niin, otsikossa pitäisikin olla päällepäin hyvien, ei hyvien. 

Vierailija
4/6 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräät upporikkaat oli narkkeja, isä, äiti, kaks tytärtä...

Vierailija
5/6 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rikkaan perheen lapsi. Minulla oli kaksi omaa yksityishevosta ja kesät vietettiin hevostellen ja purjehtien.

Isäni oli raivohullu, alistaja joka kontroloi koko perhettä. Väkivaltainen. Arvaamaton. Häntä piti totella sokeasti ja olla samaa mieltä hänen kanssaan.

Välillä pelotti mennä kotiin. Pahinta oli purjeveneessä jossa ei päässyt pakoon.

Välillä elämä oli painajaismaista. Isäni petti äitiäni prostituutoiden kanssa ja kärähti rattijuopumuksesta.,

Vierailija
6/6 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne Herlinitkin kertoo ettei se Pekka ollut kovin kiva ihminen, vaikka oli upporikas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi