La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (31338)
Vierailija kirjoitti:
Samuelhan selvästi nauttii Marian seurasta, ei pane yhtään pahakseen. Päinvastoin. Annetaan heidän nauttia kivasti kytevästä nuoruuden huumasta. Vain kommentoijia näyttää Maria häiritsevän.
Samuelilta suudelmat ovat kiellettyjä. On varmaan ihanaa kun seuraan tulee nainen, joka vie ilman että Samuelin tarvitsisi syyllistyä viettelyyn. Katolinen kirkko on ollut hyvin törppö vaatiessaan selibaattia ja naimattomuutta papeiltaan.
Tämän sarjan keskeinen teema (erityisesti parisuhteissa) on nimenomaan erilaiset järjettömät sovinnaisuussäännöt ja niiden kurimuksessa eläminen sosiaalisten paineiden takia.
Halutaan tuoda esiin sitä, mitä siitä seuraa, kun ihmisiä lokeroidaan ja itse elämällä, tunteilla ja mitä kukakin haluaa on vain toissijainen merkitys. Tärkeämpää on noudattaa tiettyä ulkoista protokollaa, kuin olla rehellinen, tunteva ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Nyt myös Angela on menestyksekkäästi(!) vihitty mukaan suojakotisalaisuuteen👍👍
Toivottavasti Samuel ja Angela alkavat viihtymään yhdessä. Ja Maria heitetään yli laidan. Tekis ihan hyvää tyrkky Marialle!
Eikös tässä sarjassa pariteta Curro ja Angela. Ei sen puoleen, myös itseäni ärsyttää toi Marian päällekäyvä käytös. Tuntuu olevan varsinainen maanvaiva tuolle papille. Ei kai kukaan halua, että joku jatkuvasti roikkuu kintereillä.
Samuelhan selvästi nauttii Marian seurasta, ei pane yhtään pahakseen. Päinvastoin. Annetaan heidän nauttia kivasti kytevästä nuoruuden huumasta. Vain kommentoijia näyttää Maria häiritsevän.
Kyllähän lähes jokainen mies sortuu melkein naiseen kuin naiseen, jos nainen väkisin itseään tyrkyttää. Eri asia on sitten, haluaako sen enempää elämäänsä tämän kanssa jakaa. Tässä sarjassa vaan on niin pakonomaista saada aikaan romanttisia suhteita, että uskottavuus niissä alkaa olla koetuksella. Kun joku tulee kartanoon, niin romanssia vaan kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämän sarjan keskeinen teema (erityisesti parisuhteissa) on nimenomaan erilaiset järjettömät sovinnaisuussäännöt ja niiden kurimuksessa eläminen sosiaalisten paineiden takia.
Halutaan tuoda esiin sitä, mitä siitä seuraa, kun ihmisiä lokeroidaan ja itse elämällä, tunteilla ja mitä kukakin haluaa on vain toissijainen merkitys. Tärkeämpää on noudattaa tiettyä ulkoista protokollaa, kuin olla rehellinen, tunteva ihminen.
Hyvin näkyy myös, kuinka uusi sukupolvi kyseenalaistaa ja pyristelee irti vanhoillisesta sääntöviidakosta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näkyy myös, kuinka uusi sukupolvi kyseenalaistaa ja pyristelee irti vanhoillisesta sääntöviidakosta.
Onneksi näin tekevät! Vaikka hinta rohkeudesta onkin välillä tosi kallis... jotkut maksavat hengellään.
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Taas alkaa jankuttaminen spoilauksista🙄
Menkää vaikka Facebookiin ei spoilauksia -ryhmiin ne jotka ei halua lukea etukäteistietoja.
Tämän ketjun lukeminen on vapaaehtoista ja suurin osa tällä nimenomaan haluaa spoilauksia.
Kaikki ei ole Facebookissa. Tätä ketjua luetaan paljon, kirjoittajia on paljon vähemmän.
Kysyn vielä, miksi ette perusta omaa ketjua Espanjan tahtiin? Kaikki halukkaat voisivat mennä lukemaan spoilaukset. Aika itsekästä touhua kun ei välitetä toisten mielipiteestä. Tämän ketjun otsikossa lukee La Promesa YLE.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole Facebookissa. Tätä ketjua luetaan paljon, kirjoittajia on paljon vähemmän.
Kysyn vielä, miksi ette perusta omaa ketjua Espanjan tahtiin? Kaikki halukkaat voisivat mennä lukemaan spoilaukset. Aika itsekästä touhua kun ei välitetä toisten mielipiteestä. Tämän ketjun otsikossa lukee La Promesa YLE.
Jankutijankuti.
Otsikossa kylläkin lukee "YLE Teemalta alkanut tv-sarja".
Miksi et itse kokeile perustaa omaa ketjua ilman spoilauksia? -näkisit sitten, kuinka saat sensuurin toimimaan keskustelupalstalla, jota et voi itse moderoida.
Ja kuten jo sanottu, suurin osa täällä nimenomaan haluaa lukea spoilauksia -sinä olet tässä itsekkäästi vaatimassa jotain omia erityissääntöjä vastoin muiden toiveita.
