Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (33385)

Vierailija
20521/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni olisi katsonut sarjan loppuun senkin voimalla, että olisi nähnyt joka jaksossa Janan ja Manun muiskauttavan pusun yms. rakkaudellista. 

Peukku ylös: olisi riittänyt motiiviksi.

Peukku alas: ei olisi riittänyt motiiviksi.

Kysymys kartoittaa sitä, tekikö Cister virheen. 

Vierailija
20522/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistuuko Salvador kokonaan sarjasta vai onko lomalla?

On jo kukitettu, eli poistui. Oli yksi sarjan symppiksistä. 

Höh. Just kun oli edes yksi onnellinen pariskunta sarjassa. 

Olihan tämänkin pariskunnan suhde loppuvaiheessa aika kyräilevä. Mutta eihän tässä sarjassa parisuhteet onnistu. Ei erityisen onnellinen sarja. 

Kyräily alkoi siitä, kun Salvador alkoi miettiä työtarjousta.

Jos tuo rakkaus olisi ollut uskottavaa, niin Maria olisi tietenkin lähtenyt Salvadorin mukaan. Mitä järkeä tuollaisessa suhteessa olisi, että kumpikin palvelee eri paikassa, kun toista voisi tavata hyvin harvoin. Ei mitään järkeä tässäkään juonenkäänteessä. Mutta eihän parisuhteiden anneta tässä sarjassa onnistua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20523/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Tristeza  (surullisuus) on kuvaavampi nimi tälle sarjalle, sanovat katsojat Espanjassa. Pettymys on edelleenkin kova kun Janan poistivat. Kuukauden vanhoja kommentteja olen lukenut niin käsikirjoittaja ei ole enää kovinkaan suosittu.

Vierailija
20524/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

La Tristeza  (surullisuus) on kuvaavampi nimi tälle sarjalle, sanovat katsojat Espanjassa. Pettymys on edelleenkin kova kun Janan poistivat. Kuukauden vanhoja kommentteja olen lukenut niin käsikirjoittaja ei ole enää kovinkaan suosittu.

Aivan. Cister ei ottanut tarpeeksi huomioon, ketkä sarjaa katsovat. En tiedä katsojaprofiilia, mutta arvelen, että profiili ei ole yhteneväinen esim. poliisisarjoja katsovien kanssa. On luultavaa, että Manun ja Janan suhteen, perheen kehitys plus juonien selvittäminen ja ehkä lisämausteena ristiriidat kartanon ihmissuhteissa olisivat säilyttäneet katsojat sarjan loppuun. 

Katsoin Anan tuoreen haastattelun. Hänellä on tummanruskeat hiukset, onkohan värivalinta pientä irtiottoa Janan rooliin. Puhuu ilmeisesti teatterityöstään, uusista töistään ym., puhuu myös La Promesasta jotakin, mutta en ymmärrä espanjaa.

On kiva nähdä Ana iloisena rupattelemassa. Näin itsekin laittaa Janan poistumisen osaksi sarjan juonta. 

Vierailija
20525/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

La Promesan nimeen liittyy jokin tarina. Täytyy kaivaa esiin. Siitä saa ehkä vihiä sarjan loppuun. 

Vierailija
20526/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin mukava ohjelma. Ei meinaa jaksaa odottaa huomista jaksoa. Jana ja Manuel ovat ihana pari ja markiisitar pahis 

Vierailija
20527/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun katson sarjoja, ei todellakaan kiinnosta tietää, mitä tapahtuu monien kuukausien kuluttua? Mikä järki niitä on edes kommentoida?Sinänsä minua ei toki haittaa, kun olen ajat sitten lopettanut tämän keskustelun lukemisen. Sen jälkeen siis, kun niitä tulevia tapahtumia alettiin "paljastella".

Juuri näin! Tätä keskustelua ei viitsi seurata kun jotkut paljastelevat tulevia tapahtumia. Voisivat perustaa oman ketjun. Minua tuo paljastelu suututtaa.

Vierailija
20528/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janan ja Manuelin kohtaloon on eniten vaikuttanut, että Maria Fernandes on pilannut asiat. Kaudella 1 jakson 60 paikkeilla Marian sähläys esti ettei Jana löytänyt Manun kirjettä, Manuel oli epätoivoinen ja seurasi lento-onnettomuus.

Nyt sitten hölöttäjä oli kirjoittanut kaiken vihkoon, joka tieto esti häät. Vaarallisin on se joka on lähimpänä.

Maria Fernandesille kirjoitettu rooli on mielenkiintoinen. Janaa ei kukaan muu ole kartanon väestä auttanut viisaasti ajattelemaan ja toimimaan niin paljon kuin Maria. Ja toisinpäin. Toisaalta hän on kuin pyryharakka, impulsiivinen, tunteellinen, rohkea ja spontaani tyttömäinen nainen, joka tuo mielenkiintoisia jännitteitä ihmisten välille.

Tykkään nykyään Mariasta eniten kaikkien näyttelijöiden joukosta. Hän on aidosti empaattimen ja erittäin ilmeikäs. kun kovasti touhuaa muiden parhaaksi, voi toki tulla ohareita. Tämä vihkoon kirjottamansa teksti, joka päätyi Petran tietoon, oli kyllä ihan jonkun muu syy. 

Vierailija
20529/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juonipaljastus:

katsoin juuri Cruzin hyvästit sarjassa. Mustaa oli yllä ja kovasti itki kun muut käsiään läpsytteli. Eli Cruz joutuu loppuiäkseen vankilaan Janan ampumisesta. Curro yrittää väittää ettei Cruz ole syyllinen, mutta ilmeisesti tutkimukset syyttömyyden todistamiseksi eivät johda mihinkään. No, kaikkihan tietävät että Cruz on murhaaja. Ainakin Tomasin ja Fernandon. Ja Curron murhayritykseenkin osallistui. 

Janan syntymätön lapsi olisi kuitenkin myös Manuelin eli Cruz olisi lapsen isoäiti. Siinä mielessä Cruzin syyllisyys mietityttää. 

Manuel ajattelee äitinsä ampuneen Janan. Curro ja Pia ajattelevat Leocadian myrkyttäneen Janan. Ampumisen spekulaatiot ilm. vielä auki. Syntymättömään lapseen liittyy vielä jotain mystistä. Vauva/sikiö olisi kuitenkin ollut jo 7 kk ikäinen eli periaatteessa eloon jääminen olisi mahdollista. Janaa lopussa hoitanut lääkäri on myös surmattu, joten vielä ei ole tiedossa, mitä Janan ja lääkärin kanssa lopussa tapahtui.

Vierailija
20530/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kun katson sarjoja, ei todellakaan kiinnosta tietää, mitä tapahtuu monien kuukausien kuluttua? Mikä järki niitä on edes kommentoida?Sinänsä minua ei toki haittaa, kun olen ajat sitten lopettanut tämän keskustelun lukemisen. Sen jälkeen siis, kun niitä tulevia tapahtumia alettiin "paljastella".

Juuri näin! Tätä keskustelua ei viitsi seurata kun jotkut paljastelevat tulevia tapahtumia. Voisivat perustaa oman ketjun. Minua tuo paljastelu suututtaa.

Onko pakko lukea? Jos itseäni kauheasti häiritsisi, en edes viitsisi lukea kommentteja. Sarjan tuskastuttavan hidas eteneminen tekee tulevan valottamisen omasta mielestäni ihan tervetulleeksi. Ja voi hypätä kyydistä, kun ei enää jaksa kiinnostaa. 

Vierailija
20531/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Cister ei ottanut tarpeeksi huomioon, ketkä sarjaa katsovat. En tiedä katsojaprofiilia, mutta arvelen, että profiili ei ole yhteneväinen esim. poliisisarjoja katsovien kanssa. On luultavaa, että Manun ja Janan suhteen, perheen kehitys plus juonien selvittäminen ja ehkä lisämausteena ristiriidat kartanon ihmissuhteissa olisivat säilyttäneet katsojat sarjan loppuun. 

Katsoin Anan tuoreen haastattelun. Hänellä on tummanruskeat hiukset, onkohan värivalinta pientä irtiottoa Janan rooliin. Puhuu ilmeisesti teatterityöstään, uusista töistään ym., puhuu myös La Promesasta jotakin, mutta en ymmärrä espanjaa.

On kiva näh

Eiköhän Janalla ole Promesassa vaalea peruukki. On kyllä peruukkien kunkku ja sopii näyttelijälle tuo paksu keskivaalea kiharapilvi. Kaunis!

Vierailija
20532/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei suututa, päinvastoin. Miksi ihmeessä moisesta valittaa, eihan niitä ole pakko lukea.

Vierailija
20533/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni olisi katsonut sarjan loppuun senkin voimalla, että olisi nähnyt joka jaksossa Janan ja Manun muiskauttavan pusun yms. rakkaudellista. 

Peukku ylös: olisi riittänyt motiiviksi.

Peukku alas: ei olisi riittänyt motiiviksi.

Kysymys kartoittaa sitä, tekikö Cister virheen. 

Ainakin yhden kerran on Manuel kysynyt Janalta, miksi tämä on niin tyly häntä kohtaan.

Vierailija
20534/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se ensimmäisellä tuotantokaudella mukana ollut pappi hävisi?

Näytti muuten aika lailla Mikko "Peltsi" Peltolalta.

Peltsin espanjalainen serkku?

Vierailija
20535/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lopetin kolmoskauteen katsomisen . Vilkaisin viimeksi kanavia kääntäessä ja siellä se Pia itkua tuhersi kuten viimeksi . Sillä näyttelijällä melkein pelkää parkumista rooli.Ihmettelen miten jaksoin kaksi kautta katsoa ja vielä tykkäsin .

Piiuli on ihan ykkönen sillä saralla.

Vierailija
20536/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö ole aivan järjetöntä laittaa tänne juonipaljastuksia, kun jokainen osaa käydä katsomassa ne itse netistä niitä tarvitessaan. Vaikka ei osaisi espanjaa, kuvat kertovat, ja kääntäjät on keksitty.

Ei ole, minusta on kiva lukea niitä täältä. Tää palsta on muutenkin kiva, ja virkistävä.

Ja tällaista keskustelupalstaa ei voi suitsia. Jos haluaa tiukkaa rajausta, sitten pitäisi olla toinen ketju. Mutta pysyisikö se virkeänä. 

Jos tulee paha mieli, kannttaa pysyä pois täältä🤨

Kenelle tästä nyt paha mieli tulisi, täällähän keskustellaan tv-sarjasta. Saa kertoa omia mielipiteitään ja joskus ihmetellä toisten eriäviä mielipiteitä kun itsehän olemme kuitenkin oikeassa  :-)))

Vierailija
20537/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janan ja Manuelin rakkaustarina lapsineen olisi antanut hienot raamit Salaisuuksien kartanon tarinan ja salaisuuksien jatkumiselle.

Suurin osa katsojista on kuitenkin odottanut sitä, että Jana ja Manuel saavat toisensa, lapsia ja elävät onnellisina kaikkien vastoinkäymisten jälkeen. 

Todella surkea lopputulos kaiken odottamisen jälkeen jos Jana kuolee ja vieläpä raskaana ollessaan.

Toivon edelleen, että tämä käänne on vastaava kuin Pian "kuolema", koska millään ei ole enää merkitystä sarjassa jos Jana todella kuolee. 

Vierailija
20538/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janan oletetusta vaaleasta peruukista: Instagramissa on näytetty Anan valmistautuminen Janaksi. Tuolloin Analla oli vielä vaaleat puolipitkät hiukset, jotka ensin kiharrettiin. Sen jälkeen hänelle kiinnitettiin kiharaisia hiuslisäkkeitä ja lopuksi koko komeus laitettiin nutturalle.

Vierailija
20539/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juonipaljastus:

katsoin juuri Cruzin hyvästit sarjassa. Mustaa oli yllä ja kovasti itki kun muut käsiään läpsytteli. Eli Cruz joutuu loppuiäkseen vankilaan Janan ampumisesta. Curro yrittää väittää ettei Cruz ole syyllinen, mutta ilmeisesti tutkimukset syyttömyyden todistamiseksi eivät johda mihinkään. No, kaikkihan tietävät että Cruz on murhaaja. Ainakin Tomasin ja Fernandon. Ja Curron murhayritykseenkin osallistui. 

Janan syntymätön lapsi olisi kuitenkin myös Manuelin eli Cruz olisi lapsen isoäiti. Siinä mielessä Cruzin syyllisyys mietityttää. 

Manuel ajattelee äitinsä ampuneen Janan. Curro ja Pia ajattelevat Leocadian myrkyttäneen Janan. Ampumisen spekulaatiot ilm. vielä auki. Syntymättömään lapseen liittyy vielä jotain mystistä. Vauva/sikiö olisi kuitenki

Oliko sikiö jo 7 kk. Siis olisi voitu myös sektioida tai olisiko tuolloin, en tiedä, mutta keisarileikkauksia kyllä tehtiin. Asia hirvittää yhä enemmän, vaikka fiktiota.

Voisiko olla, että ampuja oli Cruz ja myrkyttäjä Leocadia. 

Vierailija
20540/33385 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janan oletetusta vaaleasta peruukista: Instagramissa on näytetty Anan valmistautuminen Janaksi. Tuolloin Analla oli vielä vaaleat puolipitkät hiukset, jotka ensin kiharrettiin. Sen jälkeen hänelle kiinnitettiin kiharaisia hiuslisäkkeitä ja lopuksi koko komeus laitettiin nutturalle.

Alunperin hänellä oli omat kokopitkät hiukset jotka ilmeisesti kärsivät monista värjäyksistä sekä päivittäisestä kihartamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi