La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30194)
Vierailija kirjoitti:
mitkä on olleet sun suosikkijaksoja? mitkä voisit katsoa uudelleen. Itsellä ne on varmaan semmoset, missä on tapahtunut käänteitä, kun monessa jaksossa on vain hidasta jahkailua. herranjestas kuinka paljon jaksoaikaa vaikkapa hillobisnekset on saaneet.
no mutta suosikkijaksojani on ensimmäinen jakso, mistä kaikki alkoi. Sitten se, kun Jana kertoi Currolle että ovat sisaruksia. Naamiaisjakso, Maria oli hulvaton, ja asut yleensäkin mielenkiintoista seurattavaa.
Manuel ja Jana autiolla saarella oli tosi erilainen muihin jaksoihin verrattuna, mutta mielestäni se oli tylsä. Jimenan kuolema oli kyllä tosi dramaattinen, surullinenkin. Samoin aika dramaattinen Manuelin ja Janan yritys mennä naimisiin, kun oven takana olikin Cruz.
Pidin myös siitä jaksosta kun Jana ja Manuel olivat hangaarissa tanssimassa ja puhuivat kolmesta asiasta. En kyllä muista enää mitkä ne olivat, pitäisi tarkistaa. Viittasivat muistaakseni johonkin kirjailijaan.
Koko jaksoja ei ole mutta on tilanteita, hetkiä, näyttelijän suorituksia, joita muistan.
Jimena kuolema, Fernandon ja Cruzin kohtaus, naamiaisissa Marian suoritus, J+M rannalla, Candelan sutkaukset, Curro ja Jana sisar/veli, Alonso ja Catalinan suhde (ainakin aiemmin oli hyvä), Margaritan ja Ayalan tanssihetki, koomisena lapsen pelastaminen luostarista.
Sen olen unohtanut, miksi Lopez tuli monesti hakattuna? Oliko pelivelkoja? Aika outo juttu. Alkoi yhtäkkiä pelaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet täällä kertovat lopettavansa La Promesan katsomisen Janan "poistumiseen" sarjasta. Minä puolestani teen niin, kun Cruz ei ole enää mukana La Promesassa.
Cruzin esittäjä onkin paras näyttelijä koko sarjassa. Pienilläkin ilmeillä ja katseilla osaa ilmentää tunneskaalaa laidasta laitaan. Ja kyllähän kaikissa saduissa pitää se paha äitipuoli olla.
Petran näyttelijä on erinomainen.
Teresa on myös hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen viime päivinä katsonut tanskalaista Rantahotelli-sarjaa, niin La Promesa tuntuu aivan epärealistiselta ja tylsältä sarjalta.
Eihän noita kannata verrata. Ihan erityylisiä.
Mua häiritsee La promesassa se, että työn teon "raskaus" on kuvattu niin epärealistisesti: pölyhuisku kädessä kävelevät, vähän siirtelevät tyhjän näköistä sankoa, kuivan näköisiä lakanoita ja liinoja ripustavat yhden kerrallaan pitkän välimatkan päähän toisistaan ja toinen seisoo vieressä ja ojentaa vain pyykkipoikia, silittäessä pitävät silitysrautaa melkein paikallaan siirtelemättä liinaa tai juuri rautaakaan, kattaminenkin on hidasta kuin lapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee La promesassa se, että työn teon "raskaus" on kuvattu niin epärealistisesti: pölyhuisku kädessä kävelevät, vähän siirtelevät tyhjän näköistä sankoa, kuivan näköisiä lakanoita ja liinoja ripustavat yhden kerrallaan pitkän välimatkan päähän toisistaan ja toinen seisoo vieressä ja ojentaa vain pyykkipoikia, silittäessä pitävät silitysrautaa melkein paikallaan siirtelemättä liinaa tai juuri rautaakaan, kattaminenkin on hidasta kuin lapsilla.
Mua häiritsee yhtä paljon kuin seinään päättyvät portaat. Eli ei yhtään :) Se on vain hupaisaa.
