La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (37706)
Ajattelin, että huomenna en katsoisi La Promesaa. Saa nähdä, miten käy.
Voisiko Cruz olla ollut avioliitossaan pettäjä ja lapsillaan Manuelilla ja Leonorilla joku muu isä kuin Alonso? Itsehän Cruz on hirveän mutasukkainen ja tapatti ainakin Doloresin, miehensä rakastajattaren. Ja Cruz on nytkin hyvin vihainen, kun luulee Alonson taas pettäneen ja nyt Maria Antonian kanssa. Tosin, mitä itse tekee, siitä toista epäilee. Cruzilta tietysti voi odottaa mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Cruz olla ollut avioliitossaan pettäjä ja lapsillaan Manuelilla ja Leonorilla joku muu isä kuin Alonso? Itsehän Cruz on hirveän mutasukkainen ja tapatti ainakin Doloresin, miehensä rakastajattaren. Ja Cruz on nytkin hyvin vihainen, kun luulee Alonson taas pettäneen ja nyt Maria Antonian kanssa. Tosin, mitä itse tekee, siitä toista epäilee. Cruzilta tietysti voi odottaa mitä tahansa.
Sopisi sarjan päättömyyteen, ettei Alonso olisi heidän isänsä. Sarjassa ei ole järjen hiventä. Kaikkea voi tapahtua. Sarjan filosofia: katsojien sietokyvyn koetteleminen katkeamisen rajoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä promesalaista esittävän ison julisteen haluaisit seinällesi?
Mun vastaus: Manuel
Kiva kun tää kiinnostaa lapsiakin.
Nyt hämmästyin itseäni, tuli heti mieleen että haluaisin julisteen missä Lope, Simona ja Candela kokkaavat Promesan köökissä.
Pistikö Romulo Grigorion kylmäksi?
Vierailija kirjoitti:
Kiitti tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ollaan vuodessa 1915?
Tuohon aikaan Espanjan kuningas oli Alfonso XIII, jolta ajalta on uusi Ylen sarja ENA, joka olii Alfonso XIII:n vaimo. Aika niljake mieheksi. Alfonso XIII petti vaimoaan törkeästi ja teki 5 lasta avioliiton ulkopuolella. Samoinhan oli tehnyt isänsäkin. Ja tuon juhlia Cruz piti niin arvossa, että yritti päästä niihin kaikin keinoin, mutta ei päässyt.
Eipä ENAn isoisä Albert pettänyt Victoriia. Tekivät hurjan katraan. Victorialta periytyi sitten kohtalokas hemofilia veritauti, jonka kantajia olivat tyttäret kuten ENAkin ja se tarttui vain poikiin.
Tosielämän suru: kun Albert kuoli, Victoria vaipui synkkyyteen. Taisi kaivata pitkän loppuelämänsä Albertiaan. Hänellä oli lohduttajana muistaakseni intialainen rakastaja. Pitää tarkastaa, oliko niin. Victoria oli seks
Wikipedia:
Mohammed Abdul Karim (1863 20 April 1909), also known as "the Munshi", was an Indian attendant of Queen Victoria. He served her during the final fourteen years of her reign, gaining her maternal affection over that time."
Wikipedisssa kerrotaan myös, että suhde oli platoninen. Muistan kuitenkin lukeneeni, että ilmeisesti epäiltiin, että suhde oli intiimi. Se oli väärä luulo siis todnäk.
Kun kuningatar Victoria kuoli, sai intialainen äkkilähdön hovista, vaikka oli ollut kuningattaren uskottu.
JUONIKYSELY
-----------------------
Puistattava kysymys, mutta jäi vaivaamaan.
Kaivoiko Pía arkun esiin. Oliko mukana muita. Otettiinko näytteitä vai mitä tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alonso tarvii taas konjakki hörppyä
Ettei nyt vaan riistäytyisi käsistä.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti 😛 olet jo niellyt koko syötin kaikkine vieheineen. Siispä katso vaan ja nauti 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, voisi kuvitella että viimeistään teini-iässä pääsisi eroon julisteista. Varmaan toiset täällä kokevat myös toisten ulkonäön arvostelun voimaannuttavana.
Pekingin ankkaa olisi mukava nähdä kartanon ruokapöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, voisi kuvitella että viimeistään teini-iässä pääsisi eroon julisteista. Varmaan toiset täällä kokevat myös toisten ulkonäön arvostelun voimaannuttavana.
Ulkonäkö on niin kiinnostava, ja tykkään julisteista vaikka olen 77v
Vierailija kirjoitti:
Pekingin ankkaa olisi mukava nähdä kartanon ruokapöydässä.
Candela, Simona ja Lope! Reseptivinkki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa julisteissa on. Aiheita on laidasta laitaan. Myös omista kuvista voi teettää julisteita, mustavalkoisia tai värillisiä.
Vierailija kirjoitti:
Just niin, puhut asiaa, että käytetään näyttelijöistä nimeä, joka heillä sarjassa on! Oon kirjoittanut tästä jo useita viikkoja, mutta tulee vaan kuraa niskaan. Näistä nimistä tajua ketä on Himena, Jimppu, Kimppu, Nope yms ihmeellisyydet!
La Promesaa suomalaisittain.
Vierailija kirjoitti:
JUONIKYSELY
-----------------------
Kaivoiko Pía arkun esiin. Oliko mukana muita. Otettiinko näytteitä vai mitä tehtiin.
Pia ja Curro ovat tällä hetkellä etsimässä myrkytysasiantuntijaa avukseen. On näytetty vasta Pia kaivamassa maata hautausmaalla. Oli yksin. Arkun avaamista en ole (vielä) nähnyt.
Joku LP fani kirjoitti: Tämähän on ihan älytöntä. Miltä Manuelista tuntuisi, jos hän saapuisi haudalle itkemään ja näkisi siellä Pian lapion varressa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JUONIKYSELY
-----------------------
Pia ja Curro ovat tällä hetkellä etsimässä myrkytysasiantuntijaa avukseen. On näytetty vasta Pia kaivamassa maata hautausmaalla. Oli yksin. Arkun avaamista en ole (vielä) nähnyt.
Joku LP fani kirjoitti: Tämähän on ihan älytöntä. Miltä Manuelista tuntuisi, jos hän saapuisi haudalle itkemään ja näkisi siellä Pian lapion varressa?
Huh huh, minulla ottaa jo aivoihin ja sydämeen. La Promesan tuotanto saa maksaa mahdolliset lääkärikulut 😱.
Vaya, vaya, vaya, t. mummo 60v. 😍 ja Manuja seinälle.