Työttömät vaviskaa, kello 12 monella elämäntapa työttömällä valahtaa lusikallinen housuun- hallitus julkistaa MITTAVAT säästötoimensa (joiden päätarkoitus on säilyttää hyvinvointivaltio laittamalla TYÖKYKYISET töihin- hyvä!)
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009805671.html
Loikoilu ja loisiminen on loppu nyt, me työssäkäyvät emme enää jaksa ja meidät on ajettu loppuun by Sanna.
Nyt on työttömien aika ottaa vetovastuu ja alkaa tuottavaksi kansalaisiksi, onhan oikein että JOKAINEN ansaitsee itse oman elantonsa, olemmehan länsimaa, emme kommunistidiktatuuri- kansa on näin demokraattisesti tiensä valinnut!
Jos ei työ maistu niin on muutettava muualle, nyt laitetaan Suomi kuntoon ja työttömät töihin!
Kommentit (1310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus oli erinomainen valinta.
Seuraava hallitus voi ottaa opiksi ettei tarvitse kumartaa rahaa vaan pitää kiristää ruuvia sieltä, missä sitä ylimääräistä rahaa makaa. Jos köyhiltä voi ottaa noinkin paljon, niin rikkailta vastaavasti ottamalla suomi maksaa kaikki velkansa pois ja sairaanhoitajien palkan voi triplata.
Sossutuet on 800 miljoonaa ja niitä saa myös eläkeläistä. Niistä kokoomus leikkaa monta miljardia 😁
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Aivan mahtavia. Ja mikä kierointa. Edellisen hallituksen talous oli täysin hallituksen syytä, ulkopuolista painetta ei ollut. Nyt Purra jo ääneen sanoo, valtiontalous on alijäämäinen ja siihen kohdistuu myös useita maan ulkopuolisia epävarmuuksia. Naurattaa ihan lukea. Eihän sen Ukrainan sodan pitänyt olla mikään syy mihinkään. Eikä koronan. Kyllä meidän pitkään työssäkäyvien kimppuun voi hyökätä, ei muuta kuin kaikki etuudet ja turva pois. Mahtavaa sikailua, ilmekkin kuin sialla.
Valtion budjetti on 80 miljardia ja sossutuet 800 miljoonaa.
Kyllä valtio nyt pelastuu, kun leikataan sossutukia.
Rasistit..ja fasistit määrää...
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavia. Ja mikä kierointa. Edellisen hallituksen talous oli täysin hallituksen syytä, ulkopuolista painetta ei ollut. Nyt Purra jo ääneen sanoo, valtiontalous on alijäämäinen ja siihen kohdistuu myös useita maan ulkopuolisia epävarmuuksia. Naurattaa ihan lukea. Eihän sen Ukrainan sodan pitänyt olla mikään syy mihinkään. Eikä koronan. Kyllä meidän pitkään työssäkäyvien kimppuun voi hyökätä, ei muuta kuin kaikki etuudet ja turva pois. Mahtavaa sikailua, ilmekkin kuin sialla.
Revariikka on on iljettävä ilmestys. En kutsuisi edes ihmiseksi, korkeintaan haitta sellaiseksi.
Tähän se kaatui viimeksikin, se "vastikkeellinen työttömyysraha". Nimittäin jos rahan vastikkeeksi vaaditaan jotain vähäistä työsuoritusta tai muuta askaretta tehtäväksi, niin eihän työtön sen jälkeen eroa mitenkään ihan tavallisesta kunnan tai valtion työntekijästä?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole rahaa, niin sitten ei ole rahaa. Ei yksikään hallitus jo ihan oman etunsa vuoksi sosiaalietuja laske. Velkaa otettu 15 vuotta ja ilmeisesti on ihan pakko ottaa seuraavankin vuonna. Tilanne on niin päin helvettiä.
Meidän elintaso on ollut harhaa pian 20 vuotta. Me ei olla enää rikas maa, jolla menee hyvin. Sellasta se on. Oli kivaa niin kauan kuin kesti. Ikävää sellaisille, joilla ei töitä löydy oikein millään, tai sellaisille, joiden työkyky on madaltunut. Kai meilläkin menee sellaiseksi, kuin etelä Aasiassa, jossa perheet asuu keskenään samoissa tiloissa taloudellisten syiden vuoksi vielä aikuisenakin. Kun valtio epäonnistuu, perhe auttaa, jos pystyy. Toivottavasti sellainen löytyy suurimmalta osalta.
Yks asia on sata varma. Tilanne tulee pahentumaan entisestään vielä pitkään.
Jos ei ole rahaa, silloin pidetään olemassa olevista kiinni ja siirretään investointeja. Mutta ei, kyllä näillä sioilla on varaa tunnin junaan Turkuun, jolla ei ole mitään merkitystä tälle maalle. Samaan aikaan kuritetaan työssäkäyviä ja sosiaaliturvaa...
Vierailija kirjoitti:
Tähän se kaatui viimeksikin, se "vastikkeellinen työttömyysraha". Nimittäin jos rahan vastikkeeksi vaaditaan jotain vähäistä työsuoritusta tai muuta askaretta tehtäväksi, niin eihän työtön sen jälkeen eroa mitenkään ihan tavallisesta kunnan tai valtion työntekijästä?
Erottaa, hiukset on itse leikattu ja kiinni ponnarilla ja vaatteet kirpparilta ja eväät mukana.
Jos työtön on sairaalassa niin juo vettä, ei ole rahaa osallistua hoitajien kahvikimppaan.
Aivan upea juttu! Vihdoinkin! Aikoinaan yksi lestadiolais äiti sai sossusta rahaa ulkomaan matkaan. Oli niin väsynyt äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erottaa, hiukset on itse leikattu ja kiinni ponnarilla ja vaatteet kirpparilta ja eväät mukana.
Jos työtön on sairaalassa niin juo vettä, ei ole rahaa osallistua hoitajien kahvikimppaan.
Lisäksi työtön on kahvitauoilla hiljaa, kun ei voi osallistua ulkomaanmatka keskusteluihin, lapset ei harrasta mitään. Elokuvissa olen viimeksi käynyt katsomassa Röllin, milloin se meni elokuvissa, taitaa olla yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Rasistit..ja fasistit määrää...
Niin määrääkin, nähtiinhän se viimeiset 4v.
Oli se kyllä myös kamalaa kun naapurin muija yritti myydä mulle huonekaluja.Työtön ja kuulemma Sossu maksoi uudet huonekalut. Itse olin kolmen lapsen yh, matalapalkka alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi työtön on kahvitauoilla hiljaa, kun ei voi osallistua ulkomaanmatka keskusteluihin, lapset ei harrasta mitään. Elokuvissa olen viimeksi käynyt katsomassa Röllin, milloin se meni elokuvissa, taitaa olla yli 10 vuotta.
Ei ole saunavuoroa eikä rahaa käydä uimahallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus voisi sitten keksiä työssä käyville kannustimen, jotta työ kannattaa. Palkat on pienet, Suomi verottaa törkeästi hyvinvointiyhteiskunnan nimissä ja valuttaa rahat Eu:lle.
Juu, sosiaaliturvamenoista 32,7 miljardia menee eläkeläisiin + eläkeläisille maksetaan työeläkkeitä 30 miljardia lisäksi ja nekin nyt työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista.
Ja eläkeläiset ovat työelämässä päässeet melko helpolla. Joillakin todella leppoinen työtahti yms. Valtiolla kouluttautumatonkin teki uran kun aina pisimpään töissä ollut sai ylennyksen.
Asuntolainan korot sai vähennyksiin. Kaksion pystyi maksamaan parissa vuodessa vaikka vain mies oli töissä yms.
Vierailija kirjoitti:
Oli se kyllä myös kamalaa kun naapurin muija yritti myydä mulle huonekaluja.Työtön ja kuulemma Sossu maksoi uudet huonekalut. Itse olin kolmen lapsen yh, matalapalkka alalla.
Mekin ostettiin uusi nojatuoli Kontista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekin ostettiin uusi nojatuoli Kontista.
Maksoi 40 euroa.
Suomi on kova maa sen ihmisille. Osalla on vähän helpompaa kuin toisilla, mutta kaikille löytyy pahan paikan tullen velvollisuuksia mistä ei voi kieltäytyä. Tämä ei ole mikään Ruotsi.
Ja olen vastaan kyykytystä, eli siinä mielessä en tätä sano.
-Sairaille eläke.
-Työttömille oikeita töitä ja palkkaa.
-Koulutuksesta ei saisi koskaan leikata.
Tiedän yhden joka käy Thaimaassa lomalla vaikka saa toimeentulotukea. Ei ole kantis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole saunavuoroa eikä rahaa käydä uimahallissa.
Mä en harrasta ollenkaan liikuntaa. Fysioterapeutti sanoi, että uinti tai pyöräily, mutta uimahalliin ei ole rahaa ja 2 pyörää on varastettu, jalka ei kestä kävelyä, joten se siitä.
Ihan suotta alapeukutat. Viime sotien aikaan sotilaspojat eli lapset saivat mm ruumiita keräillä jos oli jo riittävän riuska. Siis pahimmillaan. Tietysti eniten hommia oli kaikenlaisissa muissa työssä, mutta aika naiivia kuvitella että ellei ihminen ole todella sairas tai hyvin vanha, niin säästyisi sodanajan pakkotyöltä. Näin ollen on hyvä pitää reservissä osatyökykyisiä ( eivätkä usein saa edes kuntoutusta koska säästöt eli ei mitään järkeä ) muka työkykyisinä jotta kaikenlaista hommaa voi sitten velvoittaa tekemään.