Onko täällä muilla lähes joka päivä tuoreita yrttejä pöydällä?
Mulla on usein, asun yksin ja ne menee melkein kukista.
Kommentit (10)
Minulla ne on näin kesällä pihalla.
Tillit meni eilen kalakeittoon ja nyt on tuoreyrtitön keittiö.
Normaalisti ostan yrtit tarpeeseen ja jos jotain jää yli, niin menee leivän päälle tai salaattiin seuraavana päivänä.
Olisi mutta kissa syö ne. Joten on vain korianteria (siihen ei koske) ja kissan oma heinätupsu.
Mulla on semmonen suuri kukkaruukku ruokapöydällä seinää vasten ja siinä kasvaa kokoajan tilliä, basilikaa, persiljaa, korianteria ja oreganoa. Pari kertaa vuodessa vaihdan mullat ja viikoittain kastelen.
Ei lähes, vaan joka päivä. Kesällä paljon yrttejä kasvamassa. Talvella on sisällä vähintään basilika, yleensä jotain muutakin.
Täällä on yrteistä keskusteleminen kielletty.
Tokihan mulla aina on yrttiä kasvamassa.
Vierailija kirjoitti:
Just tein mutti-ragua 2 litraa ja lisäsin tuoretta basilikaa ja oreganoa joukkoon hautumaan. :P
Sama, tosi itsekasvatetuista san marzano tomaateista. Yrtit hain pihalta - rosmariini, basilika, meirami, timjami ja salvia kasvaa kukkapenkeissä kun on niin kauniita kukiessaan. Purkitin loput tomaattikastikkwet talven varalle.
Samoin äsken syötyyn lohikeittoon tillit ja ruohosipulit kasvilavasta. Keräsin myös korianterin siemeniä varastoon.
Noita tulee niin paljon, pakastan ja kuivaan enkä tarvitse talvella sisällä kasvattaa
Just tein mutti-ragua 2 litraa ja lisäsin tuoretta basilikaa ja oreganoa joukkoon hautumaan. :P