Ottiko jollakin aivoon mun kukat? Sinulla se murhe on, ei mulla 😆🥳🥱
No nähdäänkö Leonore ja Mauro vielä. Martina on niin lapsellinen että harmittaa oikein. Petra on kyllä tosi pätevä näyttelijä. Saanut hyvän roolin sopii hänelle. Hyviä ilmeitä on myös Cruzilla ollut läpi ohjelman. Manuel ja Jana olisivat jo naimisissa jos olisivat paenneet Madridiin asti vihille. Harmittaa kun Mankelin lentämistä on yritetty estää niin paljon. Ihmisillä on omia kykyjä ja lahjoja eikä niitä saa estää.
Margaritan kirjettä lukiessaan Cruzin lausahdus; Cruz äiti hoitaa kaiken. Hyvin on sarjassa toki hoitanut, kaikki juonittelut, pahimmista rikoksista puhumattakaan. Hyvä näyttelijä toki.
Catalina ei tee nykyään yhtään mitään. Ottaa nokosia vähän väliä, ja jutustelee milloin kenenkin kanssa. Ei kai raskaus edes ole niin pitkällä, että se työntekoa estäisi? Cruz taisi mainita Catalinan raskauden kestävän vielä n.pari kuukautta. Vatsaa ei ole lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Catalina ei tee nykyään yhtään mitään. Ottaa nokosia vähän väliä, ja jutustelee milloin kenenkin kanssa. Ei kai raskaus edes ole niin pitkällä, että se työntekoa estäisi? Cruz taisi mainita Catalinan raskauden kestävän vielä n.pari kuukautta. Vatsaa ei ole lainkaan.
Ihan sama asia huvitti minuakin. Jos synntys on parin kuukauden kuluttua, niin raskaus taatusti näkyisi. Nyt siitä ei ole mitään merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Oon ajatellut samaa, häntä ei kiinnosta kuten ennen talon asioiden hoitaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama asia huvitti minuakin. Jos synntys on parin kuukauden kuluttua, niin raskaus taatusti näkyisi. Nyt siitä ei ole mitään merkkejä.
Juu ja kaksoset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olen viime päivinä katsonut tanskalaista Rantahotelli-sarjaa, niin La Promesa tuntuu aivan epärealistiselta ja tylsältä sarjalta.
Rantahotelli on niin karussa ympäristössä, ettei se sen takia houkuta.
Kyllä se houkuttaa, rakastan koko miljöötä ja näyttelijät huippuja...ja koko ajan tapahtuu. Promesa pihtaa tapahtumia vaikka muuten vetää puoleensa niin lujaa ettei irti halua / pääse.
Joo, ihan erilaisia. Ei voi verrata. Meitä on tuhansia jotka rakastaa Promesaa. Eihän ne jotka ei pidä sarjasta tarvitse sitä katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa ajattelin tänään viime viikon jaksojen jälkeen. Kovin on uuvuttava raskaus aatelisella, eikös niitä lapsia pyöräytelty työn lomassa ennen muinoin. Siis tavalliset ihmiset, heille kaikki oli helpompaa.
Lore saapui viime viikon ykköskaudella Promesaan, Cruzin suhtautuminen ja ilmeet oli paljonpuhuvia. Heistä ei olisi arvannut tulevan rikoskumppaneita. Mikä lie heidän taustansa, Lore varmaan on ainakin Leonoren isä?
Teresa niin oli innoissaan perheen perustamisesta Mauron kanssa. Olipa pettymys. Sitten pettyi myös Leonore. Nyyh. Lorenzo on lapseton ellei ole salaisia. Petra veti roolin hyvin " siveys sipulin roolin " jolla olikin lapsi piilossa. Kertoi tämän Margaritalle joka päätti erota. Oikein kertokaa ihmeessä miesten salaiset.
Siis biologisesti Martina ja Curro on sukulaisia.
Marcelo on mielenkiintoinen persoona.
Petran näyttelijä on erinomainen.