Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (40882)

Vierailija
40841/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes lue viimeisiä sivuja, kun olen ihmeissäni siitä, että minulla - vannoutuneella La Promesa -fanilla - on nyt 12 jaksoa katsomatta. Pomokin jo kysyi, että pitääkö ottaa yhteyttä työterveyteen😁. Sama polven nivelrikolle ja murtuneelle kylkiluulle yms., mutta ettei mua La Promesa kiinnosta!

Katson kyllä varmaan kaikki jaksot, nyt vaan olen väsy etenkin Veraan (saisi lähteä isänsä luo, tuli siellä mitä tuli, ihan sama, äääääärettömän rasittava ja juonen kannalta täys turhake). Ja Curron ja Angelan veivaamiseen lähteäkö eikö lähteä. Mutta kun mutta kun.

Leocadian kyllä kestän, hän kuuluu juoneen kuten Lorenzo ym. 

Eipä tämä varmaan ketään kiinnosta, mutta kunhan kerroin, koska olen itse aika ihmeissäni tästä näiden La Promesa -vuosien jälkeen.😁

Minunkin oli jätettävä väliin ehkä n. 15 jaksoa, rupesi ahdistamaan sen verran.  Sitten kummasti rupesi taas kiinnostamaan, hiljalleen palasin ruotuun ja katsoin Areenasta muutaman päivän aikana nuo missaamani tapahtumat.  Oli sopivasti lomaa, joten käytin osan siitä  noin hyödyllisesti!  

Pidin taukoa 3 kk, en ole katsonut väliin jääneitä jaksoja. Tekee hyvää mielelle, mutta kuitenkin kiinnostaa miten sarja kulkee kohti päättymistään. 

Vierailija
40842/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, joilta eivät lopu superlatiivit kesken Pelayon kohdalla, taitavat olla sokeita tietyille laittomuuksille, joihin hän syyllistyi.

Näkö on hyvinkin tallella. Siksipä juuri kyseinen mies onkin hurmannut. Näytelmän katsojalle aika yks hailee jos rooliinsa kuulunut asekauppoja tai huijaamista. Jotkuthan jopa avioituvat rikollisten kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
40843/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijät on eniten muu uskoisia tässä sarjassa . Rooliasut . 

Siis mitäh? Katolilaisuudesta kai kyse.

Vierailija
40844/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes lue viimeisiä sivuja, kun olen ihmeissäni siitä, että minulla - vannoutuneella La Promesa -fanilla - on nyt 12 jaksoa katsomatta. Pomokin jo kysyi, että pitääkö ottaa yhteyttä työterveyteen😁. Sama polven nivelrikolle ja murtuneelle kylkiluulle yms., mutta ettei mua La Promesa kiinnosta!

Katson kyllä varmaan kaikki jaksot, nyt vaan olen väsy etenkin Veraan (saisi lähteä isänsä luo, tuli siellä mitä tuli, ihan sama, äääääärettömän rasittava ja juonen kannalta täys turhake). Ja Curron ja Angelan veivaamiseen lähteäkö eikö lähteä. Mutta kun mutta kun.

Eipä tämä varmaan ketään kiinnosta, mutta kunhan kerroin, koska olen itse aika ihmeissäni tästä näiden La Promesa -vuosien jälkeen.😁

Minunkin oli jätettävä väliin ehkä n. 15 jaksoa, rupesi ahdistamaan sen verran.  Sitten kummasti rupesi taas kiinnostamaan, hiljalleen palasin ruotuun ja katsoin Areenasta muutaman päivän aikana nuo missaamani tapahtumat.  Oli sopivasti lomaa, joten käytin osan siitä  noin hyödyllisesti!  

Pidin taukoa 3 kk, en ole katsonut väliin jääneitä jaksoja. Tekee hyvää mielelle, mutta kuitenkin kiinnostaa miten sarja kulkee kohti päättymistään. 

Aijaa. Sait mielihyvän kun et katsonut. Ei uskoisi tällaisen sarjan ahdistavan. 

Vierailija
40845/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adriano ei oikein masentunutta osaa näytellä kun muka Catalinaa suree. Roolinsa jää kovin vaisuksi. Markiisikin on kuin hällä väliä mihin tytär hävisi, hälle riittää Lcadian myötätunto. Martinalla ihana uusi mekko tänään vauvahuoneessa. Martina on selvästi kaunistunut sarjan edetessä. Kampaus pukee. Ja nuo hiuskorut ovat upeita tummissa kutreissa. 

Minusta taas Adrianon sisäinen tuska tulee hyvin ilmi noin.   Suurin suru voi näyttää siltä, että ihminen on kuin kivettynyt ulkoisesti.   Sydän voi silti  olla täynnä kauhua ja epätietoisuutta.  Adrianon rooli on muutenkin hillityn,  tasapainoisen ja vaatimattomuutta arvostavan miehen kuvaus. 

Vierailija
40846/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adriano ei oikein masentunutta osaa näytellä kun muka Catalinaa suree. Roolinsa jää kovin vaisuksi. Markiisikin on kuin hällä väliä mihin tytär hävisi, hälle riittää Lcadian myötätunto. Martinalla ihana uusi mekko tänään vauvahuoneessa. Martina on selvästi kaunistunut sarjan edetessä. Kampaus pukee. Ja nuo hiuskorut ovat upeita tummissa kutreissa. 

Minusta taas Adrianon sisäinen tuska tulee hyvin ilmi noin.   Suurin suru voi näyttää siltä, että ihminen on kuin kivettynyt ulkoisesti.   Sydän voi silti  olla täynnä kauhua ja epätietoisuutta.  Adrianon rooli on muutenkin hillityn,  tasapainoisen ja vaatimattomuutta arvostavan miehen kuvaus. 

Hyvin sanottu. Hänessä on kyllä jotain miellyttävää. 

Vierailija
40847/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5

"Milloin joku henkilö tässä sarjassa alkaa päästä jyvälle sen paholaisen touhuista. Kyllästyttää kun asiat polkevat paikallaan ja se hirviö saa jatkaa touhutaan."

Pia osaa yhdistellä tiedot ja saa selville Leon syylliseksi Janan murhaan nyt  toukokuun 8. päivän jaksossa. (Kausi 5)

Manuel on jo pitkään epäillyt rouvan hyväntekeväisyyden motiiveja. Alonso on niin mukavuudenhaluinen että antaa Leocadialle vapaat kädet, ei tarvitse itse tehdä mitään. Hän tottui samaan jo Cruzin kanssa. Leocadian julmuudet tuskin tulevat saamaan tarpeeksi nöyryyttävää tuomiota aikanaan.

En tiedä, onko aiemmin Alonsosta kirjoitettu tällä tavalla. En ole itse nähnyt. Alleviivaan täysin ja ajatellut näin Alonsosta. Harvemmin täällä käyn, voi olla selitys kommemttien sisältöjen näkemiseen.

Vierailija
40848/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ahdistaa, vaan tylsistyttää ehkä. 

Vierailija
40849/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä, joilta eivät lopu superlatiivit kesken Pelayon kohdalla, taitavat olla sokeita tietyille laittomuuksille, joihin hän syyllistyi.

Näkö on hyvinkin tallella. Siksipä juuri kyseinen mies onkin hurmannut. Näytelmän katsojalle aika yks hailee jos rooliinsa kuulunut asekauppoja tai huijaamista. Jotkuthan jopa avioituvat rikollisten kanssa. 

Juu, ei haittaa pikku rikokset mitään jos mies näyttää siltä kuin vain Pelayo näyttää. Äänikin on miehellä parasta, ja erityisesti on jäänyt mieleen naamiaisjaksossa hänen erotiikkaa täynnä olevaa tanssinsa Catalinan kanssa. 

Vierailija
40850/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain ahdisti minuakin, Leocadian julmuus tuli jo uniinkin. Viikon pidin taukoa. Tiedän toki että kyseessä on fiktio, meni vaan yli että voisiko oikeasti moista pahuutta olla olemassa.. Roolitus onnistunut 100 % : sti. Vaikeinta on ollut uskoa että joku äiti voi lastaan nöyryyttää peittääkseen omat rikoksensa. Kosto Cruzille vaatii liikaa. Lorenzohan kuuluu hänkin kostajiin mutta en muista mitä hän kostaa. Muistaisiko joku?

Vierailija
40851/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Cruz ja Pia ovat samanpituisia, niin Cruz suuriluisena näyttää paljon isommalta kuin Pia joka puolestaan on laiha kuikelo.

Laiha kuikka.....🙃 nätimmin sanottuna Pia on pieniluinen. Cruzista sanoit kuitenkin kauniimmin.

Tottakai, onhan Cruz kauniimpi. On myös naisellinen mitä Pia ei ole.

En ole kanssasi, Xruxin ihailija, ihan samaa mieltä. Pialla on huomattavan kauniit omat hiukset. Ristillä ilm iso tekotukka.

Ei tarvi ollakaan, kaikilla meillä on mielipiteemme. En nyt varsinaisena Cruzin ihailijana itseäni pidä, mutta näistä kahdesta Cruz on viehättävämpi. Siis minun mielestäni. Peruukkikin on kaunis, tosin kaunein peruukki oli Janalla.

Vierailija
40852/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jacobon luonteessa on jotain arveluttavaa.  Toivon, että Martina heivaa hänet ajoissa.  

Ihmeellinen äkkiväärä motkottaja, ehkä ei suosiolla lähde mutta onneksi Martina on neuvokas eikä heistä paria tule.

Vierailija
40853/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Cruz ja Pia ovat samanpituisia, niin Cruz suuriluisena näyttää paljon isommalta kuin Pia joka puolestaan on laiha kuikelo.

Laiha kuikka.....🙃 nätimmin sanottuna Pia on pieniluinen. Cruzista sanoit kuitenkin kauniimmin.

Tottakai, onhan Cruz kauniimpi. On myös naisellinen mitä Pia ei ole.

En ole kanssasi, Xruxin ihailija, ihan samaa mieltä. Pialla on huomattavan kauniit omat hiukset. Ristillä ilm iso tekotukka.

Ei tarvi ollakaan, kaikilla meillä on mielipiteemme. En nyt varsinaisena Cruzin ihailijana itseäni pidä, mutta näistä kahdesta Cruz on viehättävämpi. Siis minun mielestäni. Peruukkikin on kaunis, tosin kaunein peruukki oli Janalla.

Oliko Janallakin peruuukki? Ei uskoisi. Pitkä tukka kuitenkin kaiketi luonnostaan. Kenellä kaikilla naisista mahtaa hiuslisäke olla.....Martinalla ja Catalinalla ilmeisesti pitkät omat hiukset. Samoin Marialla ja Petralla, upeat paksut hius"kruunut". Teresalla ja Verallakin näyttävät aidoilta. 

Vierailija
40854/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Isabel Serrano olisi valittu Janan rooliin ja Ana Garces Leocadiaksi. Oltaisiinko me ymmärtäväisrmpiä rikoksista? Sanotaan että kaunis saa parempaa kohtelua ja anteeksikin useammin.

Vierailija
40855/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain ahdisti minuakin, Leocadian julmuus tuli jo uniinkin. Viikon pidin taukoa. Tiedän toki että kyseessä on fiktio, meni vaan yli että voisiko oikeasti moista pahuutta olla olemassa.. Roolitus onnistunut 100 % : sti. Vaikeinta on ollut uskoa että joku äiti voi lastaan nöyryyttää peittääkseen omat rikoksensa. Kosto Cruzille vaatii liikaa. Lorenzohan kuuluu hänkin kostajiin mutta en muista mitä hän kostaa. Muistaisiko joku?

Kauheata jos kyseinen sarja noin paljon ahdistaa. Erityisherkkiä ihmisiä katsomossa. Olen myös herkkä mutta tämä ei vaikuta sillälailla tai tällälailla. Sarjassa myös kauneutta ja hyvyyttä tarjolla. Kapteeni de la Mätä kostaa Currolle omia avio- tms muita turhaumiaan ilmeisesti silkkaa pahuuttaan.

Vierailija
40856/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin aiemmin, että enero on suomeksi talvi. Muistin väärin. Enero on tammikuu. Talvi on espanjaksi invierno.

Jana siis kuoli tammikuussa 1916. 

No sittenhän kaksoset voivat hyvin olla puolivuotiaita, Jana kuollut 1916, ja edelleen menossa sama vuosi.

Kaksoset hyppäävät kohta vauvakehdoistaan ja kirmaavat kartanossa.

Vierailija
40857/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei haittaa pikku rikokset mitään jos mies näyttää siltä kuin vain Pelayo näyttää. Äänikin on miehellä parasta, ja erityisesti on jäänyt mieleen naamiaisjaksossa hänen erotiikkaa täynnä olevaa tanssinsa Catalinan kanssa. 

Minustakin Pelayolla oli erittäin miellyttävä äänen väri, pehmeän miehekäs. Harmi kun naamiaisjaksoa en niin muista, eikä enää näy.

Vierailija
40858/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Isabel Serrano olisi valittu Janan rooliin ja Ana Garces Leocadiaksi. Oltaisiinko me ymmärtäväisrmpiä rikoksista? Sanotaan että kaunis saa parempaa kohtelua ja anteeksikin useammin.

Ana C. ei ikänsäkään puolesta olisi oikein Leocadian rooliin sopinut. Pidän häntä lähinnä sievänä. Isabel S. ei ole mitenkään "ruma" vaan Komea nainen vahvoine piirteineen. Kerran pitkät hiukset auki makuuhuoneessa. Kyllä samoista rikoksista - ainakin oikeuslaitoksen - tulee antaa sama tuomio pitkille, pätkille, komeille, kauniille etc. Ymmärsin kyllä mitä ajat takaa. 

Vierailija
40859/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jacobon luonteessa on jotain arveluttavaa.  Toivon, että Martina heivaa hänet ajoissa.  

Ihmeellinen äkkiväärä motkottaja, ehkä ei suosiolla lähde mutta onneksi Martina on neuvokas eikä heistä paria tule.

Jacobo on loistavaa riitelyseuraa.

Vierailija
40860/40881 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheata jos kyseinen sarja noin paljon ahdistaa. Erityisherkkiä ihmisiä katsomossa. Olen myös herkkä mutta tämä ei vaikuta sillälailla tai tällälailla. Sarjassa myös kauneutta ja hyvyyttä tarjolla. Kapteeni de la Mätä kostaa Currolle omia avio- tms muita turhaumiaan ilmeisesti silkkaa pahuuttaan.

Minunkin piti pitää taukoa, Leocadian roolihenkilön toiminta meni yli sietokyvyn.  En ole lainkaan erityisherkkä luonteeltani, pahantahtoisuus vain kyllästytti  suurina  annoksina.  Onneksi ihania keittäjättäriä ei ole poistettu sarjasta!  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme