Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (36320)

Vierailija
8321/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te siivilöitte hyttysen nielette kamelin.Voisitte ottaa asian idean talteen eikä niitä pilkkuja.Mitä siinä textissä halutaan sanoa tai opettaa.Ette kai te kirjoja lue niin että tutkitte pilkkuja ja kirjaimia kun lukee lennosta sen tarinan idean.

Kas kun siitä tekstistä on vaikea saada selvää, jos puuttuu välimerkit ja muutenkin on täyttä tajunnanvirtaa. Kirjat on kirjoitettu niin, että lauserakenteet on kunnossa ja välimerkit paikallaan, jolloin voi keskittyä siihen itse sisältöön. Ei niitä kielioppisääntöjä huvikseen ole keksitty, ne on olemassa lukemisen ja ymmärtämisen helpottamiseksi. 

KIRJAT EI KAI KESKUSTELU PALSTA OLE MIKÄÄN KIRJA: oletko ufo oikein.

Vierailija
8322/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petra Arcosko siellä kiukuttelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8323/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin jätän loput kommentista lukematta kun huomaan, että ensimmäisen lauseen jälkeen ei ole välilyöntiä. Sitä on vaan niin ikävä/sekava lukea. Jää silti varmasti hyviä kommentteja lukematta sen takia. 

Kun tähän välilyöntiin on täällä monesti puututtu ja sitä pyydetty, ei ao. henkilö nyt varsinkaan sitä tee. Ei kukko käskien laula. Unohdetaan koko juttu ja annetaan kirjoittajan pitää vaivansa.

Tämä on keskustelu palsta eikä mikään kirjailijoiden kilpailu.

Vierailija
8324/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Promesan pöydällä onkin pöytä lamppu,missä kaistapää eikun kaksipää kotka varressa.

Vierailija
8325/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin jätän loput kommentista lukematta kun huomaan, että ensimmäisen lauseen jälkeen ei ole välilyöntiä. Sitä on vaan niin ikävä/sekava lukea. Jää silti varmasti hyviä kommentteja lukematta sen takia. 

Kun tähän välilyöntiin on täällä monesti puututtu ja sitä pyydetty, ei ao. henkilö nyt varsinkaan sitä tee. Ei kukko käskien laula. Unohdetaan koko juttu ja annetaan kirjoittajan pitää vaivansa.

Tämä on keskustelu palsta eikä mikään kirjailijoiden kilpailu.

Nyt tämä kirjoitusohjeista kirjoittaminen päättyköön tähän, piste ja kiitos.

Vierailija
8326/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo viestit erottaa jo parin sanan jälkeen ja voi jättää lukematta. Noihin ei kannata tuhlata aikaa puhumattakaan, että alkaisi kommentoimaan.

Oikeasti onko lukeminen kiinni välilyönnistä.Onko vauva.fi vaatimus keskusteluun kirjailijan vai toimittajan koulutus välilyönneillä.

Jos on vaatimus oikeinkirjoitukseen, alusta varmasti poistaa virheelliset yritykset. Olen huomannut, että kun ei ole mitään sanottavaa, mitään mielipidettä mistään,  aletaan saivartelemaan pilkusta. Säälittävää, minä olen pitkänkin tekstin ymmärtänyt vallan mainiosti. Ei minua pillun,  anteeksi pilkun puute haittaa millään tavalla. Toivottavasti ei teitäkään :D

Vierailija
8327/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän takia Ylen ohjelmaoppaassa näyttäisi 3. kaudella olevan 250 jaksoa, kun niitä kuitenkin on " vain" 131..

Vierailija
8328/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän takia Ylen ohjelmaoppaassa näyttäisi 3. kaudella olevan 250 jaksoa, kun niitä kuitenkin on " vain" 131..

Siis minkähän takia..

Vierailija
8329/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkähän takia..

Kausi 2/122 jaksoa + Kausi 3/131 jaksoa on yht. tuo 250 jaksoa. Ovat laskeneet siis kakkos- ja kolmoskauden jaksot yhteen.

Vierailija
8330/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, kausi 2/119 + Kausi 3/131 = 250

Vierailija
8331/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeesti te pilkunnuttijat, lopettakaa jo, pliis.  Miksi pilata kiva ketju kinasteluun. 

Vierailija
8332/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vasta tänään viikon jaksot, ihan mielenkiintoista,hölmöä kun Jana paikalla kun Jimena ja Manuel keskustelee. Cruz haluaa pilata monet asiat kartanossa, mikähän olisi hänelle mieleen. 

Vierailija
8333/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kilpailu Suomeen! Ilmapilkunnuoleminen!

Vierailija
8334/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilkun viilaamisen ymmärtää jos on pankissa töissä.Mutta nyt on keskustelu vapaa ja aiheena YLE TV sarja.Tämä ei nyt ole mikään virallinen keskustelu vaan aihe vapaa ja kaikki kirjoittaa omaan tyyliin.Nämä ei ole mitään virallisia arvostelu raateja.Luuletteko että vauva.fi lukee oikein palkattu toimittaja ja kirjailija joukko?Ihan vain kuulkaa tavallisia ihmisiä.Mutta ette pysy aiheessa La Promesa jos kirjoitatte kirjoittelu virheistä.Niille pitää avata oma otsikko.

Kuinka hyvin sä pysyt aiheessa hehkuttamalla sitä sun Jeesusta kesken kaiken?

Vierailija
8335/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei oikeesti te pilkunnuttijat, lopettakaa jo, pliis.  Miksi pilata kiva ketju kinasteluun. 

Kiva ketju muuttuu rasittavaksi kun joka toinen kommentti on epäselvästi kirjoitettua soopaa ja joka toinen siitä valitusta 😅

Vierailija
8336/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva ketju muuttuu rasittavaksi kun joka toinen kommentti on epäselvästi kirjoitettua soopaa ja joka toinen siitä valitusta 😅

Mua ei edes epäselvät kirjoitukset haittaa, mutta Jeesus-jutut vi*****a. 

Vierailija
8337/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tänne voi tulla takaisin? Onko tuulimyllyjä vastaan taistelu jo päättynyt?

Vierailija
8338/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Pitäisikö  toisten mielipiteiden (lainaus) kommentointia asia keskusteluissa vähentää?  Omalta kohdaltani voin sanoa, että tykkään enemmän lukea katsojien omia mielipiteitä ja kommentteja.  Vähemmän kiinnostaa toisten perässä kulkeminen, virheitä etsien tai heidän mielipiteitään kommentoiden, osoittaen olevansa toista mieltä.  Siihenhän on ylläpito antanut jo valmiin foorumin, ala/ylä-peukku riittänee mulle, entäs teille?.  Monet ovat yläpeukun ansainneet ja saaneet.  Neka-pukkuja en juurikaan vaivaudu jakamaan, vaikka en olettaisi kirjoituksen tarpeellisuutta tässä ketjussa tai en olisi mielipiteen jättäjän kanssa samaa mieltä.    

Vierailija
8339/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yx juttu lapset     aiheena on la promesan juonet    .

Vierailija
8340/36320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jimena on estänyt jo monet Manuelin lentokilpailut ja työmatkat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi