La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (33394)
Vierailija kirjoitti:
Lentämisen historiaa:
"20. toukokuuta 1927 kello 7.52 aamulla Charles Lindbergh nousi Rooseveltin lentokentältä Long Islandilta New Yorkissa maailman ensimmäiselle välilaskuttomalle Atlantin valtameren ylittävälle yksinlennolle ja laskeutui Le Bourgetn lentokentälle Pariisiin kello 22.22 seuraavana iltana. Lentokoneena hänellä oli yksimoottorinen Spirit of St. Louis, jonka Ryan Airlines oli rakentanut San Diegossa Kaliforniassa hänen vaatimuksiaan noudattaen. Lento kesti 33,5 tuntia."
Aika lähellä La Promesan aikaa on myös lento Atlantin yli ilman välilaskua.
Charles Lindbergh oli koneinsinööri. Voisi ajatella, että myös Manu on koneinsinööri. Antaakohan hän uudelle koneelleen nimeksi Jana.
Kyllä sen koneen nimeksi luultavasti tulisi Äiti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuel sinisessä puvussa. Uuuh!
Mitä uuuh? Ruma paksua villakangasta oleva puku ja naama aivan nelikulmainen ja rumat korvat.Tuota te jaksatte kuolata.
Jopa olet tyly. Tykkään Manusta, tuo valoa kevään harmauteen. Arturo on varmaan myös mukava lempeä mies, luulen.
Vierailija kirjoitti:
Espan at. Catalinan kaksosilla on nimet. En laita tähän, kun en muista tarkkaa kirjoitusasua. Ei mitkään tietämiemme sukulaisten nimet.
Laitaisit nyt, please. Olisin arvuutellut Tomas ja Simona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopillo ja Manolito, en ole muita nimiä kuullut että olisi muokattu.
Dieguito
Simona on puhunut Tomasillosta
Eikö Cruzilla ole Alonsolle mitään hellittelynimeä.
Cruz ei käytä, mutta Alonso olisi Alonsito. Ja Lorenzo Lorenzito.
Meillä ne varmaan olisivat Lonsso ja Lore. Lorehan on jo käytetty hyvä ja ytimekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espan at. Catalinan kaksosilla on nimet. En laita tähän, kun en muista tarkkaa kirjoitusasua. Ei mitkään tietämiemme sukulaisten nimet.
Laitaisit nyt, please. Olisin arvuutellut Tomas ja Simona
Joku laittoikin, että ovat Andrés ja Rafaela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dieguito
Meillä ne varmaan olisivat Lonsso ja Lore. Lorehan on jo käytetty hyvä ja ytimekäs.
Tai Renzo/Rentso ja Rende.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dieguito
Lonsso kuulostaa kyllä tosi maalaiselta. Helsingissä se olisi Londe.
Itse kun katson sarjoja, ei todellakaan kiinnosta tietää, mitä tapahtuu monien kuukausien kuluttua? Mikä järki niitä on edes kommentoida?Sinänsä minua ei toki haittaa, kun olen ajat sitten lopettanut tämän keskustelun lukemisen. Sen jälkeen siis, kun niitä tulevia tapahtumia alettiin "paljastella".
Huvittavaa, miksi Pelayo jäi kuitenkin kartanoon, vaikka oli jo kovasti lähdössä. Miksi enää edes haluaisi jatkaa Catalinan kanssa, kun tämä on raskaana toiselle miehelle? Jokuhan kertoi aiemmin, että jättäisi Catalinan vasta alttarilla. No, jos pitää paikkansa, niin sopisi hyvin tämän sarjan luonteeseen, jossa halutaan tyrmääviä käänteitä.
Alkuun täällä oli kiinnostavaa ja mukavaa keskustelua, mutta nyt näköjään melkein pelkästään tulevien tapahtumien paljastuksia. Lopetan minäkin tänne kurkkimisen, jääköön ne muutamat "edellämenijät" keskenään jauhamaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkuun täällä oli kiinnostavaa ja mukavaa keskustelua, mutta nyt näköjään melkein pelkästään tulevien tapahtumien paljastuksia. Lopetan minäkin tänne kurkkimisen, jääköön ne muutamat "edellämenijät" keskenään jauhamaan.
Voisi perustaa uuden ketjun Suomen ajassa meneville? Tosin moniko enää jatkaa sarjan parissa...
Vierailija kirjoitti:
Itse kun katson sarjoja, ei todellakaan kiinnosta tietää, mitä tapahtuu monien kuukausien kuluttua? Mikä järki niitä on edes kommentoida?Sinänsä minua ei toki haittaa, kun olen ajat sitten lopettanut tämän keskustelun lukemisen. Sen jälkeen siis, kun niitä tulevia tapahtumia alettiin "paljastella".
Tämä sarja on niin hidasveteinen, että juonipaljastukset ei kauheasti haittaa. Itse koen ne jopa hyvänä, koska niiden perusteella sarjan katselu jää todennäköisesti siihen, kun Jana ja Cruz poistuvat kuvioista. Jatko ei vaikuta erityisen houkuttelevalta.
Poistuuko Salvador kokonaan sarjasta vai onko lomalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuel sinisessä puvussa. Uuuh!
Mitä uuuh? Ruma paksua villakangasta oleva puku ja naama aivan nelikulmainen ja rumat korvat.Tuota te jaksatte kuolata.
Millaiset ovat rumat korvat? Liian pienet vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sarja on niin hidasveteinen, että juonipaljastukset ei kauheasti haittaa. Itse koen ne jopa hyvänä, koska niiden perusteella sarjan katselu jää todennäköisesti siihen, kun Jana ja Cruz poistuvat kuvioista. Jatko ei vaikuta erityisen houkuttelevalta.
Mutta miksi katsoa jotain, minkä tapahtumat jo tietää? Haluat suunnitella etukäteen mitä teet sarjan katselun lopettamisen jälkeen vai?
Vierailija kirjoitti:
On jo kukitettu, eli poistui. Oli yksi sarjan symppiksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jo kukitettu, eli poistui. Oli yksi sarjan symppiksistä.
Höh. Just kun oli edes yksi onnellinen pariskunta sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi katsoa jotain, minkä tapahtumat jo tietää? Haluat suunnitella etukäteen mitä teet sarjan katselun lopettamisen jälkeen vai?
Onhan se mielenkiintoista seurata, miten kaikki etenee siihen, mitä jo tietää. Tämä sarja on pelkkää ajanvietettä, ei sen enempää. Minua ei todellakaan kiinnosta ruveta seuraamaan taas jonkun pahan naisen kieroiluja Petran kanssa. Hyvät sarjat osataan ajoissa lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dieguito
Mutta nämä Alonsito ja Lorenzito ovat hellittelynimiä. Suomessa ei ole vastaavia.