Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos valtionvelkaa voisi maksaa vapaaehtoisesti pois, maksaisitko?

Vierailija
25.08.2023 |

Itse maksaisin varmaan sen pienen 50€/kk sinne. Olen matalapalkkainen yh.

Miksei valtionvelkaa voisi maksaa myös vapaaehtoisilla maksuilla kansalta? Olemme kovia maksamaan velkaa, itsellänikään ei sitä ole muuten kuin valtion puolesta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyödyttäisi? Naapuri ei kuitenkaan maksa omaa osaansa ja sitten mun pitää maksaa sekin. Kuulostaa ihan vasemmistolaiselta ajatusmallilta.

Tämä. Luvattaisiin vaikka alempi veroprosentti kun maksat 'oman osuutesi pois' ja vuoden päästä se kumottaisiin ja vasurit hurraisivat.

Vierailija
22/24 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen veroja maksava lyhentää valtion velkaa omalta osaltaan. Se riittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö kysymys, pitäisi kysyä maksaisitko mieluummin valtionvelkaa pois tai peräti heti pois vai maksaisitko vain korkomenoja. 

Paljonko suomen valtionvelka on per nuppi? 

Per asukas Suomen valtionvelka on vähän yli 27 000€. Joku voisi maksaa osuutensa kerralla pois ja joku voi maksaa vain korkoja tai ei niitäkään. Eikö kannattaisi silti mahdollistaa niiden maksaminen?

Ap

Vaikea toteuttaa koska suomi elää jatkuvasti yli varojensa eli me ylläpidämme elintasoa mihin meillä ei ole varaa joten otamme lisää velkaa kokoajan. 

Itse pidän yllä elintasoa johon minulla on varaa.

Vierailija
24/24 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyödyttäisi? Naapuri ei kuitenkaan maksa omaa osaansa ja sitten mun pitää maksaa sekin. Kuulostaa ihan vasemmistolaiselta ajatusmallilta.

Ei! Vaan jokainen laittaa tilille minkä summan haluaa jos haluaa. Ei pakollista eikä mitään osuutta ole kenelläkään, vain laskennallisesti kuten nytkin. Tili auki ja ilmoitus että sinne saa maksaa halutessaan valtionvelkaa pois.

Voisi olla vaikka jokin sääntö, että korkokuluja ei siitä makseta, pääomaa vain. Valtio neuvottelee korkoasiat muutenkin.