Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetko olevasi ennakkoluuloinen?

Vierailija
25.08.2023 |

Otsikossa kysymys. Itse annan ehkä yleensä ulospäin vaikutelman että olen avarakatseinen ihminen. Tuomitsen yleensä toisten rasistiset ja homofobiset kommentit ja yleensäkin negatiiviset kommentoinnit vaikkapa ihmisen ulkonäköön tai habitukseen liittyen.

En kuitenkaan voi sille mitään että syvällä sisimmässäni minulla on ennakkoluuloisia ajatuksia. Saattaa olla että ärsyynnyn tietynlaisista ihmisistä. Ainakin jokseenkin minulla on rasistisia ajatuksia vaikkapa ulkomaalaisia kohtaan. Toisaalta minulla on väheksyviä ajatuksia myös joitain ihan kotimaisia ryhmiä kohtaan salaa. Omassa toiminnassani arjessa kuitenkaan en syrji ketään vaikka mielessäni niin teenkin. En myöskään kirjoittele törkeyksiä nettiin. Kaikesta huolimatta tiedän että salaa mielessäni omaan ja rasistisiakin ajatuksia. Mielessäni välillä pidän toisia ihmisiä parempina kuin toisia.

Koen oikeasti ajatuksistani huonoa omaatuntoa vaikka elämässäni pyrin käyttäytymään kaikkia kohtaan samanarvoisesti. Olen myös aidosti yrittänyt muuttaa omaa ajatusmaailmaani, mutta jotenkin tuntuu että se ei onnistu ollenkaan tai on hyvin hidasta. En usko että olen paha ihminen, mutta en ole negatiivisista puolistani ylpeä. Pystyykö muut ihmiset samaistumaan yhtään tähän tekstiini?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän