La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (36444)
Nyt jäitä siihen viiniin, mammat. Ramona on täysin fiktiivinen hahmo😄
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö muita niin pöljinä, etteivät sitä tajua tai että väittävät jotain muuta?! Ja mitä tuo "mammattelu" on? Silkkaa ilkeilyä taas kerran joltain...
Vierailija kirjoitti:
Hahmo, jolla on ruma ääni ja kiittämätön, kärttyinen käytös.
Voi kuvitella Ramonan kähisemään humalapäissään johonki lähipubiin tupakka hampaissaan.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö muita niin pöljinä, etteivät sitä tajua tai että väittävät jotain muuta?! Ja mitä tuo "mammattelu" on? Silkkaa ilkeilyä taas kerran joltain...
Mun mielestä toi oli ihan hyväntahtoinen heitto. Ei vaikuta yhtään ilkeilyltä. 🙃🙂
Kovin on mennyt kipakaksi keskustelu. Ramonan hahmon haukkuminen
kertoo haukkujasta itsestään, ei hahmosta. Itse en näe Ramonassa mitään
muuta kuin naisen, joka tietää mihin Cruz pystyy ja sen vuoksi yrittää voittaa
aikaa innokkaan Curron ja Janan kanssa. Kyllä hän vielä kertoo asiasta,
mutta odottaa oikeaa hetkeä. Rauhaa ja rakkautta!
Minäkin olen ihmetellyt miksi hanaa ja manua pidetään hyviksinä, vaikka yleensä pettämistä ja varattujen vokottelua paheksutaan ankarasti (vauvalla ja myös irl)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markiisi on kaunis ja paljon nuoremman näköinen ilman sitä mummonutturaa.
En minä ole huomannut, että Alonsolla olisi ollut tukka nutturalla yhdessäkään jaksossa.
Päivän paras! 🤣
Minäkään en pidä Janan roolihahmosta, ehkä syy on kokemattoman näyttelijän, toki hän kaunis on mutta se ei riitä jos ei pysty ilmentämään rooliin kirjoitettuja tunteita uskottavasti.
Janan rooli käsikirjoitettu myös ihme haahuiluksi. Nytkin pyörittää kahta miesta, pitää Abeliakin lämpimänä, antaen ymmärtää, että jotain tunteita on.
No kohta on tanssimassa hangaarissa ukkomiehen kanssa ja sitten kehottamassa samaista ukkomiestä viettämään enemmän aikaansa vaimonsa kanssa. Pitäisi nyt ensin itse näppinsä irti hänestä.
Kaksinaamainen tyyppi, Janan ja Manuelin rakkaustarina tuntuu tosiaan jo jotenkin väljähtyneeltä niin kuin joku jo totesikin. Intohimo puuttuu, ei mitään kiihkoa niin kuin tuossa iässä olettaisi olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ramonalta putoili kipot ja kupit kun Curro sanoi että sinähän rakastit äitiä. Ymmärsinköhän oikein, että Ramona ja Dolores ovat ehkäolleet enemmänkin kuin ystäviä? Ja siitä tuli sitten mieleen että onko muijat jääneet kiinni lepsoilusta ja siitä suivaantuneena joku Doloresin mies-hoito otti ja ampui. Mihinkähän se Margarita nyt leskenä joutuu? Sarjassa ei tapahdu katsojalle mitään mukavia asioita, vain pelkkää itkua, kuolemaa, lapsenryöstöä, raskausvalehtelua, pakkonaittamista ja riitelyä.
Ei Doloresia mikään mieshoito ampunut. Katsopa se ensimmäinen jakso, niin näet, mitä tapahtui. Margarita ja Martina jäävät majailemaan La Promesaan.
Pitipä ihan kertauksen vuoksi itsekin katsoa ensimmäisen jakson alku, vaikka en ole henkilö jolle vastasit. Ampuja oli selvästi mieshenkilö jo ä
100% varmuudella valkoisen hevosen selässä istuja EI ole Cruz. Pysäytyskuvaa suurentamalla näkee, että aivan selvästi on vanhempi mies, jolla näkyy korvan vieressä harmaita hiuksia. Kasvoissa on vahvat tummat kulmakarvat ja otsassa uurteita. Ja aivan selvät miehen silmät.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt miksi hanaa ja manua pidetään hyviksinä, vaikka yleensä pettämistä ja varattujen vokottelua paheksutaan ankarasti (vauvalla ja myös irl)
Varmaan sen takia että Manuelhan joutui tahtomattaan painostuksen alla naimisiin. Toki se ois voinut pistää hanttiin ja yrittihän sitä aluksi mutta joka tapauksessa kaikki tietää että se ei ole rakkausliitto. Jana on yrittänyt taas unohtaa tunteensa mutta ei onnistu. Sekin voi vaikuttaa että ne on sarjan pääpari. Mä ihmettelen sitä että joku viitsii edes mennä parisuhteeseen ihmisen kanssa joka ei rakasta ja jota itse ei rakasta (Jimena&Manuel)
"Nytkin pyörittää kahta miesta, pitää Abeliakin lämpimänä, antaen ymmärtää, että jotain tunteita on"
Antaa ymmärtää? Hänellähän ON tunteita myös tohtoria kohtaan. Ne eivät vaan olen niin voimakkaita kuin Manuelia kohtaan. Siinä ei ole mitään tahallista kaksinaamaisuutta. Semmosta sattuu ihan oikeastikin.
Simona jutteli Catalinalle kun tämä puhui siitä yläkertalaisten riitelystä. Simona kertoi sen kuppivertauksen joka oli mun mielestä hyvä. Ja sanoi myös että asiat on yksinkertaisia, mutta ihmiset tekevät niistä monimutkaisia. Ei niin yksinkertainen keittäjä, Simona on viisas. Ja minusta niin herttainen hymyineen.
Vierailija kirjoitti:
Tosielämässä kyllä, mutta tämä on vain tv-sarja.
Minä tunnen monta Janan kaltaista ihmistä. Kilttejä, ilman suurempia särmiä. Tämä särmättömyys juuri potuttaa joitain ihmisiä. Nämä meidän elämän Janat osaavat viedä asiat niin että vältetään "turhaa" vastakkainasettelua. Just niinkuin Jana tekee. Koko yhteisö hyötyy.
Vierailija kirjoitti:
Abel se vain kulkee edestakaisin verenpainemittarinsa kanssa. Luulisi ottavan kunnian päälle lahjakasta lääkäriä, ettei saa tutkia potilasta eikä / tai kertoa ilmiselvää totuutta. Ja eikös Abelin pitänyt olla niin huippu, että tekee jopa tieteellistä tutkimusta huoneessaan. Tyhjänpanttina menee.
Luulis kuuntelevan vauvan sydänääniä torvella vaikka mekon päältä jos ei muuten uskaltais tutkia tarkempaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abel se vain kulkee edestakaisin verenpainemittarinsa kanssa. Luulisi ottavan kunnian päälle lahjakasta lääkäriä, ettei saa tutkia potilasta eikä / tai kertoa ilmiselvää totuutta. Ja eikös Abelin pitänyt olla niin huippu, että tekee jopa tieteellistä tutkimusta huoneessaan. Tyhjänpanttina menee.
Luulis kuuntelevan vauvan sydänääniä torvella vaikka mekon päältä jos ei muuten uskaltais tutkia tarkempaa 😂
Nimenomaan!
Näissä sarjoissa paha saa yleensä palkkansa. Kauanko Cruz ja Petra saavat jatkaa rikoksiaan ennen kuin jäävät kiinni? Kiinni he jäävät. Pitääkö odottaa sarjan loppujaksoon?
Nyt vasta jaksot katsottu,ei tule pitkä odotus ens maanantaihin. Ramonan mökkikohtauksia en ihan hirveesti kaipaa,minulle R on vastenmielinen. Hanan ymmärtäväisyys on todella venyvä,hyvä ettei laula kehtolauluja Ramonalle lepytykseksi siitä että Curro hieman tulistui.
Cruz se vaan on leppoisaa vaikka jo useamman henki omallatunnollaan.Kukahan mahtaa olla seuraava? Muistelen Manun sanoneen että äidin käytös joskus voi tuntua väärältä mutta hän tekee kaiken heidän parhaakseen. Crutz ainakin on löytänyt keinot ongelmien ratkaisuun eikä ehkä koskaan jää kiinni.
Fernando Alonso, se kuuluisa formulakuski. Ja vielä espanjalainen! Kirjoittaja varmaan formulafasni...
Janassa ei ole mitään särmää, ei mitään persoonallisuutta oikeastaan. Hän on vain lempeä ja herttainen tuhattaituri. Viime aikoina hänestä on tullut elämänviisauksien suoltaja. Kunpa edes välillä itkisi hiljaa yksikseen Manuelin tähden. Tai suuttuisi jostain - enkä tarkoita Curron höykyyttämistä. Curro voi nuoruuttaan olla välillä vähän kuumakalle, mutta hän on kunnon poika - sekä paljon rehellisempi kuin Jana. Pakko Janankin on nähdä, että Ramona salaa totuuden. Silti hän vain pää kallellaan ymmärtää ja myötäilee, kun Ramona kähisee ettei muka tiedä, kehen Doloresilla oli suhde (Curron, ehkä Jananikin isä siis).