Onko noloa jos ei peri mitään? Hävettää paljon
Hävettää paljon kun muut on perinyt tai tulevat perimään vanhempansa /papan tai mummon. Itse en tule saamaan mitään perintöä ja meidän perhe on ollut tosi köyhä aina niin ennen edes en osannut hävetä tätä mutta juttelin kaverin kanssa niin nauroi mulle et aibet oikeesti peri mitään? Alkoi vaan hävettää ja en siitä ole vihainen tai katkera mutta tuo kaverin kommentointi ja nauraminen niin jotenkin tuli tosi nolo olo.
Kommentit (19)
Joo. Ei ole outoa eikä noloa, ettei peri mitään.
On ääliömäistä loukkaavaa ja siksi noloa nauraa toisten perhesuhteille ja varallisuustasolle tai niiden puutteelle.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ei ole outoa eikä noloa, ettei peri mitään.
On ääliömäistä loukkaavaa ja siksi noloa nauraa toisten perhesuhteille ja varallisuustasolle tai niiden puutteelle.
Kiitos
Älä pirpana kaikesta loukkaannu vaikket sitä kesämökkiä saanutkaan :D
Ei todellakaan ole noloa. On noloa kehuskella mahdollisella "isolla" perinnöllä (mitäs jos kaverisi isä päättää hassata rahat itseensä eikä jätä lapsille juuri mitään) ja naureskella huonommista lähtökohdista olevalle kaverilleen. Oikeesti toi on tosi noloa.
En minäkään aikanani perinyt mitään, ei tullut edes mieleen olla nolona.
Minkä sille itse voi?
Minusta perinnöillä brassailu on maailman typerintä hommaa.
En minäkään peri, en ainakaan usko.
Onneksi meillä on sentään empatiakykyä ja tunneälyä. Kaverillasi olisi siinä opeteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun kertoi että perii isänsä ja saa tosi isot summat rahaa ja kysyi mitä sä perit ja sanoin että en mä saa perintöä niin alkoi nauramaan ja kysyi etkö oikeesti peri mitään? En tiedä oli vaan jotenkin tosi loukkaavaa ja en ennen ollut pitänyt minään outona asiana.
Ei tommonen tyyppi ole oikeasti sun kaveri.
Vaikuttaa muutenkin aika epämiellyttävältä persoonalta. Normaali ihminen ei halua loukata tai nolata kaveria.
Ja lohdutukseksi: et todellakaan ole ainoa joka ei peri mitään, eikä se ole ollenkaan outoa.
Miksi ihmeessä olisi?
Minä ainakin otan mieluummin hyvän suhteen vanhempaan kuin jonkun perinnön.
En perinyt mitään, koska isän kuoleman jälkeen paljastui ettei hän todellisuudessa omistanut mitään. Kaikki tulonsa hän käytti elämiseen. Ihan sama se minulle on, enkä ole koskaan kokenut että se olisi jotenkin noloa minulle.
Nolompaa minusta on se kun jotkut kehuu miten isot perinnöt saivat.
Älä kerro ihmisille raha-asioistasi tai vaikeasta lapsuudestasi. Kaikkia yksityisasioita ei tarvitse kertoa eteenpäin, ei etenkään "kavereille".
Tiedän tytön joka peri vanhempansa teininä näisen kuoltua. Tyttö ajoi itsensä muutamassa vuodessa ulosottoon elämäntyylillään, osti hienoja autoja ja kaahasi niillä sakkoja. Se se vasta noloa on jos joku.
Ei, koska jokainen rationaalinen ihminen ymmärtää ettei kukaan syntyessään voi valita olosuhteita jossa perisi jotain.
Isän kuolinpesän arvo oli negatiivinen, äidiltä nyt sain jonkun tonnin. Eikä hävetä yhtään sekään, ettei omat lapset peri sen suurempia summia. Ruumispaidassa ei ole taskuja. Sen verran ajattelin pitää sukan varressa, että saavat arkun ja minut tuhkattua.
Jotkut perii ja toiset ei eli ei sille mitään oikein voi.
Sun kaveri tuossa nolo on. Ihan vieras ajatus, että jokainen aina perisi jotain eikä järkevä ihminen suunnittele tulevaansa jonkun muun ihmisen omaisuuden varaan.
Jos vanhemmat ovat elossa silloin kun on itsekin ehtinyt kypsään ikään, paljon nolompaa on se, jos on hoitanut omat taloudelliset asiansa niin huonosti, että ne vielä siinä vaiheessa riippuvat siitä, saako jotain perinnöksi vai ei
Kun kertoi että perii isänsä ja saa tosi isot summat rahaa ja kysyi mitä sä perit ja sanoin että en mä saa perintöä niin alkoi nauramaan ja kysyi etkö oikeesti peri mitään? En tiedä oli vaan jotenkin tosi loukkaavaa ja en ennen ollut pitänyt minään outona asiana.