Ihan on oma valinta olla käyttämättä juurikin esim. Facebookin ryhmiä, joita moderoidaan erilaisilla pelisäännöillä. Mene sinne ja lakkaa valittamasta, kun luet palstaa, joka ei toimi pelisäännöillä, jotka eivät miellytä sinua. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että Jacobo (Martinan kihlattu) on Leocadian poika?
Eikö hänen vanhin lapsensa ole Angela, jota hän odotti paetessaan 20 vuotta sitten La Promesasta? Minusta tämä Jacobo näyttää paljon Angelaa vanhemmalta. Ellei Leocadialla ollut sitten ennestään lasta. Oudolta vaan tuntuu, ettei Leocadia ja Angela häntä olisi tunnistanut...Tässä sarjassahan tosin voi tapahtua mitä vaan.
Kun ei ole kielletty ylläpidon toimesta kirjoittamasta tulevista La Promesan aiheista se jatkukoon.
Kuka silloin varasti Pian vauvan, kun tämä syntyi? Oliko se Feliciano vai Petra? En nyt yhtäkkiä muista tätä yhtään
Vierailija kirjoitti:
Kuka silloin varasti Pian vauvan, kun tämä syntyi? Oliko se Feliciano vai Petra? En nyt yhtäkkiä muista tätä yhtään
Ai, onkos se varastettukin jossain vaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli Feliciano. Tietysti äitinsä myötävaikutuksella...
With the wonder of your kiss.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Nyt myös Angela on menestyksekkäästi(!) vihitty mukaan suojakotisalaisuuteen👍👍
Toivottavasti Samuel ja Angela alkavat viihtymään yhdessä. Ja Maria heitetään yli laidan. Tekis ihan hyvää tyrkky Marialle!
Angelan kertoessa haltioituneena suojakoti kokemuksestaan, Samuel katsoi niin hellyttävän rakastuneena Mariaa. Siinä oli suurta tunnetta. &
Samuelin katseesta välittyi todellakin suuri tunne, ensirakkaus. Sarjan ehkä kaunein, muistettavin hetki. Tuo katse ei unohdu, lämmittää mieltä vielä kauan.
Cristobal (uusi päähov.m) näkee Ricardon ja Pian suutelemassa. Ojjoi miten suuri virhe tuossa talossa. 😅 Itse tuo mies hyppäisi heti Leocadian sänkyyn kun tuli kartanoon. Ovat rakkaat jo ennestään.
Vierailija kirjoitti:
Näettekö unia Promesasta? Olin viime yönä koko kartanon väen kanssa kylpylässä ja pyysin vieläpä jossakin sovittelunpuuskassa Petraa uimaan kanssani. Mutta pukukopissa (eittämättä modernin) uimapukuni olkaimet irtosivat ja istuin siellä ompelemassa niitä - melkein tuli itku, kun ompelin yhden olkaimen vahingossa kiinni pöytäliinaan. Onneksi Manuel tuli lopulta etsimään minua soveliaisuuksista piittaamatta. <3
😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi pitkä jauhaminen tulee Pellicerin perheen ongelmista. Vaatii kestävyyttä että jaksaa sen stoorin loppuun asti katsoa. 😬
La Promesan tyyliin mennään. Katsojien kestävyyttä kysytään, kun juututaan jotain asiaa junnaamaan.
Juuri tuohon junnaavaan aiheen käsittelyyn auttaa kun katselee tulevia tapahtumia. Suosittelen 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Angelan kertoessa haltioituneena suojakoti kokemuksestaan, Samuel katsoi niin hellyttävän rakastuneena Mariaa. Siinä oli suurta tunnetta.  
Ehkä katsoikin ymmärtäväisin silmin yksinkertaista piikaa, joka on pohjimmiltaan hyvä vaikka usein keuliikin pahasti.
En näe unia tästä sarjasta, minulla on oma elämä. Niin syvälle en ole tänne sukeltanut.
Turha valittaa tulevien tapahtumien paljasteluista, jokainen kirjoittaa tänne kuitenkin, mitä haluaa. Sellaista palstaa ei olekaan, jonne ei joku halua tietojaan kertoa. Osa tiedoista on totta ja osa rinnakkaisjuonia. Ainakin voimme jännittää sen verran, että vasta itse katsomalla selviää, mitkä paljastukset on totta ja mitkä jotain muuta. Noita oikeiden isien ja äitien paljastuksia en ainakaan usko ennen kuin itse näen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näettekö unia Promesasta? Olin viime yönä koko kartanon väen kanssa kylpylässä ja pyysin vieläpä jossakin sovittelunpuuskassa Petraa uimaan kanssani. Mutta pukukopissa (eittämättä modernin) uimapukuni olkaimet irtosivat ja istuin siellä ompelemassa niitä - melkein tuli itku, kun ompelin yhden olkaimen vahingossa kiinni pöytäliinaan. Onneksi Manuel tuli lopulta etsimään minua soveliaisuuksista piittaamatta. <3
😂😂
Tosi hauska uni. Muistelisin, että olen myös nähnyt jonkun unen liittyen La Promesaan.
Samuelilta suudelmat ovat kiellettyjä. On varmaan ihanaa kun seuraan tulee nainen, joka vie ilman että Samuelin tarvitsisi syyllistyä viettelyyn. Katolinen kirkko on ollut hyvin törppö vaatiessaan selibaattia ja naimattomuutta papeiltaan.