Raiskauksesta epäillyt ulkomaalaiset miehet tallentuivat kameraan Oulussa.
Olivat siis todella ulkomaalaisia, vaikka joku sitä täälläkin niin epäili..
Kommentit (12)
Mitenköhän raiskaajien puolustelijoitten suut nyt pannaan? Olleet aika hiljasia...
Vierailija:
Mitenköhän raiskaajien puolustelijoitten suut nyt pannaan? Olleet aika hiljasia...
kohdistuvissa raiskauksissa eli näissä ns. puskaraiskauksissa. Siitä ei pääse mihinkän.
Mutta heistäkin sitä tekee vain murto-osa!!!
oliskohan kuitenkin niin, että yllättävän iso prosentti raiskaajista on ulkomaalaisia. Ei ulkomaalaisista raiskaajia.
Dodiin pääsenpäs taas avaamaan sanaisen arkkuni:)
...nakyi aan pisteet yms katoavan *tekee joskus semmosta taa kone(, mutta anyvay
Mielestani ihminen on ihminen oli se sitten syntynyt missa maassa tahansa ja tasta ei pitaisi sivistysvaltiossa edes olla tarvetta muistuttaa. Itsekin olen ulkomaalainen jos menen esim thaimaaseen taikka usaan visiitille.
Ihmiset ovat sitten yksiloita syntymamaahansa tai juuriinsa katsomatta.
Tosiasia on kuitenkin se, etta maahanmuuttajien rikostilastot suhteessa maaraan ovat melko pelottavia. Se ei kuitenkaan tarkoita etta kaikki maahanmuuttajat olisivat kieroutuneita mieleltaan.
Jossain joku on puolustellut elaman koettelemuksilla yms kun ovat niin huonoista oloista ja pahoja asioita joutuneet kokemaan. Mielestani se taas ei saisi olla mikaan oikeus kayttaytya mielensa mukaan toisten kustannuksella.
Varmaan aika suuressa merkityksessa on myos kulttuurierot koska monessa maahanmuuttajien kotimaissa miehella on tietty rooli ja tietyt vapaudet joita meilla suomessa ei ymmarreta eika tarvitsekkaan toki ymmartaa koska sekaan ei saa olla oikeutus tehda pahoja asioita.
Joku muslimi tms tyyppi vaitti mediassa etta vika on raiskausjuttujen tiimoilta meidan naisissa koska pukeutuvat paljastavasti ja aiheuttavat miehille turhia houkutteita tietentahtoen.... No samat houkutteet ne suuntautuvat meihin suomalaisiinkin.
Itse olen asiakaspalveluammatissa ja tekemisissa jonkin verran myos ei suomalaisten kanssa ja paaosin todella kohteliasta porukkaa on ollut. Aalioita nyt mahtuu sitten molempiin porukoihin mutta normaali olosuhteissa ei pahaa sanottavaa minulla kylla ole.
Naita negatiivisia kokemuksia on itsellekkin kuitenkin kertynyt turhan paljon lahinna yoelamassa.
Esim eraassa Alan pizzeriassa Oulussa seurasin kaverini kanssa kun naisasiakas asiallisesti huomautti kun pizzastaan loysi huikean kokoisen perunankuoren. Huomautus varmaan olisi tullut myos vaikkapa kotipizzassa, mutta henkilokunnan kayttaytyminen ei varmaankaan olisi ollut ihan samaa luokkaa. tyontekia kertoi asiakkaalle ettei se ole perunan kuori ja etta rouva pitaa nyt suunsa kiinni.
Rouvan seurueen muut tietysti hammastyivat ja rouvan mies koetti asialisesti tilannetta selvittaa. Tama oli iso mies ja olisi varmasti halutessaan uskaltanut aantansakin korottaa. Tyontekia kavi hakemassa kaverinsa takahuoneestaja tama oli sitten aivan raivoissaaan. Huoritteli uhkaili ja karjui kaikkia seurueesta jattamaan ruokansa siihen ja haipymaan tai han tappaa kaikki pizzeriassa.
Nainen otti kannykan ja aikoi soittaa poliisit ja ukkeli karjui tappavansa poliisitkin haki paistajalta pizzantekeleita ja rupesi nakkelemaan niilla asiakkaita. Tassa vaiheessa poistuimme mutta jaimme ulos ikkunasta katsomaan ja siellahan nakeltiin sitten tuoleista lahtien. kunnes poliisi sitten meni paikalle.
En elaissani ole tuollaista ruokapaikassa kokenut.
Aika monesti olen saanut kuulla uhkaavia huomautuksia etta mita sa vahtaat yms ja tulee mieleen etta johtuuko meidan suomalaisten ennakkoluuloista joita sitten ovat joutuneet kokemaan vai mista tuo mutta itse olen ulkomaalaisia ihmisia nahnyt ikani eika varmaan kiinnosta ruveta vahtaamaan ketaan.
On uhkailtu veitsella ja piilotetulla aseella yms. Itsekaan en nuorempana mikaan sadekeha paanpaalla kulkenut kadulla mutta silti naiden maahanmuuttajien kanssa totuin lopulta olemaan aina vahan varuillaan.
Sakaan mahtuu varmasti kunnollisia tyyppeja vaikka milla mitalla, mutta kyllahan se vakisinkin muuttaa ihmisten asenteita negatiiviseen suuntaan jos ekana tulee mieleen kun kuulee taikka lukee esim jonkun naisen raiskatun, niin etta onko ulkomaalainen tekija ja oikeen yllattyy jos ei ole. Eihan nain pitaisi joutua ajattelemaan.
Varmasti moni haukkuu ensimmaisena minua rasistiksi, juntiksi, jalkeenjaaneeksi, aivottomaksi idiootiksi mielipiteideni takia, mutta voin vakuuttaa etten ikimaailmassa ole rasisti ollut enka ole voinut Rasismia hyvaksya. Mutta jos kadulla tulee vastaan sakki ulkomaalaiselta nayttavia tyyppeja tulee vakisin ainakin hieman varautunut olo ja se ei johdu siita etta vastaantuliat ovat juuriltaan ulkomaalaisia vaan ihan kokemuksen kautta. Yleensa onneksi turhaan.
Itse asiassa tama muotivillitys nimittaa rasistiksi heti kun vihjaiseekaan maahanmuuttajasta jotain negatiivista on jotenkin erittain typeraa.
Ikaankuin heita ei saisi arvostella vapaasti kuten meita suomalaisiakin.
Tv ssa saattaa tulla dokumentti jossa selvastikkin tilanteestaan karsiva maahanmuuttaja kertoo kuinka me suomalaiset olemme niin rasistisia ja kohtelemme heita niin huonosti joka on myos yleistamista ikaan kuin kaikki olisimme rasisteja. Kaanteista dokumenttia en ole koskaan nahnyt paitsi jotain nimenomaan uusnatsipaskaa. ...niin ja poliisitv.
Ja kuitenkin vaitan etta suomessa turvapaikan saaneella on melko hyvat olot verrattuna valtaosaan muista maista.
Tokihan hadassa olevaa tuleekin auttaa koska taytyy muistaa etta joskus saatamme itse olla samassa asemassa. Olisikohan meilla vaikkapa Turkissa lahellekkaan yhta hyvat olot kuin mita me pakolaisille tarjoamme. Ja kun hata suomessa olisi ohi saisimmeko jaada edelleen heidan vieraikseen esim silla perusteella kun olemme siella jo useamman vuoden asuneetkin.
Sitten tuntuu etta omat vahaosaisemme ovat jaaneet toisarvoiseen asemaan koska haluamme nayttaa etta olemme niin sivistynyt kansakunta ja haluamme asettaa muut itsemme edelle.
Olen henk koht sita mielta etta jos lankomiehella palaa talo voi han tulla luokseni asumaan kunnes saa itselleen katon paansa paalle mutta sitten onkin aika lahtea omien siipiensa alle. Tietysti tama asia ei ole ihan taysin pitava vertaus mutta suuntaa se antaa.
Mutta.....
Vaikka tassa lahinna pahaa tuli maahanmuuttajista puhuttua en silti tarkoita etta minulla olisi erityisemmin mitaan heita vastaan.
Nama pahojen tekijat ovat kuitenkin yksiloita joten yleistaa ei saa.
Mutta Tassa yhteiskunnassamme on vaan niin paljon nyt jotain vialla kun osa ihmisista ei voi sietaa erinrotuisia ihmisia ihan vaan silla perusteella etta ovat erinrotuisia. Ja taas toinen puoli on niin sinisilmaisesti heidan puolellaan etta kaikki tosiasiat unohtuvat.
Ja tahan jalkimmaiseen kuuluu itese paattava elin. Se taas lisaa toisessa puolessa vihaa entisestaan.
Olisiko sitten tuo laki etta raiskaajat ja pahojen rikosten tekijat palautettaisiin kotimaihinsa ja etta perusteetta taalla tukia yms nauttivat kokisivat saman kohtalon jonkinlainen ratkaisu.
Tietysti on paljon sellaisia ihmisia jo taalla ketka ovat syntyneet ja kasvaneet taalla mutta jonkin sortin kompromissihan olisi kuitenkin hyva loytaa ja ainakin nailla perheilla ei saisi olla mitaan erityis oikeuksia taikka avustuksia verrattuna Suomalaisiin.
Ja jos asia on niin ettei heilla olekkaan niin olen sitten vaarassa ja sillekin asialle olisi hyva tehda jotain koska tama on aika yleinen olettamus meilla asiaa vain kuulopuheillaan kommentoivilla.
Samahan on toki myos ihan Suomalaisillakin etta mielestani tyoton ei saisi tienata eneman kuin toissakayva. Itselleni jaa jotain 300e laskujen jalkeen ja vaimollani ehka 100e ruokaan vaatteisiin yms kuukaudessa ja meidan nelihenkinen perhe tulee silla ihan valttavasti toimeen.
Kerran minulta varastettiin lompakko ja luottokorttini oli sen huomatessani h;ylatty tyhjaksi. Menin soskuun ja pyysin rahaa laskuihin ja ruokaan ja vastaus minulle oli aika tyly etta kun minulla on tyopaikka niin en saa mitaan vaan minun tulisi lainailla sukulaisilta. Kun kerroin etta ei kellaan ole ylimaaraista niin paljon lainailla niin sain jotain 25 euron arvoisen ruokakuponkin kauppaan ja ankarasti korostettiin etta silla ei saa sitten tupakkaa tai viinaa ja se tulee maksaa kuukauden kuluessa takaisin. Kiitin ja kumarsin.
Tuonne soskuun paaseminen jo toissakayvalle oli kova homma kun jonotin tyoajalla sinne ensin tunnin jonka jalkeen oli kuulemma ruokatunti enka joutanut kaamaan pidemmaksi aikaa ja seuraavana paivana vasta paasin sisaan. Samalla jonon ohi kulki rentun nakoisia tyyppeja jotka saivat rahaa kun vaan isolla aanella pyysivat. Ja ei tarvinnut maksaa takaisin. Varmaan samat tyypit jotka Sen autokeikan tekivat ja mun lompakon saivat.
Pankkikaan ei ensin luvannut korvata mitaan vaikka olin kortin kuolettanut ajoissa. Vasta pitkan intoksen jalkeen paasin nordean luotto osastolle kertomaan etta itsekin myyjana tiedan etta pienemmissa kaupoissa varsinaakaan ei tule varastetuista korteista tietoa vasta kuin viikon paasta ja kasihoylaa kayttaville ei koskaan.
No tulipahan purnattua mutta.... ei jaksa enaa nyt nukkumaan!
YHTÄÄN silminäkijääkään EI ole ilmaantunut.. mikä on outoa. Missä raiskaus siis oikeesti tapahtui?
Sitten kukaan kunnon muslimi ei työskentele pizzeriassa missä käsitellään sianlihaa ja alkoholia. En ole itse muslimi mutta asuin vuosia Tanskassa ja rasismia onhan sitä jokapaikassa, mutta täällä sekin on jotenkin vieläkin juntimpaa.
Sitten kukaan kunnon muslimi ei työskentele pizzeriassa missä käsitellään sianlihaa ja alkoholia.
[/quote]
Olen asunut lähes koko elämäni Ruotsissa ja siellä melkein kaikki baarit ovat muslimien omistamia. Ainakin Tukholmassa. Kyllä ne sitä alkoholia voivat käsitellä, jos sillä elantonsa täällä päin maailmaa pystyvät hankkimaan. Ja tiedän, että olivat muslimeja kun mulla oli yks kaveri joka aina valitti drinkeistään, ettei ole oikein tehty ja pyysi niitä maistamaan, jolloin vastasivat, etteivät voi maistaa koska ovat muslimeja.
mutta hän ei takuulla koskis sianlihaan eikä alkoholiin, ei mistään hinnasta!!! Eikä menisi kapakkaan töihin mistään hinnasta.
Tämä ei päde siis jokaiseen muslimiin. Olen itse kristitty enkä kunnioitas kyllä miestä joka tinkii tälläsista asioista..
Älä arvostele muiden elämää, muslimi on yksin vastuussa elämästään vain ja ainoastaan JUMALALLE! Ei ole toisten elämä sanoa onko hän kunnon muslimi vai ei!
Pizzerioitakin on erilaisia, monissa on tarjolla vain halal-lihaa.
Vierailija:
YHTÄÄN silminäkijääkään EI ole ilmaantunut.. mikä on outoa. Missä raiskaus siis oikeesti tapahtui?Sitten kukaan kunnon muslimi ei työskentele pizzeriassa missä käsitellään sianlihaa ja alkoholia. En ole itse muslimi mutta asuin vuosia Tanskassa ja rasismia onhan sitä jokapaikassa, mutta täällä sekin on jotenkin vieläkin juntimpaa.
mutta en lähtis ikinä enää ravintolaan töihin!! Se on niin paska työ ja työympäristö, aina saa katella juppoja ja kun en itse en juo niin arvaatte kuinka mua vitutti nuorena kun eksyin sille alalle kun muitakaan töitä ei ollut saatavilla. Ei ikinä enää!!!