Kuukautiset kateissa jo kolmatta kertaa...mitkä syövän oireita?
Yritin tiivistää otsikkoon aloituksen sisällön :)
Eli mulla menkat jo kolmatta kertaa jääneet välistä, eikä mitään tietoa mikä vialla, lääkärissä käynyt viimevuosina kun kierrossa ollut epäsäännöllisyyttä jne. mutta papa puhdas, ei sukupuolitauteja tmv. eikä lääkäri vaikuttanut huolestuneelta, mutta itse kyllä nyt alan olemaan. Pelkään että on syöpaa tai jotain vakavaa...millaisista oireista kannattaisia olla huolestunut ja painostaa että tekisivät lisätutkimuksia?
Lievää yhdyntäkipua myös esiintynyt ja ajallaan tunnetta että menkat alkaisivat, mutta eivät sitten kuitenkaan ole tulleet.
Kommentit (32)
vaihdevuodet voivat alkaa nuorenakin, ja niissä on todella monenlaisia oireita, ja ne esiintyvät yksilöllisesti; itsellä oli kaikkea muuta (n. 40-50 v) muttei kuumia aaltoja
välivuotoja? endometrioosia?
Se voi olla hormonihäiriö, laihdutus, stressi, esivaihdevuodet, joku katkos niissä vain tai muu. Ei tarkoita mitään vakavaa. Gyne voi auttaa jos huolettaa, ei ole vaan kiva käydä siellä.
Kantsus varmaan verikokeisiin lähete hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sieltä vois näkyä tai mitä kannattaisi pyytää katsomaan? Viime käynnillä varmaan otettiin jotain, muttei löytynyt niistä mitään paitsi matalaat rauta-arvot.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä vuodottomuus olisi syövän merkki? Eihän siinä ole mitään logiikkaa. Tarkistuta hormonitoimintasi.
Kyllä vuodottomuuskin voi olla yksi oireista:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/04429e88-13ba-480f-b575-39495…
No mitähän ihmettä taas. Kävin lukemassa tuon jutun, eikä siinä mainittu SANALLAKAAN, ett vuodottomuus voisi olla syövän oire, vaan päinvastoin.
Eivätkö ihmiset osaa todellakaan enää lukea? Ei ole ensimmäinen kerta, kun tänne on linkattu vastaavia "todisteita".
Jos vaihdevuosien jälkeen tulee vuotoa, se voi olla syövän oire. Myös vuodot kuukautisten välillä voivat olla syövän oire. Vuodottomuus ei ole tyypillinen syövän oire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sieltä vois näkyä tai mitä kannattaisi pyytää katsomaan? Viime käynnillä varmaan otettiin jotain, muttei löytynyt niistä mitään paitsi matalaat rauta-arvot.
-ap
Yhä edelleen ne hormonit. Hormonit. Tajusitko? Hormonit säätelevät kiertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä olisi tässä aika olennainen tieto. Eli onko vaihdevuosista kyse. Nehän saattavat alkaa jo kolmi-nelikymppisilläkin.
Täytän pian 37 vuotta joten ei epäilty ensisijaisesti vaihdevuosia eikä minulla ole ollut yöhikoilua joka kai yleistä tuossa yhteydessä.
-ap
Kyllä voi olla jo alkavia vv-oireiluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä olisi tässä aika olennainen tieto. Eli onko vaihdevuosista kyse. Nehän saattavat alkaa jo kolmi-nelikymppisilläkin.
Täytän pian 37 vuotta joten ei epäilty ensisijaisesti vaihdevuosia eikä minulla ole ollut yöhikoilua joka kai yleistä tuossa yhteydessä.
-ap
Osalla naisista ei ole koskaan yöhikoilua tai kuumia aaltoja.
Sinulla voi aivan hyvin olla esivaihdevuodet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kyllä voi olla jo alkavia vv-oireiluja.
Tarkoittaisiko tuo siis sitä että voisi olla ennenaikaiset vaihdevuodet? vai vain aikaiset ensioireet?
-ap
Olen 57v eikä ole ollut yöhikoiluja kertaakaan, ei ne ole mikään varma merkki menopaussista. Ja 37v voi hyvin olla jo vaihdevuosissa, ihme lääkäri sulla.
Olen aika hoikka, mutta toisaalta ollut suunnilleen saman painoinen koko aikuisiän, joten miksi vasta nyt alkaisi oireilla tuohon tapaan, kun muutoin ovat aina olleet säännölliset?
Rauta-arvot ovat myös aina olleet alarajoilla.
En tiedä voisiko silti johtua noista.
-ap