Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (41230)

Vierailija
41221/41230 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappi osaa puhua viisaita sanoja, Petrallekin. Jospa ne menisi perille. 

Samuel on oppinut ja älykäs mies.

Sitä sopiikin ihmetellä miksi Samuel  pyörii oppimattoman piikatytön ympärillä. Häpäisee myös uskonsa ja  papintyönsä.

Minä kyllä uskon että Samuel on mieltynyt Marian aitouteen, Mariahan ei ole paha kenellekään. Kyllä häneen voi kiintyä yhtä hyvin kuin esim. Piaan, Teresaan ym. Rakastuminen on eri juttu mutta minusta oli todella ihanaa kun Samuel sanoi olevansa Marian tukena aina.

Pian elämäntavat ei miellytä minua. Hän on miestenpöllijä.

Kenen miehen on pöllinyt?

Vierailija
41222/41230 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leocadia haukkuu Curroa, koska tämä on hänelle uhka. Alonso on aikalailla nujerrettu valheellisen avustusoperaation varjolla ja hänen äpäräpoikansa taltutettu palvelijoiden joukkoon. Loppujen lopuksi Currosta ja Angelasta taitaa tulla vastus Leocadialle ja Lorenzolle. Alonson äpäräpoika ja Leocadian oma tytär hankaloittavat ns. rautarouvan suurta hanketta saada La Promesa haltuunsa. Näin kuvittelisin asioiden etenevän.

Hyvä kuvitelma, toivotaan että ainakin osin toteutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41223/41230 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä sopiikin ihmetellä miksi Samuel  pyörii oppimattoman piikatytön ympärillä. Häpäisee myös uskonsa ja  papintyönsä.

Minä kyllä uskon että Samuel on mieltynyt Marian aitouteen, Mariahan ei ole paha kenellekään. Kyllä häneen voi kiintyä yhtä hyvin kuin esim. Piaan, Teresaan ym. Rakastuminen on eri juttu mutta minusta oli todella ihanaa kun Samuel sanoi olevansa Marian tukena aina.

Vierailija
41224/41230 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt rähjätkö, jos tästä on jo keskusteltu, mutta tuleeko Currosta ja Angelasta koskaan virallista ja hyväksyttyä pariskuntaa?  

Vierailija
41225/41230 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

La Promesan ylimielisin henkilö?

Palli-Balle

Tiedetäänkö hänestä mitään paljastuksia, vai onko aina ollut sama ilkimys tuo harmaavarpunen. Ei mikään charmantti mies, onneksi kelpaa Leocadialle eikä hänestä kukaan tappelemaan ala.

Vierailija
41226/41230 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin, en ymmärrä.

Vierailija
41227/41230 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marian lapsen isä on Carlo, jonka kanssa hurvitteli kyläjuhlassa ja oli niin perusteellisen kännissä..Pappi oli vastassa ja kantoi Marian sänkyynsä,muistaakseni Teresa oli apuna riisuutumisessa💞

Vierailija
41228/41230 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua mitä se Lorenzo edes vatuloi siellä kartanossa, eihän sillä mitään kovin kummoista roolia edes ole ollut pitkään aikaan. 

Cruz pitää sitä siellä. Myöhemmin tulee paljastumaan jotain varsin yllättävää Lorenzosta, jonka vain Cruz tietää.

No kenen isä se on?

Lorenzo on ainakin Manuelin isä. Joku tais vihjata, että myös Eleonorin isä. En oo varma muistanko oikein??🤔

Leonor onkin niin itsekeskeskeinen, että sopis oikein hyvin Lorenzon jälkikasvuksi. 

Leonor on tainnut unohtaa, että hänellä on lähisukulaisia Espanjassa.

Eipä muuten ole Alonsokaan osoittanut minkäänlaista kaipausta Leonor-tytärtään kohtaan. Kyllähän sitä miettii, miksi tuollaiset ihmiset ylipäänsä sikiävät.

Siihen maailmanaikaan ei paljon mietittykään moisia asioita. Suurperheet olivat yleisiä täällä Suomessakin.

Eihän tämä ole suurperhe. 

Mutta ilmeisesti sarjan tekijätkin ovat tajunneet, että on parempi jos Leonor vain unohdetaan. Kauhean huono ja aikaan sopimaton näyttelijä.

Minusta Leonor oli kuin avoin ovi uuteen maailmaan, tervetuloa uudistukset monella saralla.

Juuri niin, oli jo aika ravistella kartanon elämää isolla pyörteellä. Siellä suurin osa on jämähtänyt paikalleen, Cruz oli täydellisesti. Hän lienee nyt pakotettu kuitenkin hieman erilaiseen hierarkiaan elämässä.

Vierailija
41229/41230 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa Angelan kohtalo kun hän ei saa tietää kuka hänen isänsä on. Puhun kokemuksesta. En saanut koskaan tietää omaa isääni. Minulla oli isäpuoli joka oli hyvä mutta ei se ole silti sama asia. Äitini tiesi kuka hän oli mutta hän vei tiedon hautaan ja siitä minä olen aika katkera edelleen.

Vierailija
41230/41230 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marian lapsen isä on Carlo, jonka kanssa hurvitteli kyläjuhlassa ja oli niin perusteellisen kännissä..Pappi oli vastassa ja kantoi Marian sänkyynsä,muistaakseni Teresa oli apuna riisuutumisessa💞

Maria Fernandez tykkää hujoppimiehistä.

Vierailija
41231/41230 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5

Santoshan se on syyllinen noihin reseptivarkauksiin. Loppujen lopuksi Lope saa kunnian resepteistään, kun ensin todistaa ne omikseen ja tie parempiin hommiin aukeaa.

Metkuilija.

Tekisi ja piirtäisi nyt Lope oikein kauhean reseptin varastettavaksi, vaikkapa: Munat a la Lopello:  munia kiehutetaan 2 tuntia kypsiksi, pilkotaan ja vatkataan kuohkeaksi munavoiksi runsaan sokerin kanssa  ja tarjotaan aamupalalla paahtoleipien, sillin ja suolakurkkujen kera. Nam! 

Madam kokotti

Mitähän kävisi? Älähtäisikö kukaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän