La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30932)
Jos sarjaa jatketaan hamaan tulevaisuuteen ilman selvää tietoa loppumisesta, niin on kyllä helppo tehdä katselun lopettamispäätös. En vaan voi sietää ikuisuussarjoja. Ja jos juoni edelleen kiinnostaa jostain syystä, niin voi mennä katsomaan asiasta rtve:n sivuilta. Sarjan hitaasta etenemisestä johtuen sitä tulee jo jonkin verran tehtyäkin. Sekin alkaa kyllä ennen pitkää kyllästyttämään, jos saaga vain jatkuu jaykumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Cruz aidosti onnellinen? Olisiko silloin, kun asiat ovat menneet täydellisesti hänen mielensä mukaan, kukaan ei ole vastustamassa ja hankaluuksia/turhautumista/loukkaantumista/suuttumusta aiheuttanut asia tai ihminen on saatu pois häiritsemästä.
Luulen että aina löytyy jokin asia joka Cruzia hiertää, täydellisyyttä kun ei ole. Joku tai jokin on aina liikaa, Cruz on sangen kunnianhimoinen raivatessaan esteitä tieltään.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus! Mummot ja mammat selostaa sivutolkulla miltä härpäkkeeltä katsovat ja mihin tallentavat🙄
Kiviäkin kiinnostaa.
Juonipaljastukset kiinnostaa mutta tämä mamma tallentaa jaksot ja nauttii näppärästä tylsyyksien poistosta. Kukin tavallaan, en halua kurkkia läppäriltä tai puhelimesta / tabletilta, tv on mun juttu. Nautinnolista Promesaa meille kaikille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cruz aidosti onnellinen? Olisiko silloin, kun asiat ovat menneet täydellisesti hänen mielensä mukaan, kukaan ei ole vastustamassa ja hankaluuksia/turhautumista/loukkaantumista/suuttumusta aiheuttanut asia tai ihminen on saatu pois häiritsemästä.
Luulen että aina löytyy jokin asia joka Cruzia hiertää, täydellisyyttä kun ei ole. Joku tai jokin on aina liikaa, Cruz on sangen kunnianhimoinen raivatessaan esteitä tieltään.
Onneksi menneisyyden henkilö saavuttaa rouvan ja raivaa hänet tieltään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi menneisyyden henkilö saavuttaa rouvan ja raivaa hänet tieltään..
Eli toinen paha korvaa toisen. Niin tyypillistä tälle sarjalle. Olisi paljon mukavampaa, että kun yhdestä päästään, niin toinen ei tulisi tilalle. Eipä sitä kyllä enää jaksa ruveta seuraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tieto La Promesan lopettamisesta on ihan nettihaulla löydetty:
"Cuando es el final de La Promesa" ja vastaus on "El rodaje de La Promesa acabara, en principio, en octubre de 2025. Por la tanto, los ultimos episodes de La Promesa veran la luz en diciembre de 2025"
Tieto on päivätty 14.4.2025.
Eli suomeksi: Milloin La Promesa päättyy? La Promesan kuvaus päättyy periaatteessa lokakuussa 2025. Siksi La Promesa -sarjan viimeiset jaksot näkevät päivänvalon joulukuussa 2025.
Tuon minäkin olen nähnyt ja toivottavasti se pitää paikkansa. Tosin joka vuosi on ollut tämä sama tilanne ettei voi olla varma sarjan jatkumisesta ennen sopimusten allekirjoituksista. Alkuun heillä oli vain puoleksi vuodeksi sopimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RTVE voi ajaa muutamassa viikossa ohjelman alas jos suunnitellut katsojaluvut ei täyty. Monet ihmiset eivät ehkä katso koko kanavaa, ainakin osa maksavista katsojista (esim.minä) on lopettanut.
MINÄ katson RTVE:tä! Ja kun MINÄ lakkaan katsomasta ja maksamasta(!), niin koko maailma kaatuu!
Nih!
Muotoilun asiani huonosti. Monet tuhannet ehkä kymmenet tuhannet ihmiset myöskin ympäri eteläistä amerikkaa ovat lopettaneet RTVE+ maksamisen.
Verorahojen lisäksi tarvitaan mainoksia joiden avulla rahoitetaan La Promesaa. Jos ohjelma koetaan kovin negatiiviseksi ja suuret yritykset eivät enää halua tuotteitaan mainostaa ohjelmassa, silloin loppuvat rahat.
Aika monesta asiasta on kiinni sarjan jatkuminen.
Ei Martina ole lopullisesti lähtenyt La Promesasta. Hän käy löytämässä itselleen sulhasen ja palaa hänen kanssaan kartanolle takaisin = )
Vierailija kirjoitti:
"Cuando es el final de La Promesa" ja vastaus on "El rodaje de La Promesa acabara, en principio, en octubre de 2025. Por la tanto, los ultimos episodes de La Promesa veran la luz en diciembre de 2025"
Eli suomeksi: Milloin La Promesa päättyy? La Promesan kuvaus päättyy periaatteessa lokakuussa 2025. Siksi La Promesa -sarjan viimeiset jaksot näkevät päivänvalon joulukuussa 2025.
Tuo "en principio" kiinnittää huomion.
Tässä selitystä sille sanakirja.orgin tekoälyltä:
"Espanjan termi en principio tarkoittaa yleensä periaatteessa tai teoriassa. Se viittaa tilanteeseen, jossa jokin asia on ajateltu tai suunniteltu tietyllä tavalla, mutta käytännössä se voi olla eri tavalla. Tämä ilmaus voi myös tarkoittaa aluksi tai ensiksi, kun puhutaan jonkin asian alkuvaiheista.
periaatteessa
Tämä käännös viittaa siihen, että jokin asia on ajateltu tai suunniteltu tietyllä tavalla, mutta se ei välttämättä toteudu käytännössä.
En principio, todos están de acuerdo con el plan. Suomeksi: Periaatteessa kaikki ovat samaa mieltä suunnitelmasta."
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuussa on julkaistu etukäteistietoa, että sarja jatkuu ja viralliset sopparit kirjoitetaan heinäkuussa, jolloin asiasta tiedotettanee myös virallisesti. Yllä oleva tieto koskettaa tällä hetkellä menossa olevan kauden jaksojen kuvauksia.
Eli summa summarum: Promesa jatkuu, mikä on ilouutinen meille sen faneille. Ja ne, ketkä toivovat sarjan loppua, on aina onneksi se mahdollisuus, että voivat koska vaan lopettaa sarjan seuraamisen eli kaikki voittavat! :)
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus! Mummot ja mammat selostaa sivutolkulla miltä härpäkkeeltä katsovat ja mihin tallentavat🙄
Kiviäkin kiinnostaa.
Sinua ainakin tuntui kiinnostavan, kun lähdit oikein kommentoimaan asiaa.
Ei liene olevan sinulta pois, jos joku kyselee apua tai vinkkaa, mistä Promesan voi katsoa. Kaikilla ei ole samaa tietotaitoa kaikissa asioissa iästä riippumatta. Saa siis puolestani kysellä ja kertoa vinkkejä, se on inhimillistä ja avuliasta toimintaa!
Vierailija kirjoitti:
En halua arvostella kenenkään ulkonäköä, enkä sitä, katsooko kuka sarjaa vai ei. Olen itse seurannut alusta asti. Nyt on tullut tunne, että katselen niin kauan, kun sarjan alun päänäyttelijä lähtee. Jotenkin on aihe alkanut "lyödä tyhjää". Ei kyse ole juonipaljastuksissa vaan ihan muu tuntemus on tullut.
Olen edelleenkin sitä mieltä, että on jokaisen oma valinta, kauanko jaksaa sarjaa seurata. Ei siitä kannattaisi vääntää kättä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Martina ole lopullisesti lähtenyt La Promesasta. Hän käy löytämässä itselleen sulhasen ja palaa hänen kanssaan kartanolle takaisin = )
Mahdat valehdella. Ei kai vaan nyt sulhanenkin tule loisimaan kartanoon. Täytyy kyllä siinä tapauksessa olla aikamoinen luuseri, jos ei pysty Martinalle tarjoamaan elämää La Promesan ulkopuolella. Tosin sopii hyvin sarjaan kerätä sinne näitä turhakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cruz on jonkinlainen psykopaatti, joka ei kaihda keinoja oman edun vuoksi.
Kaunis Jana. Manuelilla kiva hymy, kun välillä oikein väläyttää sen leveäksi. Miksi Curro kertoi kaiken Martinalle keskustelematta ensin Janan kanssa. Ei edes pyytänyt ettei Martina kerro asioita eteenpäin, tai että Alonso ei tiedä totuutta. No, kohta taas juoru tai tuo tieto leviää. Catalina parka. Harmi ettei sarjassa kukaan oikein löydä pysyvää onnea. Pia näytti hyvinvoivalta ja iloiselta taloon palatessaan. Kiva nähdä hänetkin hymyilevänä, aiemmin sarjassa oli jatkuvasti riutuva ja itkevä, vähän kuin Martinakin aikanaan. Mietin myös, onkohan sarjan musiikeista olemassa soundtrack. Vois pää hajoilla, kun laittaisi taustoittamaan omankin elämän käänteitä. Sieltä vois valita aina sopivan musiikin tilanteen mukaan, tiivistyykö jännitys tai tuleeko romanttinen kohtaus. :D
Näytettiinkö jossain viime aikojen jaksossa Urbizujen juhla vai puhutaanko sellaisesta vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki vieraat (loisijat) poistettaisiin kartanosta, keiden tekemisiä me sitten seuraisimme? Nämä Lorenzot, Pelayot, Martinat, Juliat etc. tuo sisältöä sarjaan. Nyt saadaan mukaan Veran herttua-isä ja Pappi-Samuelhan tuli jo. Kartanossa tullaan ja mennään ja ollaan.
Näissä muissa juonenkäänteissä päästäisiin nopeammin eteenpäin, kun ei olisi niin paljon porukkaa sekoittamassa soppaa. Niinhän tämä menee, että aina vähän aikaa näytetään jotain kohtausta ja taas seuraavaa. Satsattaisiin mieluummin harvempiin asioihin perusteellisemmin. Tuo Martinakin alkaa kyllä olla ihan turha hahmo juonessa. Ja kun joku uusi tulee, niin kestää kauan ennenkuin lähtee. Hyvänä esimerkkinä vaikka Alyan kreivi ja Julia.
Martina on tosiaan tyttönen. Samaa voidaan sanoa myöskin "Juliasta".
Muistan tuskin kenenkään muun La Promesan näyttelijän oikeaa nimeä kuin Sara Molinan (=María Fernández), mutta minulla onkin aina ollut huono nimimuisti.
Vierailija kirjoitti:
Muistan tuskin kenenkään muun La Promesan näyttelijän oikeaa nimeä kuin Sara Molinan (=María Fernández), mutta minulla onkin aina ollut huono nimimuisti.
Nimillä varustetut kuvakortit saattaisivat auttaa asiaa.
Jana voisi tulla kummittelemaan. Ja Cruz todettaisiin syyttömäksi eikä koskaan jäisi kiinni rikoksistaan. Sitäkö joku haluaa?