Työttömät vaviskaa, kello 12 monella elämäntapa työttömällä valahtaa lusikallinen housuun- hallitus julkistaa MITTAVAT säästötoimensa (joiden päätarkoitus on säilyttää hyvinvointivaltio laittamalla TYÖKYKYISET töihin- hyvä!)
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009805671.html
Loikoilu ja loisiminen on loppu nyt, me työssäkäyvät emme enää jaksa ja meidät on ajettu loppuun by Sanna.
Nyt on työttömien aika ottaa vetovastuu ja alkaa tuottavaksi kansalaisiksi, onhan oikein että JOKAINEN ansaitsee itse oman elantonsa, olemmehan länsimaa, emme kommunistidiktatuuri- kansa on näin demokraattisesti tiensä valinnut!
Jos ei työ maistu niin on muutettava muualle, nyt laitetaan Suomi kuntoon ja työttömät töihin!
Kommentit (1310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/keskielake-1-845-euroa-kuukaudessa…
Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia
Niin mikä tässä on pointti? Ne ketkä ovat olleet palkkatöissä ja palkasta eläke pidätetty ovat eläkkeensä ansainneet. Ei luulisi olevan keneltäkään pois. Työttömyystuilla ja muilla sossuilla loisijat eivät ole maksaneet edes omaa elämäänsä. Nuo eläkkeensä maksaneet ovat maksaneet senkin. Eikä näytä kelpaavan, ihan hyvä siis jos otetaan pois.
Eläkeläiset ei ole itse maksaneet eläkkeitään, aiempana on linkki.
Ja ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten.
Oletko sä tyhmä 20-vuotias jota eläkeläiset kusettaa.
Työkkäri oli jo 1990-luvulla.
En ole 20, 0len 53 ja puolet elämästä ollut palkkatöissä. Ihan sama mitä paskaa jossain linkeissä sanotaan. Joka kuukausi on palkasta eläkemaksut pidätetty. Melko turha tulla väittämään etten ole itse eläkekertymääni maksanut. Enemmän olisi kerynyt jos ei olisi tarvinnut niitä maksuja maksaa ja olisin saanut itse sijoittaa sen rahan. Sille en voi mitään jos Marin-tyyppiset kommarit ovat tuhlanneet ne rahat jonnekin mutta se ei voi olla minun ongelma, otan sen eläkkeen mikä minulle kuuluu eikä ole minkäänlaisia omantunnon tuskia.
No, tässä linkit
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005325719.html
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005122519.html
Mitä näille pitäisi tehdä? Printata pehmeälle paperille ja käyttää perseen pyyhkimiseen? Olen maksanut palkastani valtiolle sen verran rahaa, että se riittää minun eläkkeeni maksamiseen. Mikäli tässä on jotain ongelmaa niin se ongelma on valtiolla. Mikäli siis ovat hävittäneet ne rahat. Tai käyttäneet joidenkin sosiaalisiipeilijöiden rahoittamiseen. Enemmänhän sitä rahaa pitäisi olla kuin mitä itse olen maksanut kun ne rahat on kuitenkin hyvinkin tuottavasti sijoitettu kuten eläkevakuutusyhtiöiden tuloksista näkyy.
Ymmärräthän että valtio ei maksa työeläkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se ongelma on: loisitaan muiden palkoilla, eikä haluta mennä töihin, koska "Palkka on liian pieni".
Tuista puolet pois, niin alkaisi työt kiinnostaa, eikä kenenkään tilanne huononisi. Päin vastoin, kaikkien paranisi.
Tässä yksi persu-duunari taas elementissään. Sen sijaan että yhdessä taisteltaisiin parempien palkkojen puolesta ja hiillostettaisiin työnantajapuolta, käännetäänkin katkeruus niitä kohtaan, joilla on vielä huonommin. Miten h*tissä se sinuakin auttaa, että työtön kärsii nälkää? Jollakin kieroutuneella tavalla saat tyydytystä siitä, että nokkimisjärjestyksessä sinulla, surkeapalkkaisella, on joku vieläkin surkeammassa asemassa oleva?
Vierailija kirjoitti:
Voi sua tietämätöntä. Noista eläkerahoista useampi miljardi on kansaneläkkeitä, takuueläkkeitä yms. Eli juuri sitä mitä vaadit.
a) eläkeläinen saa aina enemmän kuin eläkettä kuin työtön työttömyyskorvausta Kelasta
b) eläkeläisen asumistuki on parempi kuin yleinen asumistuki, jota työtön saa
c) eläkeläisen verotus on alempi kuin työttömän
NYT on faktat hallussa joten alapa miettiä kuka tuossa häviää, eläkeläinen vai työtön.
Sun mielestä 900-1000e nettoeläke on iso summa?
Limaniska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli kunnon palopuhe! Hyvä AP, kuvasit meidän duunarien tuntoja erittäin hyvin!
"Meidän duunarien"...
Ennen duunarit vaativat parannuksia palkkoihin ja työoloihin työnantajilta.
Nykypäivän (persu)duunarit eivät työnantajia vaivaa, vaan sen sijaan hiillostavat ja kiukuttelevat heille, joilla on vielä heikommin: työttömille. Tuntuuhan se oma surkea palkka joltain sen jälkeen, kun työttömiltä otetaan viimeisetkin roposet pois. Työnantajapuoli nauraa partaansa: pistetään köyhät tappelemaan keskenään ja kadehtimaan toisiaan - pomot pääsevät vähemmällä. Aivopestään ne vielä luulemaan, että solidaarisuus on sosialismia...
Kertokaa nyt ihmeessä, te persuduunarit, miten omaa asemaanne auttaa se, että työttömillä menee vielä huonommin?
Kateus, kun luulee, että köyhät elää herroiksi tukien avulla, kun itse joutuu raatamaan niskalimassa paskapalkan eteen. Kyllä se luulo karisee, kun menee kokeilemaan.
"raatamaan" "niskalimassa" 😂
mikä homma? milloin voi aloittaa?
Vaikka ns. Paskakuski
Vierailija kirjoitti:
Limaniska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli kunnon palopuhe! Hyvä AP, kuvasit meidän duunarien tuntoja erittäin hyvin!
"Meidän duunarien"...
Nykypäivän (persu)duunarit eivät työnantajia vaivaa, vaan sen sijaan hiillostavat ja kiukuttelevat heille, joilla on vielä heikommin: työttömille. Tuntuuhan se oma surkea palkka joltain sen jälkeen, kun työttömiltä otetaan viimeisetkin roposet pois. Työnantajapuoli nauraa partaansa: pistetään köyhät tappelemaan keskenään ja kadehtimaan toisiaan - pomot pääsevät vähemmällä. Aivopestään ne vielä luulemaan, että solidaarisuus on sosialismia...
Kertokaa nyt ihmeessä, te persuduunarit, miten omaa asemaanne auttaa se, että työttömillä menee vielä huonommin?
Kateus, kun luulee, että köyhät elää herroiksi tukien avulla, kun itse joutuu raatamaan niskalimassa paskapalkan eteen. Kyllä se luulo karisee, kun menee kokeilemaan.
Vaikka ns. Paskakuski
siellähän se jäteauton ratissa ja pyörittelee pönttöjä ( ja palkka lienee ihan kohtuullinen),
ei suinkaan niskalimassa - mut ehkä parturi voi joskus olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein... Pakkotöihin vain työkykyiset elämäntapatyöttömät.
Kyllä jokainen oppii siivoamaan tai kaupan kassalle. Tällaisiin hommiin parin viikon koulutus ja pari viikkoa työharjoittelua kokeneen työntekijän kanssa.
Olen nähnyt paljon mamunaisia siivoamassa sairaaloissa ja hoivakodeissa. Saavat saman palkan kuin suomalaiset ja lähettävät pienestä palkastaan suuren osan kotimaahansa. Samaan aikaan etniset suomalaiset terveet elämäntapatyöttömät makaavat kotona sossutuilla.
