Luonto on tarkoittanut, että downin syndrooma ja fragile x -vammaiset saavat lapsia
koska heillä on ylikorostunut seksuaalivietti ja he ovat lisääntymiskykyisiä
luonto on myös tarkoittanut, että hiv-tartunnan saaneet saavat lapsia, koska heillä on vietti, kyky ja riittävästi elinaikaa lisääntymiseen
Kommentit (16)
olen työskennellyt kehitysvammaisten asuntolassa ja lähes päivittäin piti joku asukkaista ohjata omaan huoneeseen masturboimaan, kun houkutus siihen iski missä ja milloinka vain.
Heille pidettiin ihan seksuaaliterapeutin toimesta ohjaavaa koulutusta oman seksuaalisuuden hallintaan ja myös hillintään. Se oli hyvä, sillä työntekijöidenkin resurssit oli aihepiirinkanssa aika tiukilla.
mutta myös kontrolli, asiaa ei salata. Tiedän useita nuoria ihan tavallisia miehiä, jotka masturboivat monta kertaa joka päivä, mutta eihän se näy mitenkään julkisella paikalla, kun kontrolli ja sosiaalinen tilannetaju on eri tasolla.
Vierailija:
olen työskennellyt kehitysvammaisten asuntolassa ja lähes päivittäin piti joku asukkaista ohjata omaan huoneeseen masturboimaan, kun houkutus siihen iski missä ja milloinka vain.
kehitysvammmainen -sana käsittää kaikenlaisia vammoja,mutta minä puhuin vain downeista, muista en juurikaan osaa sanoa.
Ja poikkeuksiakin tietysti on, mutta olen sitä mieltä että useimmiten downit kaipaavat nimenomaan hellyyttä, eivät seksuaalista tyydytystä.
Ja viimeiseen kysymykseen, down naiset voivat tulla raskaaksi ja down-äitejä kait jokunen on, mutta raskaaksi tuleminen ei ole niin helppoa kuin terveillä. Down-miehillä taas ei tietääkseni ole suvunjatkamisvalmiuksia... vaikkakin joku down-mies jossain päin maailmaa kai on isäksikin tullut, mutta tästä en ole varma.
ja tarkoitat että oliko sen down-naisen synnyttämä lapsi terve, niin en tiedä. Googlella vois löytää aiheesta jotain tilastoa tms.
Lapsi perii puolet kromosomeista äidiltään. Downissa sairaus johtuu yhdestä liika kromosomista, joten sukusoluihin tämä liika kromosomi menee joka toiseen.
hän sai aikoinaan tytön. Myös tyttö on fragile-x. Isä oli ihan terve.
Äiti on elänyt kahdestaan tytön kanssa ja selviytynyt yllättävänkin hienosti! Molemmat ovat kyllä mlko lieviä tapauksia...
Vierailija:
hän sai aikoinaan tytön. Myös tyttö on fragile-x. Isä oli ihan terve.
Äiti on elänyt kahdestaan tytön kanssa ja selviytynyt yllättävänkin hienosti! Molemmat ovat kyllä mlko lieviä tapauksia...
fragile x:n sairastuu vain miehet
Suurin osa on miehiä, ja sen lisäksi naisilla oireet ovat lievempiä.
miksipä heitä muutoin olisi pakkosteriloitu vielä 60-luvullakin
Ehkä silloin ei tiedetty että eivät ehkä voikaan niin kovin helposti lisääntyä.
ja toisen maailmansodan aikoihin kehitysvammaiset kaasutettiin.
Seksuaalivietin ylikorostumisesta en tiedä, mutta jos down-nainen saa lapsen hän tulee tarvitsemaan huomattavasti apua ja tukea tämän kanssa. Nämä ihmiset kun harvemmin pystyvät edes itsestään huolehtimaan täysin.
Down voi kyllä olla " siskona" lapselleen, mutta ei muuta. Vaikka Down olisikin ihana ja iloinen tyyppi, vastuunotto ja pitkäjänteisyys sekä kaikenlaisten poikkeuksellisten tilanteiden hoitaminen ovat vähän liian vaikeita.
Mä en esim luottaisi siihen, että kehari osaisi hoitaa sellaista tilannetta, jossa vaikka 5v tunkee herneen nenäänsä tai saa kurkkuunsa porkkananpalan - johon melkein tukehtuu.
kuka kurja voi väittää että down on ihana
Vierailija:
Downeilla ei muuten ole ylikorostunut seksuaalivietti, vaan tosiasiassa heidän seksuaaliviettinsä on huomattavasti matalampi kuin terveiden ihmisten. siis _huomattavasti_
Läheisyyden kaipuu heillä taasen on hyvin korostunut, mutta se on heille ihan eri asia kuin seksi.
t:downin äiti