Mikä vikana suhteessa?
Olen seurustellut miesystävän kanssa nyt noin vuoden ajan. Jokin tässä asiassa ei ole ok.
Mies viihtyy introverttinä paljon itsekseen, mikä on toki ok. En kuitenkaan aina tiedä, onko mies ihan läsnä kanssani. Tuntuu etten saa häneen yhteyttä ja hän on poissaoleva. Välillä tuntuu kuin hän vain esittäisi kanssani, eikä olisi tosissaan. Mistä tiedän, onko hänen käytös vain sellaista introvertin jumittamista ja upputumista omaan maailmaansa, vai eikö hän ole minusta kiinnostunut ja ei vaan saa sanottua sitä.
Mies ei muista asioita, joita ollaan puhuttu aiemmin. Ei kovin usein jaksa kuunnella asioitani loppuun, vaan keskeyttää ja alkaa puhua omiaan tai jotain.
Oma intuitio sanoo välillä, ettei kaikki ole hyvin ja onko tässä järkeä. Mies kuitenkin kysyttäessä sanoo että kaikki on hyvin ja hän haluaa olla suhteessa. Emme tapa kovin usein ja mielestäni kaikki tuntuu kovin pinnalliselta. En saa häneen kunnon henkistä yhteyttä. Haluaako hän vain satunnaista seksiä, kun sattuu aikatauluun sopimaan?
Kommentit (27)
Voiko se kielä autismista tai aspergerista, että mies sanoo välillä erikoisia kommentteja? Ainakin ne on minun mielestäni erikoisia; kuten että "minua ei kiinnosta varta vasten heittää lastasi kouluun, mutta voin sen tehdä joskus jos sattuu matkan varrelle." Onko se vain rehellistä puhetta, vai kuulostaako kommentti oudolta?
Hän on myös valitellut olevansa herkkä äänille, ei kestä melua jne. Ärstyyntyy aika herkästi muutenkin monesta asiasta ja ärähtää vieraillekin ihmisille.
Aspergereillä on tapana tykästyä johonkin tiettyyn asiaan.
Tapaatteko ensisijaisesti vain silloin kun mies haluaa?
Yritätkö miellyttää häntä itsesi kustannuksella?
Miten luulet että mies suhtautuisi jos sairastuisit? Löytyykö empatiakykyä?
Kuulostaa nimittäin siltä, että suhde toteutuu nyt aika pitkälti miehen ehdoilla.
Voithan kokeilla mitä tapahtuu, jos kerrot hänelle rehellisesti sen mitä itse kaipaat tasapainoiselta parisuhteelta? Jos vastauksena on vähättelyä tai ei halua kuunnella, niin ainakin tiedät että henkilö ei ole oikeasti valmis parisuhteeseen.
Miten peräsuoliseksin kanssa. Moni mies on sitä vailla ja kiukuttelee eri tavoin jos ei saa. Naisen tulisi arvata, että peräsuoltahan se onkin vailla. Eri asia, kannattaako antaa.
Ap:n aloitus kuulostaa ihan exältäni. Ihan kuin itse olisin tuon aloituksen kirjoittanut.
Ei be asiat mihinkään muutu ellei ole tunneyhteyttä. Tunneyhteyttä voi niin hyvin näytelläkin tarvittessa ja muuta.
Ei ole kamppailulaji.
- ap