Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysytäänpä sitten näin: Miksi kuulut kirkkoon?

Vierailija
19.12.2006 |

Paljon on keskustelua kirkosta eroamisesta. Itsenikin tekisi mieli erota, juuri noiden verojen takia. Mielestäni uskoa voi ilman kirkkoakin ja olen samaa mieltä monen muun kanssa siitä, että kirkon väki on jotenkin ahdasmielistä. Tunnen monia. Silti tuntuu, että jos eroan niin:

- mummot kääntyy haudassaan

- saan omat sekä mieheni vanhemmat vihoilleen

- joudun jotenkin kärsimään elämässäni (en pääse " taivaaseen" tms.)

Pitäisikö kuitenkin kuulua kirkkoon tavan ja hyvän omantunnon vuoksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on ihmisen luoma instituutio. Jumalaan voi uskoa vaikkei kirkkoon kuulukaan. Näin teen esim. minä. Uskon, että jokin korkeampi voima on olemassa mutta en usko Raamatun luomaan kuvaan jumalasta. Raamattukin muuten on jonkun kirjoittama kirja, ei sekään ole taivaasta tippunut.

Vierailija
2/5 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kirkollisvero on kovin pieni

- käytän kirkon palveluita (kasteet, häät, jumalanpalvelukset)

- uskon, että kirkon lähetystyöllä saadaan paljon hyvää aikaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan maksaa kirkollisveroa, jolla ylläpidetään mm. kauniita kirkkorakennuksia ja tehdään diakonia-työtä. Halusin aikoinani naimisiin kirkossa juuri sen ympäristön takia ja lapseni on kastettu yms.

Vierailija
4/5 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin yhtä hyvin kuulua hellareihin tms. Tuntuu hyvältä kuulua johonkin seurakuntaan, eikä minua käyhänäkään nappaa mitkään kirkollisverot.

Vierailija
5/5 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin koin (että sukulaiset ihmettelee), mutta erosin, koska en kokenut kirkkoa tarpeelliseksi itselleni. En ole mainostanut eroa kenellekään, tuleepahan ilmi jos asiasta kysellään.. mitä minun kirkkoonkuulumiseni kenellekään kuuluu?!

Ja syyllisyys, ettei pääse " taivaaseen" on höpöhöpöä, joka juontaa siitä, että meille siitä on lapsesta lähtien koulussa jankutettu ts. aivopesty ja se on tullut jo osaksi tiedostamatonta alitajuntaamme. Juuri tällä kirkonmiehet ovat ihmisiä pelotelleet ja pitäneet kurissa ja nöyrinä kymmenystenmaksajina...

Itse uskon, että kuoleman jälkeen kaikki jatkavat elämäänsä tuonpuoleisessa, mitään eroa tekeviä taivaita ei ole. Tämänpuoleinen elämä on itse valittu ennen tänne syntymistämme. Edesmenneet mummomme tietävät jo tämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän