La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30245)
Vierailija kirjoitti:
Ignacio nimitti Margaritaa kiittämättömäksi naiseksi.
Olipa hyvä kun Catalina sanoi että on mahd. kreivi vain tavoittelee osuutta kartanosta joka kuuluu Margaritalle. Sai viimehetkillä aihetta miettiä avioliittoa vähän laajemmin. Varovaisuus kannatti.👍962
Vierailija kirjoitti:
La promesassa on paljon joutilaita näyttelijöitä. Tekemällä on keksitty näille jotakin puhumista että saavat palkkansa. Esim. Martina on jo pitkään Vloisinut kartanossa ja Julia. Lorenzolla ei vissiin ole mitään tekemistä omassa kodissaan kun niin viihtyy La promesa
Lore ei taida omaa kotia omistaakaan, mitäpä hän siellä yksin tekisi. Lore kuuluu Promesaan, onhan hän lähisukulainen :-)))
Minusta Mauro oli niin tylsä. Hänellä ja muillakin palvelijoilla on tapana tyhmänä jäädä seisomaan sen jälkeen kun ovat tarjoilleet herrasväelle. He eivät osaa poistua huoneesta, vaikka heidän kuuluisi se tehdä, vaan jäävät kuuntelemaan mitä Lujanin perhe puhuu. Mauro, Jana ja Maria F ovat juuri sellaisia.
Käsittääkseni tarjoilevan sisäkön / lakeijan kuuluu jäädä paikalleen mahdollisia pyyntöjä ja tarpeita odottamaan. Kerran ulkokohtauksessa muistaakseni Curro oli huulet mutrussa tyytymätön kun palvelu ei pelannut. Oli joutunut odottamaan liian kauan ja sääkin oli niin lämmin. Herraväki saapuu usein eri aikaan mm aamiaiselle, täytyyhän heille jonkun tuoli pyllyn alle antaa.
Vierailija kirjoitti:
[Cruzin paluu] Ei ole todennäköistä. Näin filminpätkän, jossa Cruz kukitettiin ja toiset läpsytteli käsiään yhteen hyvästiksi. Aivan kuten Janallekkin tehtiin. Ainakaan käsikirjoitukseen ei kuulu ihan heti Cruzin paluu."
Ei varmaan olekaan, mutta ei kukitus eli sillä hetkellä lopulliselta vaikuttava poistuminen tarvitse merkitä sitä, ettei voisi vielä palatakin. Onhan kuulunut sellaista, että Mauron hahmo palaisi ehkä ja joitain neuvotteluja on käytykin.
Jimena ja Leonorkin on kukitettu kaksi kertaa. Cruz voi hyvinkin palata sarjaan takaisin. Mauron en usko palaavan pahasti lässähtäneeseen sarjaan, ei toisi enää mainetta hänen uralleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Cruz kukitettiin ja hahmo kirjoitettiin samalla sarjasta ulos, mutta Cruz ei kuollut. Kuten missä tahansa sarjassa voi sarjasta aikaisemmin poistuneita hahmoja palata takaisin pysyvästi tai vierailemaan. Ihan tavallista etenkin saippuasarjoissa ja Promesakin uhkaavasti alkaa näyttämään sarjalta, johon tulee uusia kausia ja satoja jaksoja lisää. Jopa Jana saattaa tulevaisuudessa 'palata' sarjaan esimerkiksi Manuelin unena tai haavekuvana. Kauniina ajatuksina siitä miten heidän tarinansa olisi voinut mennä ja samalla tarjota katsojille uutta Januelia. Kaikki riippuu joka tapauksessa näyttelijöiden halusta ja mahdollisuuksista. Kaikki ei aina mene yksi yhteen.
Toivottavasti Jana ei palaa haaveunina, koska se vain lisäisi sarjan surullisuutta. Jotain iloa kaipaa Manuelinkin elämään, ei surullisia heräämisiä todellisuuteen. Sarja on kelju mm. siksi, että hyvät ihmiset kärsivät eniten. Se näyttää olevat yksi sarjan pohjavirroista. Toisaalta niin se on usein oikeassa elämässäkin.
Sarja on niin surullinen, että käytän vanhaa kikkaani tapahtumien etäännyttämiseen: ajattelen katsoessani näyttelijät kameroiden ja kuvaushenkilöstön ympäröimäksi. Joka tapauksessa on kiva tietää, millaisen lopun käsikirjoittajat sarjalle luovat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Mauro oli niin tylsä. Hänellä ja muillakin palvelijoilla on tapana tyhmänä jäädä seisomaan sen jälkeen kun ovat tarjoilleet herrasväelle. He eivät osaa poistua huoneesta, vaikka heidän kuuluisi se tehdä, vaan jäävät kuuntelemaan mitä Lujanin perhe puhuu. Mauro, Jana ja Maria F ovat juuri sellaisia.
Kyllä palvelijoiden kuuluu olla läsnä ottamassa vastaan mahdollisia pyyntöjä tarjoilla, hakea jotain yms. Tilanteet ovat jopa koomisia, palvelijat kuulevat salaisetkin asiat. Tietysti herrasväki tietää, että kaikki kuultu jaetaan keittiön pöydissä.
Vierailija kirjoitti:
Kun Ana Garces (Jana) kertoi, että haluaa tehdä vaihteeksi muutakin ja lähteä sarjasta. Meni maku, koska minua ei kiinnosta sarjassa muu kuin Janan ja Manuelin rakkaustarina. Se siitä sitten.
Olen miettinyt tätä Ana Garcesin (Janan) lähtöä La Promesasta. Julkisuuteen on kerrottu, että hän haluaa tehdä muutakin näyttelijäntyötä.
En ole kuitenkaan välttynyt villimmältä ajatukselta, kun katsoo Janan ja Manuelin tavattoman intensiivistä ja aidon näköistä rakkaussuhteen näyttelemistä.
Tietenkin sen voi selittää heidän hyvillä näyttelijäntaidoilla. Mutta tulee myös mieleen, lähtikö Ana karkuun tässä suhteessa virinneitä tunteita? Arturo on naimisissa oleva perheellinen mies ja Ana itse on ollut avoliitossa Enriquen (Lopen) kanssa lähes La Promesan alusta asti.
Mitä muut Januelin ystävät ajattelette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Ana Garces (Jana) kertoi, että haluaa tehdä vaihteeksi muutakin ja lähteä sarjasta. Meni maku, koska minua ei kiinnosta sarjassa muu kuin Janan ja Manuelin rakkaustarina. Se siitä sitten.
Olen miettinyt tätä Ana Garcesin (Janan) lähtöä La Promesasta. Julkisuuteen on kerrottu, että hän haluaa tehdä muutakin näyttelijäntyötä.
En ole kuitenkaan välttynyt villimmältä ajatukselta, kun katsoo Janan ja Manuelin tavattoman intensiivistä ja aidon näköistä rakkaussuhteen näyttelemistä.
Tietenkin sen voi selittää heidän hyvillä näyttelijäntaidoilla. Mutta tulee myös mieleen, lähtikö Ana karkuun tässä suhteessa virinneitä tunteita? Arturo on naimisissa oleva perheellinen mies ja Ana itse on ollut avoliitossa Enriquen (Lopen) kanssa lähes La Promesan alusta asti.
Oletko varma, että Arturo on naimisissa. Hänellä on kyllä lapsi ja hän on ilmeisesti yhdessä lapsen äidin kanssa. Espanjassakin on jo yleistä, että naimisiin ei mennä. Ei siis tietty ole olennaista, onko Arturo naimisissa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi ihme, jos heidän välilleen olisi kehittynyt aitoja tunteita. Läheisyys on omiaan niitä tuottamaan, jos vastapuoli tuntuu miellyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Mauro oli jotenkin koomisen palvelevainen. Ei kovin luonteva.
Onneksi Jana on alkanut nakuttavaksi naikkoseksi, ei tule ikävä kun häipyy. Oikeastaan Manuel on ansainnut paremman.
Manuel sanoi Janalle, että tuntuu pahalta, kun puhut minulle noin.
Vierailija kirjoitti:
Manuel sanoi Janalle, että tuntuu pahalta, kun puhut minulle noin.
Hehän riitelivät kuin ikänsä yhdessä ollut aviopari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muut Januelin ystävät ajat
Uskoisin Jana ja Arturon olevan sujut heidän suhteensa kanssa. Ana ainakin vaikuttanut rakastuneelta Enriqueen. Ehkä vaikeampaa on ollut heidän kumppaneillaan katsoa vierestä kaikkien aikojen ihaninta "rakastunutta" paria. Jotenkin olen ymmärtänyt että kummankin kotona näitä asioita on puitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mauro oli jotenkin koomisen palvelevainen. Ei kovin luonteva.
Melkoinen tiukkapipo, kun ottaa huomioon, että hänellä itselläänkin oli luurankoja kaapissaan.
Pealyon komeus on siis missä?
Kartanossa ei ole pääovella ketään ovea avaamassa. Vieraat vaan jostain aina huoneisiin tulevat. Palvelusväki ei myöskään ilmoita että täällä olisi se ja se tulossa.
Mauron takatukka ja Pelayuon silmäpussit.
Kyllä Cruz kukitettiin ja hahmo kirjoitettiin samalla sarjasta ulos, mutta Cruz ei kuollut. Kuten missä tahansa sarjassa voi sarjasta aikaisemmin poistuneita hahmoja palata takaisin pysyvästi tai vierailemaan. Ihan tavallista etenkin saippuasarjoissa ja Promesakin uhkaavasti alkaa näyttämään sarjalta, johon tulee uusia kausia ja satoja jaksoja lisää. Jopa Jana saattaa tulevaisuudessa 'palata' sarjaan esimerkiksi Manuelin unena tai haavekuvana. Kauniina ajatuksina siitä miten heidän tarinansa olisi voinut mennä ja samalla tarjota katsojille uutta Januelia. Kaikki riippuu joka tapauksessa näyttelijöiden halusta ja mahdollisuuksista. Kaikki ei aina mene yksi yhteen.