Nämä aasiasta tulleet leipovat pomoille kakkuja ym. ja saavat siksi helpoimmat työpisteet. Lahjonta kuuluu heidän kulttuuriinsa, mutta on viimeisin asia mitä täällä kaivataan!
Joo, olin aikoinaan työkkärissä töissä ja paljon tuli silloin Venäjän puolelta väkeä, jotka työvoimaneuvojalle tullessaan toivat aina kahvipaketin lahjaksi :)
venäläisiä ei taida pahemmin kortistossa olla, kahvipaketit silti lienee vain kulttuurillisia tapoja
Ööööh .. Meniks sulla jotenkin yli hilseen?
Edellä oli kommentti lahjonnasta. Siihen viestini liittyi.
Ja miksei muka venäläisiä ja inkeriläisiä olisi "kortistossa"? He ovat Suomen työmarkkinoilla ihan oikeutettuja ilmoittautumaan työttömiksi työnhakijoiksi kuten muutkin.
Ja niin, mitään "työttömyyskortistoa" ei ole olemassa, se on ikivanha myytti.
on se hurjaa kirjoitti:
Saan kouluvaksin hommasta noin tonnin bruttona ja samassa rapussa asuvalla työttömällä tutulla on noin 1.8 kertaa suuremmat vuositulot kuin minulla.
Jos häneltä leikataan tuloja noin 40%, niin joutuu tulemaan toimeen yhtä vähällä kuin minä, joka käyn töissä viitenä päivänä viikossa.
Eikö olisi järkevämpää korottaa työtä tekevän palkkaa kuin fokusoida työttömän tukiin?
Sitä paitsi, jos saat palkkaa vain tonnin verran, niin olet oikeutettu ainakin asumistukeen, kenties jopa toimeentulotukeenkin.
Persujen - mukamas duunareiden asialla olevien - myötätuella uusi hallitus leikkaa asumistukea ja toimeentulotukea, muun muassa. Työttömät eivät ole ainoa ryhmä, jotka kärsivät uudesta hallitusohjelmasta. On valtava joukko pienipalkkaisia, jotka ovat riippuvaisia sosiaaliturvasta.
On valtava joukko pienipalkkaisia persuja, jotka äänestäessään antoivat luvan noille leikkauksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sua tietämätöntä. Noista eläkerahoista useampi miljardi on kansaneläkkeitä, takuueläkkeitä yms. Eli juuri sitä mitä vaadit.
a) eläkeläinen saa aina enemmän kuin eläkettä kuin työtön työttömyyskorvausta Kelasta
NYT on faktat hallussa joten alapa miettiä kuka tuossa häviää, eläkeläinen vai työtön.
Sun mielestä 900-1000e nettoeläke on iso summa?
Mikä eläkeläisen asumistuki? Eipä ole näkynyt ja olen ollut eläkkeellä jo 17 vuotta. Kävin huvikseni laskurilla katsomassa, mitä tulisi asumistukea, vastaus 0, zero point. Enkä ole ainoa.
moi
Eutanasia tulee Suomeen. Joko töihin tai piikille, tukia ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Limaniska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meidän duunarien"...
Vaikka ns. Paskakuski
Ihan voi pienellä kirjoittaa paskakuski, ei se ole alentavaa, sen sijaan työtään rehellisesti tekevän jäteauton kuljettajan nimittely paskakuskiksi on.
https://www.youtube.com/user/apksfi Ympäristöhuollonurho
arvostan
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset
Henkilöltä puuttuu ammatillinen koulutus tai hän suunnittelee alan tai ammatin vaihtoa.
Tavoitteena on silloin selvittää, kiinnostaako ala tai ammatti tai onko jokin tietty ala tai ammatti mahdollinen.
Henkilö pohtii, olisiko yrittäjyys sopiva uravaihtoehto
Henkilö on ollut poissa työmarkkinoilta esimerkiksi työttömyyden tai lastenhoidon takia, ja työkokeilulla selvitetään, onko hänen osaamisensa ajan tasalla ja minkälaista tukea hän tarvitsee päästäkseen takaisin työhön.
