TP:t jouluviikolla 51
Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet!
Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!
en löytänyt meille pinoa,oliko se jo ??
Kommentit (14)
Voi Juhoa.. =( Inhottava tollanen korvakierre..Meilläkin ollaan sairasteltu, onneksi näyttää, että ollaan jouluksi kunnossa. Molemmat lapset oli vatsataudissa ja kuumeessa. Esikoisella nosti kuumeen yli 39 asteeseen ja kuopuksellakin oli 38.8..Tänään jo uskallettiin käydä kaupassa kävellen, että sai vähän happea..On poika vaan aika poikki vielä. Nyt vaan tarvii toivoa, ettei miehen kanssa olla jouluna vatsataudissa. Saatiin tauti siskon perheeltä, siellä kävivät kaikki sen läpi.
Onkos kaikki jo ihan joulukiireissä, kun ei ole ollut pinoa?! =)
Olen tänään (näillä näkymin, ellei se vatsatauti iske..) menossa kaupungille syömään. Kaveri asuu Saksassa, ja tuli eilen tänne Suomeen jouluksi!! Kiva nähdä pitkästä aikaa!! Ja muutenkin IHANA päästä hetkeks pois kotoa, kun molemmat lapset on roikkunu puntissa kolme päivää..Isi ei meinaa kelvata millään tällä hetkellä..Esikoinenkin on jäänyt ovelle huutamaan, kun olen esim. pikaseen käynyt kirjastoautolla. Isi on saanut väkisin raahata sen pois, että saan oven kiinni..Ostinkin kaupasta sellasen mini- sipsipussin pojalle illaks..lahjontaa.. =)
Kiirettä pitää :)
Koko viikko on ohjelmaa, lähinnä paketinvaihto kyläilyjä kummilapsien luona (kummilapsia on meillä 5!) Ja kaiken lisäksi meilläkin nuhaa ja yskää molemmilla tytöillä, onneksi ei kuumetta ainakaan vielä.
Sitten vielä esikoisellakin alkoi joululoma tarhasta jo viime torstaina eli ihanaa kun kaikki koko ajan kotona :) Välillä tytöt kyllä leikki pitkiä aikoja kivasti yhdessä... tai siis esikoinen leikkii esim. pikku pehmokoirilla ja nuorempi nappailee niitä ja katselee leikkiä.
Me ollaan lähdössä etelän aurinkoon lauantaina kahdeksi viikoksi joten olen vähän aikaa poissa linjoilta. Odotan aurinkoa, lämpöä ja ennen kaikkea maiseman vaihdosta niiiin paljon. Vähän erilainen joulu tänä vuonna, mutta mun vanhemmat ja veljen perhe lähtee myös joten seuraa riittää.
Nyt molemmat nukkuu joten taidan oikaista itsenikin sohvalle vähäksi aikaa!
j
Voi äitiliini, kun teidän Juho niin kovin sairastaa :( Toivottavasti ensi vuosi olisi parempi sen suhteen!
Täällä pidetään peukkuja pystyssä ettei taudit nyt iske esikoiseen, muuten leikkausaika ensiviikolla peruuntuu. Näillä näkymin välipäivät menee kaikki sairaalassa (sisään 27. päivä, toimenpide 28. päivä), mutta hyvä että asia saadaan kuntoon! Ainakin toivottavasti!
Kyllä täällä vähän joulukiireitä on... Sukulaisilla ollaan vierailtu ja käyty kinkku ja kuusi ostoksilla. Lahjat jo kaikki ostettu! Seuraavat päivät ennen joulua sisältää aikas hyvin siivousta, jouluruokien valmistusta ja leipomista.
Rauhallista joulun odotusta!
Minsku
Nyt se vatsatauti sit iski muhunki..Eilen illalla. No, yöllä oli, ja nytkin ihan hyvä olo jo. Jospa olisin päässyt näin helpolla??! *koputtaa puuta*..Saa nähdä, miten miehen käy..
Joeela! Mihin päin olette lähdössä? Mekin haaveiltiin, et jospa ens jouluks pääsis lähtemään reissuun..Ihanaa ja rentouttavaa lomaa teille!!!!!
Hyvää joulua teille!!!
toivotan joulusiivojen ja ruoanlaiton keskeltä!!jos en kovin ehdi olla koneella ennen aattoa!
t.äityliini ja Juho joka vaikuttaa terveeltä ja oppi eilen kiipeämään sängyllekin=)
Viimeisiä pakkailuja teen kun tytöt nukkuu. Kaikki alkaa olla hyvällä mallilla. Kummilasten lahjat viety, kaikki muutkin lahjat hankittu&paketoitu, siivottu, matkalaukut menossa kohta kiinni jne...
Ja huomenna lähdetään Kanarian saarille pariksi viikoksi.
Paikkana on Puerto Rico.
Käväsin eilen vielä ostamassa uudet matkarattaat meidän pikkuneidille, sellaset teutonian solanot ja vaikuttaa tosi kivoilta.
Muuten otetaan ergo-reppu mukaan ja niillä yritetään pärjätä, onneksi esikoinen on reipas kävelijä.
**OIKEIN ILOISTA JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2007 KAIKILLE TP-ÄIDEILLE**
Palataan reissusta vasta ensi vuoden puolella...
j ja tytsyt (4v5kk ja 1v 1kk)
Joeela,ihanaa reissua,oon ite kolmesti ollut Kanarialla!je ensi kesänä siskon häihin espanjaan=)
jos joku tätä lukee vielä niin eilen Juho päästi irti tuesta ja lähti kävelemään,jee!!
kävelee pienen matkaan n.2 metriä ehkä=)
eniten konttaa vielä ja menee tukia vasten.
JOULUILOA KAIKILLE!!
äityliini ja tepasteleva ja kiipeilevä joulutonttu Juho
Me ollaan vasta huomenna lähdössä joulunviettoon, joten täällä ollaan edelleen.. =)
Onnea kävelemään oppineelle Juholle!!! Ihanan näköisiä ne ensimäiset askeleet. =)
Meillä molemmat lapset päikkäreillä, tyttö ollut partsilla jo 3h15min, kohta varmaan tarvii jo herättää??! En ole tottunut näin pitkiin päikkäreihin.. =)
Meillä pukki on tuonut jo yhden lahjan juusen alle, saavat lapset avata sen kun heräävät..On niin iso, ettei mahdu mukaan. Mietittiin miehen kanssa, et eikös ole ihan sama avaako sen päivän etukäteen vai jälkikäteen. Saadaan ehkä hetki nauttia rauhasta illalla, jos innostuisivat molemmat leikkimään sillä (leikkikeittiö).
HYVÄÄ JOULUA KAILILLE TP:LÄISILLE!!!!!!!
Eli meidan hotellissa 5 nettipistetta!
Kivaa on mutta ei mikaan kunnon helle +18-20 astetta.
Esikoinen ui lammitetyissa altaissa ja nuorempi suhailee joka paikkaan.
j
Joeela kanarialta kirjoitti,en ole kade en=) hih hih
Joulu on loppusuoralla ja vaakalle en ees mene=)
Lahjoja lapset saivat tosi paljon,äidistä:liikaa!!
piti paljon vanhoja leluja laittaa pois vaikka tyttö ei olis luopunut mistään.
Joulupukki kävi anopilla jossa aatto oltiin eikä Juho välittänyt yhtään,touhusi vaan omiaan,hassu poika;Katri pelkäsi tosi paljon 1v ikäisenä pukkia.
Sitten oon vaan syönyt ja pierenyt=) heh joo,sori mun jutut.
kamalat menkatkin on.
Juho joskus päästää tuesta ja vähän matkaa kävelee mutta ei vielä kokonaan kävele,kiipeilytaito karttuu ja sohvallekin poika pääsee,vaarallista,vaarallista!
Tapaninpäivänterkuin:
äityliini ja joulutonttuset Juho n.1v1kk(liki) ja Katri
Juu, kiva olla täällä Suomessa, kun on pihalla märkää ja pimeetä..Toiset vaan köllöttelee auringossa. =)
äityliini76:
Joeela kanarialta kirjoitti,en ole kade en=) hih hihMites muiden joulut meni? Meilläkin pukki oli anteliaalla tuulella. Lahjoja tuli, muttei sentään niin paljoa kuin viime vuonna, kun poika ei jaksanut edes kaikkia avata..Tai no silloin avasi myös kaikki siskon lahjat.. =) Pukkia meillä ei käynyt. Ja tosiaan, suklaata ja vihreitä kuulia olen herkutellut oikeen urakalla.. =)
Meillä tänään pojalla 4v neuvola. Ei ole oikein innostunut lähtemään, joten otin vanhat kasvatuskeinot käyttöön..lahjonta, kiristys ja uhkailu..sovittiin, et mennään mäkkäriin namijädelle (Mc Flurry), jos tekee kaiken neuvolassa reippaasti.. =) saa nähä, miten käy.. =)
H ja lapset (kumpikin kolmen päivän päästä) 1v2kk ja 4v
nostoa etusivulle.
Tänne ei kummempaa,paitsi ankara väsymys kun Juho alkanut aina vain aikaisemmin aamulla heräämään=(
tänäänkin 6:30...
Muuten on kivasti kävellyt tänään muutamia kertoja joten ajan kysymys vaan milloin lähtee kunnolla ja niinhän se aluksi on että tuesta tukeen kävelee ja sitten matkat alkaa pidentyä.
Katri onkin ollut kaverillaan monta tuntia,tulee kotiin aivan näillä hetkillä!
eilen mun ylensyönti ja mässääminen kostaantui ja oksensin ja maha oli tosi sekaisin ja kipee,tänään olen syönyt aika vähän.
kuulumisia kehiin arvon mammat=)
me joulumammat 05 myös on siirrytty taaperopuolelle=) niinpä en juurikaan vauvapuolella enää käy nyyh ja niisk=)
äityliini ja Juho tasan 1v1kk!!
heips!
nostoa etusivulle,Juho kuumeessa eilisillasta asti=(
kummipojan synttäritkin peruttiin.
Harmittaa kun koko ajan kipeenä,olen varma että pian menee korviin.
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA TP:T!!
äityliini ja tuesta tukeen kävelevä Juhis
On ollut taas kaikkee meillä ja päällimmäisenä että Juho taas sairastaa=(!!!
korvatulehdus molemmissa korvissa ja kuumetta!
tää on pojan 8.korvatulehdus ja se korvalääkärihän siirtyi tammikuulle,voi että!!
Joulukin tulee pian mutta en oo jaksanut ees siivota...onneksi kaikki lahjat ostettu ja paketoitu ees.
Juho on toissapäivänä kun ei vielä ollut näin kipeä,kävellyt 12 askelta muutamaan kertaan=)!!!
äityliini ja Juho potilas