Jos yli 60+ pohtii ko. asioita ja laitetaan työkokeiluun, niin voi että.
Mutta kun.. Kaikki työttömät ei ole työkykyisiä. Ja entä jos ei saa töitä. Vaikee tyhjästä nyhjästä. Palkan pitää olla järkevä tottakai en tasan lähe riistettäväksi ja kannata näin matalia palkkoja. Itse olen kylläkin työkyvytön pahojen terveysongelmieni takia
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun.. Kaikki työttömät ei ole työkykyisiä. Ja entä jos ei saa töitä. Vaikee tyhjästä nyhjästä. Palkan pitää olla järkevä tottakai en tasan lähe riistettäväksi ja kannata näin matalia palkkoja. Itse olen kylläkin työkyvytön pahojen terveysongelmieni takia
Heitä rangaistaan työkyvyttömyydestä niinkuin aina ennenkin mitään ratkaisua ei ole hallitusohjelmassa eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein... Pakkotöihin vain työkykyiset elämäntapatyöttömät.
Kyllä jokainen oppii siivoamaan tai kaupan kassalle. Tällaisiin hommiin parin viikon koulutus ja pari viikkoa työharjoittelua kokeneen työntekijän kanssa.
Olen nähnyt paljon mamunaisia siivoamassa sairaaloissa ja hoivakodeissa. Saavat saman palkan kuin suomalaiset ja lähettävät pienestä palkastaan suuren osan kotimaahansa. Samaan aikaan etniset suomalaiset terveet elämäntapatyöttömät makaavat kotona sossutuilla.
Nämä aasiasta tulleet leipovat pomoille kakkuja ym. ja saavat siksi helpoimmat työpisteet. Lahjonta kuuluu heidän kulttuuriinsa, mutta on viimeisin asia mitä täällä kaivataan!
Joo, olin aikoinaan työkkärissä töissä ja paljon tuli silloin Venäjän puolelta väkeä, jotka työvoimaneuvojalle tullessaan toivat aina kahvipaketin lahjaksi :)
venäläisiä ei taida pahemmin kortistossa olla, kahvipaketit silti lienee vain kulttuurillisia tapoja
Ööööh .. Meniks sulla jotenkin yli hilseen?
Edellä oli kommentti lahjonnasta. Siihen viestini liittyi.
Ja miksei muka venäläisiä ja inkeriläisiä olisi "kortistossa"? He ovat Suomen työmarkkinoilla ihan oikeutettuja ilmoittautumaan työttömiksi työnhakijoiksi kuten muutkin.
Ja niin, mitään "työttömyyskortistoa" ei ole olemassa, se on ikivanha myytti.
Älä nillitä, kyllä kortistosta puhutaan edelleen.
Ja eivät taida venäläiset pahemmin kortistoa kuluttaa, sen verran voi heidän kunniakseen laittaa, jos nyt muuten ei.
Työvoimatoimiston virkailija kirjoitti:
Pääsette kuntouttavaan toimintaan pajalle. Työkkärin pajoilla teette linnunpönttöjä ja nysväätte muuten. Teitä huonokuntoisia ei oteta palkkatöihin mihinkään sillä olette vaan makoilleet kotona vuosia näillä palstoilla kuluttaneet aikaa.
Ei sinustakaan sitten muuta tullut kuin työvoimatoimiston virkailija? Niin huonokuntoinen olit, ettet muualle kelvannut? Kuin työttömiä kiusaamaan, heille vittuilemaan ja p*skalausuntoja kaavailemaan ja tukia lakkauttamaan? Sait ehkä kenkää sieltäkin? Nyt sitten luuhaat Vauva-palstalla toteuttamassa itseäsi ja näyttämällä missä olet parhaimmillasi - työttömien pilkkaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hieno juttu jos vihdoinkin pääsen töihin!! Maksetaanhan siitä myös oikeata palkkaa??
Palkkatyötä ei valitettavasti ole työttömille tarjota, mutta työharjoittelijana sinulle löytyy työtä vaikka millä mitalla vuosiksi eteenpäin. Työ itsessään on palkkaa.
Terveisin: työnantaja
Ja näin ei kerry verotuloja. Veroja maksetaan palkkatyöstä.
Työmarkkinatuesta menee vero
Mutta eläkettä ei kerry.
Vero on käytännössä +-0
joten miksi ilmaisrahasta pitäisi eläkettä kertyä?
Sen verran vois omata aloitekykyä, että säästää sen teoreettisen muutaman sentin ihan itse.
Nyt olet väärässä.
Työttömyyskorvauksesta maksetaan korkeampaa veroprosenttia kuin jos summa olisi eläkkettä tai palkkaa.
(Esimerkiksi jos sinä saisit Kelan työttömyyskorvausta, maksaisit siitä n. 14,5 % veroa, mutta jos se olisi eläkettä tai palkkaa, veroprosenttisi olisi 0 %)
Eikä työttömyyskorvaus ole "ilmaisraha" vaan se perustuslainkin mukaan on korvaus (kuten nimikin kertoo) siitä että yhteiskunta ei ole kyennyt työllistämään sinua.
Pitää myös muistaa sekin fakta että työssäollessaan työtön on maksanut palkastaan työttömyysvakuutusmaksua, jolla rahoitetaan työttömyysturvaa sekä eläke-etuuksia. Ansiodionnaista saava työtön on myös maksanut työttömyyskassaan rahaa joka palkastaan.
"Ilmaisrahasta" puhuva on siis todella tietämätön tosiasioista.
Vierailija kirjoitti:
Limaniska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meidän duunarien"...
Vaikka ns. Paskakuski
Kun muutama vuosi takaperin niiden autojen kyljessä luki isolla, että heillä on työtä tarjolla, menin innoissani nettisivuilleen katsomaan. Samantien selvisi, ettei tässä maakunnassa ollut yhtäkään työpaikkaa auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten sosiaaliturvamenoihin menee 32,7 miljardia.
https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…
Lisäksi työeläkkeitä maksetaan 30 miljardia eli eläkeläisiin menee 62,7 miljardia.
Entä sitten? Eläkeläiset ovat jo työnsä tehneet. Monet aloittaneet jo 16 vuotiaina, niin kyllä sitä on ehtinyt tehdä töitä ennen eläkkeelle pääsyä.
Pitäisikö sinun mielestäsi eläkkeiden maksaminen lopettaa??
"Eläkkeelle jäävä mies tienaa enemmän kuin lähihoitaja"
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005331680.html
On pahasti pielessä asiat, kun eläkkeet on suuremmat kuin palkat.
Öööh ei. Vaan palkat ovat pienemmät kuin eläkkeet.
Joidenkin eläke on n. 1300.
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia euroa, kun työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia.
Hyvä että näin päin!
Tuonkin 4,9 miljardia voisi käyttää pienituloisten eläkeläisten toimeentulon parantamiseen.
Kohdat a-c pitää täysin paikkansa.
Kuka pöljä alapeukuttaa? Joku Putinin trolli vai levittää väärää tietoa Suomen asioista?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset
Henkilöltä puuttuu ammatillinen koulutus tai hän suunnittelee alan tai ammatin vaihtoa.
Tavoitteena on silloin selvittää, kiinnostaako ala tai ammatti tai onko jokin tietty ala tai ammatti mahdollinen.Henkilö pohtii, olisiko yrittäjyys sopiva uravaihtoehto
Henkilö on ollut poissa työmarkkinoilta esimerkiksi työttömyyden tai lastenhoidon takia, ja työkokeilulla selvitetään, onko hänen osaamisensa ajan tasalla ja minkälaista tukea hän tarvitsee päästäkseen takaisin työhön.
Jos yli 60+ pohtii ko. asioita ja laitetaan työkokeiluun, niin voi että.
Niin, kun työkokeiluun laitetaan myös senkin takia, että kaupungin ei tarvitse maksaa sakkomaksuja valtiolle.
Ymmärräthän että valtio ei kerää ja hallinnoi työeläkkeitä?